اقتصادی

متنی که درباره نقل و انتقال سند خودرو منتشر شده دیدگاه معاونت قوانین مجلس نیست

قائم مقام مجلس شورای اسلامی متن منتشر شده در یکی از خبرگزاری ها با عنوان «ثبت سند نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی» را تکذیب کرد و عنوان کرد: بلکه مربوط به اظهارنظر است. یکی از واحدهای اصلی این معاونت و سایر کارشناسان نظرات متفاوتی دارند، لذا در صورت لزوم نظرات رسمی این معاونت به صراحت اعلام خواهد شد.

به گزارش خبر فوری، پس از انتشار این خبر، «معاون قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در واکنش به ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرائم راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که سند نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.» بخش‌های اصلی این معاونت و مرتبط با فرآیند کارشناسی بررسی طرح مذکور است که در آن بخش‌های مختلف دیدگاه‌های متفاوت و متناقضی دارند.

وی افزود: انتشار نظر یک دفتر به عنوان نظر یک قانونگذار مغایر با اصول اخلاقی حرفه ای و رسانه ای است و بهتر است آن متن از سامانه طرح ها و لوایح مجلس کپی شود. به برخی اشاره کرد.

معاون حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این معاونت هیچ اظهارنظر رسمی در خصوص این طرح و این موضوع نداشته و در صورت لزوم به صراحت منتشر خواهد کرد، تاکید کرد: وی از تمامی رسانه ها خواست در چنین مواردی قبل از تعیین متن به مجلس شورای اسلامی از مجاری رسمی اقدام کنند تا انتشار مطالب ناقص موجب تشویش اذهان عمومی و تخریب قوه مقننه نشود.

انتهای پیام/