اخبار جامعه

گرمای تابستان برای سلامتی چه خطراتی دارد؟

به گفته Born؛ بهترین درجه حرارت بدن برای فعالیتهای ضروری 37 درجه سانتیگراد است. در هر فصل و روز از سال ، در روزهای سرد زمستان یا روزهای گرم تابستان ، بدن سعی می کند دمای خود را در 37 درجه حفظ کند.

دما را در فصول گرم با عرق و در فصول سرد بسته به تولید تنظیم می کند انرژی با ایجاد عضلات و لرز انجام می شود.

در تغییرات شدید دما ، هنگامی که هوا داغتر می شود ، به عنوان مثال ، هنگامی که دمای هوا به دمای داخلی بدن می رسد که از 37 درجه سانتیگراد و بالاتر است ، مکانیزم های خنک کننده مانند عرق پاسخ نمی دهند و کافی هستند. در این حالت که بدن نمی تواند خودش را خنک کند و دمای طبیعی را حفظ کند ، بیماری های مختلف می توانند سلامتی را تهدید کنند.

از جمله بیماری هایی که در فصول گرم بسیار خطرناک تر از فصول دیگر هستند ، موارد زیر است.

حمله قلبی

1- تهدیدکننده بیماران قلبی

تحقیقات جدید نشان داده است که گرم شدن بیش از حد می تواند دلیل مهمی باشد مرگ در بیماران قلبی بمانید. حتی اگر سرد همچنین می تواند برای سلامتی مضر باشد ، اما گرما خطرناک تر است.

در تابستان ، امواج گرما تأثیر منفی بر ضربان قلب و ضربان قلب ، فشار خون ، کلسترول و غلظت خون دارند.

گاهی اوقات ، خطرات بیماری قلبی در گرمای زیاد ، سیستم قلبی عروقی ضعیف بیمار قلبی خسته می شود ، زیرا برای تنظیم دمای بدن به طور عادی باید کارهای بیشتری انجام شود. خیلی کارها می کند قلب بیمار علائم بیماری و اغلب مرگ را بدتر می کند.

بنابراین بهتر است بیماران قلبی در روزهای گرم تابستان تا آنجا که ممکن است در خانه بمانند و از انجام فعالیت های بدنی شدید خودداری کنند ، زیرا این گرمای شدید برای بیماران قلبی واقعا کشنده است.

آسم در کودکان

2- حملات آسم

تابستان همچنین می تواند یک زمان خطرناک برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به آسم باشد. دود و آلودگی هوا بیشتر ، میزان گرده در هوا بیشتر ، رشد بیشتر قارچ ها و کنه ها ، به دلیل رطوبت بیشتر در هوا ، دلایلی برای تشدید حملات آسم ارائه می دهند.

بنابراین اگر آسم یا بیماری های تنفسی دیگری دارید ، به خاطر داشته باشید که بی نظمی در داروها و اسپری ها در این فصل به هیچ وجه مجاز نیست.

همچنین ، در روزهای بسیار گرم و مرطوب روی سطح آلودگی هوا هرچه بالاتر باشید ، می توانید تا آنجا که ممکن است در خانه بهتر باشید.

3- مسمومیت غذایی

وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا وی تخمین می زند که تعداد مسمومیت های غذایی در تابستان های گرم دو برابر سایر ماه های سال باشد. این به دلیل وجود باکتریهایی است که در ماههای گرم و مرطوب سال با سرعت بیشتری رشد می کنند.

مسمومیت غذایی

طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ، سالانه 76 میلیون نفر از مسمومیت غذایی رنج می برند. افراد مسن و بچه ها و همه مردم سیستم ایمنی آنها ضعیف هستند ، کسانی هستند که از مسمومیت غذایی رنج می برند.

اغلب این مسمومیت های غذایی می توانند بسیار خطرناک باشند. استفراغ شدید و شدید و مقاوم رفتار منجر به کم آبی و اغلب می شود سختی ها کلیه ، قلب و عضله و همچنین مرگ در افراد مسن و کودکان.

بنابراین بهتر است تا حد امکان از خوردن غذا خودداری کنید. مواد غذایی را در فریزر و یخچال و در ظروف مناسب نگهداری کنید.

فراموش نکنید که غذاهایی که بیش از دو ساعت در تابستان در یخچال بوده ایمن نیستند.

در دمای بالاتر از 40 درجه سانتیگراد ، غذاهایی که بیش از یک ساعت در یخچال بوده اند دیگر قابل خوردن نیستند.

گرمازدگی

4- فشار خون بالا یا افزایش دمای بدن

هایپرترمی طیف گسترده ای از بیماری ها را شامل می شود ، از گرمازدگی تا گرمازدگی.

افراد مسن بیشتر از افراد جوان از این بیماری ها رنج می برند زیرا توانایی بدن در تنظیم دما با افزایش سن کاهش می یابد.

بیماری های قلبی ، اختلالات گردش خون و چاقی همچنین توانایی بدن در تنظیم دما را کاهش می دهد.

بعضی از داروها مانند کاهش داروها فشار خون و داروهای ضد افسردگی توانایی بدن را در تنظیم دما کاهش می دهند.

بهترین راه حل داشتن آب کافی است. نوشیدن آب بهترین راه برای تنظیم دمای بدن است. بهتر است این آب را در زمانهای مشخص و مكرر مانند هر ساعت 2 تا 3 لیوان آب شیرین و سالم بنوشید.

مطمئناً هرچه هوا گرمتر باشد ، آب بیشتری نیز برای جبران آب از دست رفته در اثر تعریق نیاز دارید. مانند نوشیدنی هایی که تا حد ممکن کافئین دارند قهوه از آن اجتناب کنید ، زیرا کافئین باعث دفع آب از طریق ادرار می شود.

گرفتگی عضلات

5- گرفتگی عضلات در اثر گرما

در هوای گرم ، فعالیت های شدید می تواند باعث گرفتگی یا گرفتگی عضلانی شدید شود. ماهیچه هایی که بیشتر تحت تأثیر اسپاسم های گرمایی قرار دارند ، عضلات پشتی ساق ، بازوها ، شکم و پشت هستند.

اگر گرفتگی گرمایی هم دارید ، بهتر است در ساعات اوج مصرف فعالیت خود را تا حد ممکن کاهش دهید و از نوشیدنی های تازه قبل و بعد از ورزش مانند نوشیدنی های ورزشی با مقدار مناسب الکترولیت استفاده کنید.