اخبار جامعه

دعوت انسیه خزعلی از زنان دست‌اندرکار سینما برای طرح مشکلات خود با معاونت امور زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از هنرمندان سینما و بازیگران رنج دیده سینمای ایران دعوت کرد تا با حضور در نشست معاونت امور زنان و خانواده، دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح و راهکارهای عملیاتی برای حفظ کرامت این زنان را تبیین کنند. هنرمندان..

به گزارش خبر فوری، انسیه خزعلی وی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جایگاه زن در سینما و حضور موثر آنان مستلزم پاسداشت کرامت والای این هنرمندان در عرصه هنر هفتم است.

وی افزود: زنان ما همچون چهار دهه انقلاب با مردان برای ترویج علم، اقتصاد، سیاست و فرهنگ در این منطقه و ایجاد قوانین، ارزش‌ها و قوانین تلاش کردند. «مقابله با فساد»، خود را ناگزیر از برخورد با هر گونه فساد و سوء استفاده اداری، مالی و اخلاقی می بیند و در این راستا هیچ امتیازی نشان نمی دهد».

خزعلی ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده وزیر امور خارجه ضرورت شنیدن مطالبات سینماگران زن در ایران و طراحی سازوکار لازم برای حفظ کرامت آنان را با دعوت از عزیزان و همکاری با دستگاه های متولی می داند و از آنان دعوت می شود شرکت در جلسه ای که توسط معاونت برگزار می شود؛ «و مشارکت در طرح مسائل و مشکلات این حوزه و تبیین راهبردهای عملیاتی».

انسیه خزعلی از سینماگران زن دعوت می کند تا مسائل خود را با معاونت امور زنان در میان بگذارند.

به گزارش خبر فوری، اخیرا بیانیه ای با امضای حدود 300 زن سینماگر ایرانی با عنوان “بیانیه زنان فیلمساز در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه” منتشر شده است که نام چهره های مطرحی چون ترانه علیدوستی، نیکی کریمی و هدیه در آن به چشم می خورد. . تهران را هم دیدند. در این بیانیه تا حدودی به اتهامات آزار و اذیت و بدرفتاری با زنان در محیط فیلم اشاره شده و گفته شده که این زنان فیلمساز «هر گونه خشونت، آزار و باج خواهی جنسی» را محکوم می کنند و باید جلوی این زنان را بگیرند. عواقب جدی قانونی برای متخلفان.

در این بیانیه، زنان فیلمساز خواستار «ایجاد یک سیستم بازبینی توسط کمیته‌های مستقل متشکل از اعضای سلسله مراتب مختلف قدرت (اکثریت مطلق زنان) و اعضایی شدند که آموزش‌های جنسی و جنسیتی دیده‌اند. با درجه‌ای از خشونت. و مسئولیت.” وظیفه این سیستم با آگاهی از قدرت و عاملیت خود در هر کارگروهی «بررسی جرایم خشونت جنسی و جنسیتی» بوده است. خشونت جنسی کلامی، آزار جنسی، هر نوع رابطه جنسی، آدم ربایی و تهدید موقعیت کاری، آزار و اذیت و فشار روانی و ایجاد ناامنی جسمی یا روحی، لمس ناخواسته، اقدام به تجاوز جنسی و تجاوز از جمله این موارد است. .

انتهای پیام/