اخبار جامعه

نمایش آثار هنرمندان توانیاب در خارج از کشور

دومین جشنواره همام (جشنواره تخصصی معلولان کشور) از امروز جمعه ششم اسفندماه در موسسه فرهنگی هنری صبا رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش خبر فوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در افتتاحیه این جشنواره حضور داشت، از برنامه ریزی و برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان مستعد خارج از کشور خبر داد.

اسماعیل در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره همام با اشاره به مهارت و شایستگی شرکت کنندگان در دومین دوره این جشنواره گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت از هنرمندان مستعد اقشار مختلف است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برنامه ریزی برای نمایش آثار هنرمندان مستعد در خارج از کشور خبر داد و گفت: در نظر داریم از توان این هنرمندان برای ارائه آثار خود در خارج از کشور و نمایش آثارشان استفاده کنیم.

محمدرضا مشهدی، دبیرکل دومین جشنواره ملی- هنری امام خمینی (ره) در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: تا برای دو سال آینده برنامه ریزی کنند و فرصت های گسترده ای برای ارائه آثار خود داشته باشند.

او توضیح می‌دهد: «در دو سال گذشته که اولین دوره جشنواره همام برگزار شد، هنرمندان مستعد زیادی شناسایی و وارد جامعه هنری شدند. این هنرمندان با برگزارکنندگان جشنواره، داوران و دیگر هنرمندان تماس گرفتند و برای خلق آثار در رویدادهای مختلف دعوت شدند. این تعامل بین برگزارکنندگان رویدادهای فرهنگی و هنری و هنرمندان با مهارت بالا تأثیر عمیقی بر رشد و ورود هنرمندان بسیار ماهر داشته است.»

مشهد از تعداد افراد حاضر در جشنواره همام در سال جاری خبر داد: این فراخوان از طریق رسانه ها نیز اعلام شد و دبیرخانه همام در مجموع 3000 اثر شامل 33 قطعه موسیقی و مابقی در بخش های مختلف هنرهای تجسمی و صنایع دستی دریافت کرد. “

دومین دبیرکل جشنواره ملی هنر همام گفت: پس از سه مرحله آزمایشی، 240 اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شد. چندین ایستگاه کاری نیز به بخش عرضه فروشگاه رسیده اند و به فروش خواهند رسید.

وی در خصوص زمان برگزاری جشنواره گفت: این نمایشگاه تا 10 اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری صبا حوزه هنری به نشانی خیابان ولیعصر، چهارراه طالقانی دایر است. در این جشنواره هشت کارگاه آموزشی برای ارتقای توان هنری معلولان برگزار می‌شود و تمامی افرادی که به بخش نمایشگاه راه یافته‌اند به همراه یکی از دوستانشان در تهران خواهند بود که هزینه زندگی آن‌ها توسط جشنواره پرداخت می‌شود.

مشهد در پایان گفت: نمایشگاهی از آثار برگزیده با هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی در کشورهای آلمان، فرانسه و ژاپن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/