اخبار جامعه

اعمال قانون یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در طول اجرای منع سراسری تردد

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرده است که قانون یک میلیون و صد هزار وسیله نقلیه را در طول 12 روز طرح ممنوعیت تردد ملی اجرا می کند.

به گزارش خبر فوری ، سردار سید کمال هادیان فر ، راهور ، در مورد اجرای طرح مصوب رئیس ستاد ملی مبارزه با ترافیک بین استانی در ممنوعیت تردد بین استانی توضیح داد: ملی مبارزه با کرونا کمک کرد ، ما از آن تشکر و قدردانی می کنیم.

وی افزود: در طول 12 روز برنامه فوق شاهد کاهش چشمگیر تردد در محورهای اصلی بودیم ، بنابراین 80 درصد کاهش در بزرگراه رشت-قزوین ، 84 درصد در بزرگراه چالوس ، 71 درصد در تهران-قم محور و 58 درصد در محور کاشان-اصفهان. “

هادیان فر افزود: متوسط ​​تردد در محورهای شمالی کشور (هراز ، فیروزکوه و چالوس) نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد و در کل کشور 38 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور به صورت فیزیکی در 1422 نقطه در سراسر کشور مستقر بودند و در سال 1910 1910 گروه 128840 پلیس در جهت عقربه های ساعت روی این پروژه کار می کردند.

فرمانده انتظامی راهور ناجا اظهار داشت: در این طرح 690 هزار و 728 دستگاه خودرو از جاده هایی که به روی ترافیک بسته بودند بازگردانده شد و 719 هزار و 503 خودرو نیز توسط ماموران پلیس راهور به صورت شفاهی هشدار داده شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر استقرار فیزیکی مسئولان ، از 129 دوربین جاده ای و 868 دوربین شهری به عنوان سیستمی برای نظارت و کنترل تردد خودروهای محلی و غیر محلی استفاده شد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا ، بیشترین محدودیت های ترافیکی در استان گیلان به ترتیب 59 درصد ، مازندران 58 درصد ، قزوین ، تهران و البرز 52 درصد و خراسان رضوی 50 درصد است.

گیلان و مازندران درباره علت افزایش تردد بومیان غیربومی در دو استان گفت: برخی رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این دو استان رفته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور ناجا ، هادیان فر گفت: با اجرای طرح ممنوعیت تردد ، یک میلیون و صد هزار خودرو در محل قرار گرفت و تصادفات مرگبار 44 درصد و مجروحان 28 درصد را شامل می شد.

انتهای پیام