اقتصادی

عجیب‌ترین تلفن‌های همراه تاریخ – خبر فوری

امروزه اکثر تلفن های همراه با مواد یکسان شکل یکسانی دارند، اما همیشه اینطور نبوده است و برخی از گوشی ها در طول سال ها طرح های کمیاب را ارائه کرده اند.

به گزارش خبر فوری، البته این گوشی ها کاملا قدیمی هستند. در روزهای اولیه موبایل، شرکت‌ها ریسک‌های زیادی می‌کردند و سعی می‌کردند بفهمند همه چه می‌خواهند. برخی از این تلاش ها به مدل های موفق منجر شد، در حالی که برخی دیگر نتایج عجیبی به همراه داشت. وب سایت How-to geek در گزارشی به بررسی برخی از جالب ترین تلفن های همراه ساخته شده تاکنون پرداخته است، از جمله:

مایکروسافت کین

عجیب ترین تلفن های همراه تاریخ

“عجیب” همیشه به معنای “بد” نیست، اما به این معنی نیست که دستگاه موفق است. مایکروسافت کین دستگاه عجیبی بود با ایده های بسیار جالب. اما در نهایت فروش خوبی نداشت. قطعا عجیب بود کین در زمان عجیبی آزاد شد. قبل از اینکه مایکروسافت تصمیم بگیرد ویندوز فون 7 را منتشر کند. سطح رابط کین مشابه چیزی بود که در نهایت به ویندوز فون تبدیل شد، اما این یک گوشی هوشمند نبود، بلکه یک تلفن بسیار کوچک و سرگرم کننده با صفحه کلید کشویی بود. متأسفانه، کین که در مدل های مختلف عرضه شد، از همان ابتدا محکوم به شکست بود.

موتورولا Backflip

عجیب ترین تلفن های همراه تاریخ

راه های زیادی برای قرار دادن صفحه کلید فیزیکی روی گوشی شما وجود دارد. این موتور از مفهوم چرخش استفاده می کرد و به طرز عجیبی از آن استفاده می کرد، به طوری که صفحه کلید در پشت گوشی قرار می گرفت و اگر کاربری می خواست از آن استفاده کند، باید صفحه کلید را روشن می کرد تا در پایین گوشی قرار گیرد. صفحه نمایش گوشی . موتورولا Flipout ایده بهتری به نظر می رسد.

یوتافون

عجیب ترین تلفن های همراه تاریخ

برخی از ایده های عجیب و غریب واقعا ایده های خوبی هستند. یوتافون سعی کرد یک مشکل را به روشی بسیار خاص برطرف کند. صفحه نمایش های LCD و LED باتری زیادی مصرف می کنند. اگر صفحه نمایش کم مصرفی داشته باشیم که برای کارهای آسان از آن استفاده می کنیم چه باید کرد؟ یوتافون دو صفحه داشت. یک صفحه نمایش تمام رنگی گوشی هوشمند در جلو و یک صفحه جوهر الکترونیکی در پشت، مانند خواننده Kindle داشت. هدف از این طراحی ذخیره انرژی از طریق یک صفحه جوهر الکترونیکی بود. ایده جالبی بود، اما هرگز نظرم را جلب نکرد.

توشیبا جی 450

عجیب ترین تلفن های همراه تاریخ

عکس بالا یک گوشی توشیبا است که عجیب به نظر می رسد. دکمه های شماره و نمایشگر این گوشی عجیب سه قسمتی بودند. در دست گرفتنش خیلی راحت بود اما عجیب به نظر می رسید.

زیمنس خلیبری 6

عجیب ترین تلفن های همراه تاریخ

زیمنس در سال 2004 مدل های تلفنی با نام تجاری Xelibri داشت. نادرترین آنها خلیبری 6 بود. گوشی با یک آینه در یک طرف و یک صفحه نمایش کوچک در وسط از طرف دیگر با دکمه های شماره در اطراف آن باز می شد. تلفن دارای یک پد ناوبری کوچک طلایی ضخیم بود.

از میان تلفن های همراه موجود در این لیست، Xelibri 6 عجیب ترین بود، زیرا واقعاً عجیب و غریب طراحی شده بود. برخی از این گوشی ها در یک تصادف عجیب به وجود آمدند، اما زیمنس عمدا گوشی خود را به این شکل ساخت و آن را به دست آورد.

انتهای پیام/