اخبار جامعه

اقدامات اجرایی شده برای کاهش آلودگی هوا در فارس

خبر فوری/ فارس مدیرکل محیط زیست استان فارس با تشریح اقدامات انجام شده و پیگیری شده برای کاهش آلودگی هوا در استان، تاکید کرد: تمامی صنایع مستقر در فارس باید تا پایان سال جاری سیستم های آلایندگی را اصلاح و بهبود بخشند.

حمید ظهرابی با اشاره به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در روز دوشنبه 4 بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقداماتی را برای بهبود پیگیری های کارشناسان این اداره انجام داده است. آلودگی هوای استان توسط واحدهای صنعتی

در پایان امسال انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز به منطقه ویژه اقتصادی این شهر، ادامه واگذاری کارخانه سیمان شیراز و … اعلام شد.

ظهرابی ادامه داد: نظارت بر اجرای طرح صنعتی کنترل آلایندگی انتشارات فرمالدئیدی در دودکش واحد فرمالین شرکت صنایع شیمیایی سینا، نصب سیستم کنترل آلودگی هوا در شرکت صنایع شیمیایی فارس.

رئیس کل حفاظت محیط زیست فارس همچنین از نتایج خرید و نصب دستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا توسط شورای شهر شیراز و همچنین نتایج بهسازی سیستم کنترل آلودگی هوای کارخانه سیمان لامرد خبر داد.

ظهرابی افزود: کارشناسان حوزه نظارت، مانیتورینگ و آزمایشگاه به طور مستمر از واحدهای استانی بازدید داشته اند، بنابراین تعداد بازدیدها 160 مورد، تعداد اخطار حذف 40، تعداد پلمب ها 4 و تعداد پلمب ها است. و بازگشایی 4 است که نشان از جدیت دارد. همکاران ما در این زمینه داشته باشید.

کاهش آلودگی صوتی در نیروگاه گاز شیراز

وی گفت: از دیگر اقدامات، نصب سیستم مانیتورینگ مستمر و فوری (ONLINE MONITORING) در فولاد نی ریز، نصب سیستم مانیتورینگ مستمر و فوری (ONLINE MONITORING) در شرکت کربنات سدیم، باعث کاهش هزینه های بیشتر می شود. بیش از یک میلیارد ریال آکوستیک در نیروگاه گازی مدرس شیراز که بیش از 3 میلیارد ریال برای تعویض تلویزیون در شهر بزرگ در ایستگاه اندازه گیری دروازه کازرون شیراز هزینه کرد و به اطلاع مراجع ذیربط از احتساب جریمه آلودگی هوا رساند. و نظارت آنلاین سامانه کارخانه سیمان لارستان.

ظهرابی همچنین با یادآوری اینکه در سال جاری 5 شکایت و 15 پرونده در آزمایشگاه های مورد اعتماد، بازرسی و کنترل فنی تشکیل شده است، گفت: این مجموعه اقدامات در راستای قانون هوای پاک و با هدف ارتقای سلامت مردم است.

انتهای پیام/