اخبار جامعه

بررسی تخلفات ۸ تشکل مردم نهاد/انحلال یک تشکل و تذکر مکتوب برای ۷ تشکل دیگر

سی و سومین جلسه شورای ملی توسعه و پشتیبانی سازمان های مردم نهاد با هدف بررسی فعالیت های سازمان های مردم نهاد به ریاست معاون مشارکت های اجتماعی سازمان در امور اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبر فوری ، در این جلسه موارد نقض هشت سازمان غیردولتی در برابر نمایندگان مجلس شورای ملی (نمایندگان هشت نهاد تخصصی ، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و نمایندگان نهادهای نظارتی) مورد بررسی قرار گرفت.

در آن جلسه ، گزارش هایی از تخلفات سازمان توسط هشت نفر گزارش شد و مقامات سازمانهای مذکور نیز در این جلسه حضور یافتند و به ابهامات و سوالات مطرح شده در مورد موارد تخلف سازمان و ارائه دفاعیات خود پاسخ دادند.

زهرا عابدینی ، دبیر شورای ملی توسعه و پشتیبانی سازمان های مردم نهاد ، از مشارکت و همکاری سازمان های عضو مجلس شورای ملی در تصویب مجمع از شورای ملی تشکر کرد. با بررسی اسناد و مدارک ، آنها موافقت کردند. انحلال یک سازمان و صدور اخطار کتبی به هفت سازمان دیگر.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ معاون همکاری اجتماعی سازمان در امور اجتماعی تصریح کرد: بررسی ، موافقت یا مخالفت با ایجاد یا تمدید فعالیت سازمانها و صدور قطعنامه های نظارتی در مورد تخلفات سازمان ها بر اساس رایزنی ها و کسب نظر ناظران و متخصصان. منافع مردم در نظر گرفته می شود و اجرای مصوبات شورای ملی توسعه و حمایت از سازمان های غیردولتی برای دبیرخانه مجلس شورای ملی و دبیرخانه مجلس عالی برای فعالیت سازمان های مردم نهاد الزام آور است. آنها موظف به رعایت قطعنامه ها هستند. اینها شوراها هستند.

انتهای پیام