اقتصادی

ورق قیمت‌ها در بازار سکه و طلا برگشت

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اینکه قیمت جهانی هر اونس طلا در هفته گذشته 68 دلار کاهش یافت ، گفت: با افزایش نوسانات نرخ ارز ، سکه و طلا در بازارهای داخلی دوباره افزایش یافت. سفارش اعلام شده است

به گزارش خبر فوری ، هر هفته از 15 تا 21 ژوئن ، به دلیل محدودیت نوسانات قیمت اونس جهانی و نرخ ارز و عمدتا به دلیل کاهش طبیعی تقاضای پیش از ریاست جمهوری ، روند قیمت در بازار سکه و طلا رو به کاهش بود. تمام قطعات سکه (به استثنای سکه های یک گرمی) 150،000 تومان کاهش یافت. اکنون ، روند نزولی قیمت ها در هفته گذشته معکوس شده و در حال افزایش است.

در همین رابطه ، نادر بذرافشان – دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران – در مصاحبه با خبر فوری گفت: “هفته گذشته شاهد افت رکورددار قیمت اونس جهانی بودیم ؛ اگرچه در ماه های اخیر روند نزولی آن شروع شده است ، اما در این هفته به طور متوسط ​​68 دلار افزایش یافته است. پس از برآورد دلار در جهان ، کاهش تقاضا برای طلا در جهان نیز کاهش یافته و در نهایت قیمت کاهش یافت.

وی افزود: از طرف دیگر علی رغم کمبود تقاضا در بازارهای داخلی ، افزایش نوسانات نرخ ارز نه تنها منجر به سقوط قیمت ها بلکه افزایش قیمت ها نیز شده است. از اواسط تا پایان هفته ، حتی اگر اونس جهانی 68 دلار در بازارهای داخلی سقوط کرد ، روند قیمت ها همچنان رو به افزایش است.

این مقام اتحادیه با تأکید بر اینکه مردم در حال تماشای بازار هستند ، گفت: “همانطور که قبلاً اشاره شد ، مردم از ابتدای سال جاری نگران افزایش و کاهش قیمت ها هستند.” در اوایل سال زمانی ، تعطیلی کلی بازار داشتیم ، سپس بحث هایی مانند مذاکرات ، سرانجام برجام و سرانجام بحث های انتخاباتی ، و مردم بازار را به عنوان تماشاگر می بینند. در بعضی مواقع تقاضا بهبود می یافت ، اما چند روز بیشتر طول نمی کشید و دوباره تقاضای معاملات در مردم کاهش می یافت.

بذرافشان تأکید کرد: “در سال های گذشته ، بحث های سیاسی-اقتصادی (مانند تجزیه و تحلیل نتایج مذاکرات ، برجام و انتخابات ریاست جمهوری) همیشه م effectiveثر است ، اما این بار تأثیرات بیشتری دارد و مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند ؛ اما اکنون ، از اواسط ماه مه ، قیمت ها کاملاً تثبیت شده و نوسانات بین سه تا هفت درصد بوده است که طبیعی است ، بنابراین مردم می توانند سکه و اشیای طلا بخرند. من فکر می کنم حداقل قیمت سکه 10 میلیون تومان است و قیمت آب یک میلیون ، اما در نهایت قیمت می تواند در نتیجه نوسانات قیمت های جهانی و پولی یا در نتیجه اقتصاد سیاسی از پنج درصد به هفت درصد افزایش یا کاهش یابد.

سکه از 280 هزار گوجه فرنگی و طلا از 19 هزار گوجه فرنگی قیمت گذاری شد

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران دیروز (پنجشنبه) در مورد آخرین قیمت معامله در بازار سکه و طلا داخلی و تغییرات نسبت به ابتدای هفته گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار 280 هزار تومان افزایش یافت . به 10 میلیون و 800 هزار گوجه فرنگی رسیده است. قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیمی در پایان هفته بین 10 میلیون تا 600 هزار گوجه فرنگی است. در پایان هفته ، در مقایسه با ابتدای هفته ، هر نیم سکه با افزایش 100000 تومانی به 5،780،000 تومان ، ربع به 50،000 تومان به 3،700،000 تومان و 40،000 تومان به 2،350 تومان رسید. هزار تومن قیمت دارد.

بذرافشان افزود: “همچنین هر اونس طلای 17 عیار با 85 هزار تن افزایش به 4 میلیون و 630 هزار تن و هر گرم طلای 18 عیار نیز با حدود 19 هزار تن افزایش به 1069 هزار تن رسید.” گفته می شود آخرین نرخ ثبت شده به ازای هر اونس جهانی هفته گذشته حدود 68 دلار کاهش یافته و به 1786 دلار رسیده است.

در مورد آخرین وضعیت حباب سکه ، وی همچنین به این نکته اشاره کرد: حباب سکه نیز در مقایسه با هفته های گذشته افزایش یافته است. حباب سکه در اوایل و اواسط ماه ژوئن به 150 هزار گوجه کاهش یافت ، اما این حباب در هفته های اخیر نیز رشد کرده و اکنون به 300 هزار گوجه رسیده است.

انتهای پیام