اخبار عمومی

استفاده از روش های قدیم آبیاری خیانت به کشور است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا مهاجر شامگاه سه شنبه در سخنانی در خصوص کشت سنتی گندم در شهرستان علی آبادکتول با انتقاد از وضعیت آبیاری مزارع کشور گفت: در حالی که کشور از کم آبی رنج می برد، هنوز از روش های 50 سال قبل استفاده می کنیم. آبیاری محصولات زراعی. ما این کار را می کنیم و این اصلا قابل قبول نیست.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر قدرت کشور در دست من بود، اجازه نمی دادم فردی بدون انواع نوار و روش های جدید سبزی بکارد، در این روش 80. کشاورزان ضایعات را به فقط 20 درصد آب را جمع آوری کنید.” و این خیانت است

وی تاکید کرد: زمین موجود زنده است و کشاورزی بدون تغذیه مناسب خاک مستلزم بهره برداری از زمین است.

مهاجر افزود: کشاورزان ما در بسیاری از مناطق سالی دو یا سه بار بدون تغذیه مناسب زمین به کشت محصولات کشاورزی می پردازند و به این ترتیب خسارت زیادی به زمین های کشاورزی وارد می کنند.

سال گذشته کشاورزان 3 درصد پتاس، 7 درصد فسفر و 120 درصد اوره مصرف کردند که به معنای فاجعه است.

این مهاجر اوره را با مواد مخدر مقایسه کرد و توضیح داد: از آنجایی که تریاک در ابتدا انرژی کاذب تولید می‌کند، اما در نهایت بدن انسان را از بین می‌برد، اوره اگرچه ظاهراً کمی عملکرد زمین را افزایش می‌دهد، اما در دراز مدت خاک را از بین می‌برد.

دادن کود اوره فقط به کشاورزان جرم است

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: پایین بودن قیمت نهاده ها باعث قاچاق این محصولات به کشورهای دیگر می شود و در نهایت تصمیم بر این شد که قیمت نهاده آزاد شود و قیمت محصولات کشاورزی افزایش یابد، اما این کار خوب نبود. راه حل.” استقبال کشاورزان نشد.

وی گفت: دادن کود فقط اوره جرم است و کشاورزان باید در کنار آن از فسفر و پتاسیم استفاده کنند و این قانون تنها برای حفظ عناصر غذایی خاک و سرمایه ملی تصویب شده است.

مهاجر گفت: اگر کمتر از پنج جریب گندم آبی برداشت کنیم، کشت آن محصول توجیه اقتصادی ندارد.

وی تصریح کرد: در حالی که کشاورزان در هر هکتار هشت تن گندم در حاشیه رود نیل برداشت می کنند، در کشور ما این رقم چهار تا دو دهم تن است و دلیل آن این است که باید به دنبال تغذیه نامناسب در اراضی خود باشیم. “

مهاجر کشت موردی، استفاده از کودهای اساسی و عدم کشت محصولات را چندین بار در سال دانست و افزود: خودکفایی خواهد بود.