اقتصادی

انحصار “واردات موز در ازای صادرات سیب” رانت ایجاد کرده است

حدود یک هفته پیش قیمت موز از 25 هزار به 26 هزار گوجه فرنگی به 30 هزار گوجه فرنگی رسید. افزایش قیمت مدیون رئیس اتحادیه کارگری به دلیل انحصار واردات موز در مقابل صادرات سیب و باز شدن تجار در این بخش است.

مصطفی دارایی نژاد در گفت وگو با خبر فوری ، در پاسخ به این س whyال که چرا موز گران شده است ، گفت: ما قیمت موز را در بازار مرکزی میوه و تره بار بین 20 تا 23 هزار گوجه فرنگی به مدت 8 ماه نگه داشته ایم ، اما متأسفانه قیمت موز در جایی افزایش یافته است. »جهاد کشاورزی آغاز شد این وزارتخانه در نامه ای به وزارت صمت اعلام کرد که واردات موز به صادرات سیب بستگی دارد.

وی با این نامه گفت که دلالان پای خود را برای صادرات سیب و واردات موز باز کرده اند و گفت که دلالان 5000 تومانی را برای پولی که به دست واردکنندگان می گذارند هزینه خواهند کرد. این بدان معناست که آنها فقط به واردکنندگانی می فروشند که سیب را در ظرف 100 میلیون گوجه فرنگی ارسال می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان بار اضافه کرد: ما 66 میوه و سبزی داریم اما وزارت جهاد گفت موز فقط برای صادرات سیب باید وارد شود. این انحصار برای برخی افراد رانت ایجاد کرده است.

وی افزود: بارها در این زمینه هشدار داده ایم اما متأسفانه هیچ کس توجهی نکرد و اکنون موز در میدان مرکزی میوه و تره بار به کیلوگرم 30 هزار گوجه فرنگی رسیده است و قیمت آن برای مصرف کنندگان بالای 30 هزار گوجه فرنگی خواهد بود.

دارایی نژاد در پایان گفت: واردات موز در مقابل صادرات تمام محصولات کشاورزی چطور؟ به هر حال ، این امر باعث تشویق کار سایر کشاورزان نیز می شود. آیا بین شخصی که سیب زمینی ، پیاز و پرتقال می کارد با کسی که سیب می کار تفاوت وجود دارد؟

انتهای پیام