اقتصادی

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر حضور موثر بخش خصوصی برای بهبود وضعیت اقتصاد و تولید کشور

معاون اول رئیس جمهور حضور موثر و فعال بخش خصوصی را یکی از راه های بهبود وضعیت اقتصادی و تولیدی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: دولت می خواهد در عرصه تولید و صادرات به عنوان ناظر در کنار ناظران باشد نه ناظر. یک مداخله گر

به گزارش خبر فوری، دکتر محمد مخبر ظهر امروز در نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، اتاق کشاورزی، اتاق تعاون و اتاق اصناف بر لزوم توانمندسازی تعاونی تاکید کرد. شنبه) از طریق تعامل بیشتر و تماس مستقیم با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و از طریق رفع موانع.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت حضور سازنده و فعال تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی، گفت: دستیابی به دیپلماسی اقتصادی یکی از راهکارهای دولت سیزدهم برای ارتقای تولید است.

دکتر مخبر جهت گیری نقدینگی در توسعه و رونق تولید و صادرات را یکی از مهمترین اهداف اقتصادی برشمرد و اعلام آمادگی کرد که تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و نیمه تمام را واگذار کند. بخش خصوصی

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اجرای نادرست سیاست‌های اصل ۴۴ در کشور، تصریح کرد: اجازه تداوم برخی رویه‌های اشتباه گذشته در حوزه خصوصی‌سازی را در کشور نخواهیم داد.

در این جلسه که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در بخش های مختلف از جمله موضوع خصوصی سازی پرداختند. نظر کارآفرینان اقتصادی در راستای جهش صادرات، بازکردن فضا برای بخش خصوصی و تعاونی ها، تامین مالی سرمایه و فعالان صنعت از طریق بازار سرمایه، تدوین سند توسعه بخش تعاون، حذف قوانین و مقررات سنگین، زد و خورد. مقابله با توانایی تعاونی ها در تامین کالاهای اساسی در برابر فساد و استثمار.

انتهای پیام/