اقتصادی

سفر کوتاه آب زاینده رود به شرق اصفهان

با هدف توزیع آب کشاورزی از غروب 7 ژوئیه تولید سد نکو آباد (مبارکه) افزایش یافت و آب زاینده رود به شرق اصفهان جاری شد. زاینده رود به منظور آبیاری باغ های شرقی ، دام و گیاهان ریشه ای منطقه به مدت 10 روز در اصفهان جریان دارد. امروز چهارشنبه 14 ژوئیه است و پس از 5 روز آبهای زاینده رود به رودخانه که ورزنه است رسیده است. امروز صبح آنها جمع آوری آب و ذخیره آن را در استخرهای هر کویر آغاز کرده اند و کشاورزان این منطقه فقط 5 روز فرصت دارند محصول را برداشت کنند. با طراحی جدید با ورودی آب در منطقه ، اگرچه در این روزها از رودخانه بالا می رود ، سطح آب کانال پایین می آید و پس از آن آب به پایین رودخانه جاری نمی شود و به سختی به این آب می رسد. چند روز دیگر در زیر.

آبی که در طی این ده روز جاری می شود ، به گفته کشاورزان زیر رودخانه زاینده رود ، برای هیچ قایقی مناسب نیست و آنها نمی توانند هیچ برنامه ای برای آن آب داشته باشند ، و با توجه به کشاورزی ، “امیدوارم این ده بهانه ای برای بازگشایی آب باشد روز “اختصاص دادن آنها نیست ، زیرا کشاورزی پاییزه مهمترین محصول سال است و اگر آب به این منطقه اختصاص نیابد ، معیشت آنها حتی بدتر خواهد شد”.

کشاورزان همچنین باید از آب لوله کشی دام استفاده کنند زیرا آب چاه های اطراف آن شور است و با وجود فشار کم آب و اختلال مداوم آنها باید در صف صبر کنند تا مخازن آب را پر کنند. وقت و هزینه زیادی از آنها گرفته شده است. علاوه بر این ، آنها برای تهیه خوراک دام باید در صف باشند و برخی از آنها مجبورند خوراک با کیفیت بالا و کیفیت پایین را به همراه خاک از شهرهای دیگر دریافت کنند. هیچ یک از آنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند و بسیاری از کشاورزان طی یک سال گذشته مجبور شده اند حیوانات خود را به کشتارگاه ببرند و سرمایه جمع کنند.