اقتصادی

کشاورزی در ایران بسیار پیشرفته است

خبر فوری / خراسان رضوی وزیر کشاورزی عراق گفت: امیدواریم در بخشهای مختلف صنعتی ، صنایع مادر و محصولات در بخش کشاورزی با ایران همکاری کنیم ، زیرا کشاورزی ایران بسیار پیشرفته است.

محمد کریم الخفاجیک ظهر امروز در جلسه مشترک وزرای جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در دفتر استاندار رضوی در خراسان اظهار داشت: از استقبال مقامات ایرانی بسیار سپاسگزارم. جمهوری اسلامی ایران تنها کشور نزدیک به عراق در همه زمینه ها از جمله مشکلات اقتصادی و جنگ با داعش و همچنین در بحث انرژی است. عراق به مردم ایران بدهکار است. از رهبر معظم ایران برای توجه ویژه به مردم عراق متشکرم.

وی افزود: امیدواریم امشب بتوانیم تفاهم نامه ای را امضا کنیم. ما امیدواریم که در زمینه های مختلف صنعتی و صنعت مادر و محصولات کشاورزی با ایران همکاری کنیم. عراق در سالهای اخیر با داعش درگیر بوده است و بخش کشاورزی عراق در این بحران آسیب زیادی دیده است.

الخفاجی درباره کشت و کاشت غلات گفت: “غلات برای عراق یک محصول استراتژیک و ایمن است.” مسئله امنیت غذایی برای هموطنان من در عراق بسیار مهم است.

وزیر کشاورزی عراق گفت: “یکی از خواسته های ما سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.” عراق برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی بسیار مورد بازدید قرار گرفته است. در بیشتر استانهای عراق سرمایه گذاری در ایران انجام می شود. من می خواهم یک تفاهم نامه عملی در مورد بخش کشاورزی امضا کنم. در رابطه با بحث کارشناسان در زمینه دام و کشاورزی ، تفاهم نامه لازم است.

وی افزود: کشاورزی ایران بسیار پیشرفته است و باید تفاهم نامه همکاری با ایران امضا شود. در همین راستا از نمایشگاه اصفهان بازدید خواهیم کرد.

آنها در حال تکمیل خبر هستند …