اخبار عمومی

ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی در خوزستان هدف گذاری شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، صادق خلیلیان بعدازظهر یکشنبه در نشست توسعه اشتغال بر اساس اکوسیستم ملی اظهار داشت: در این جلسه برنامه اشتغال اکوسیستم ملی تدوین شد. مطابق با طرح آمایش سرزمینی را طراحی و در سطح کشور پیگیری کنید تا از این ظرفیت برای توسعه اشتغال در خوزستان استفاده شود.

وی افزود: قرار بود در سال گذشته 19 هزار شغل در استان ایجاد شود که بیش از این تعداد و 22 هزار شغل ایجاد شده است. همچنین بر اساس برنامه سال جاری در سطح کشور ایجاد 60 هزار شغل در استان تعیین شده است که نیاز به هماهنگی بین دستگاه ها دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: مهارت های خوب استانی را شامل می شود درختان نخلماهیگیری و صنایع مرتبط با کشاورزی اولویت ما است و به دنبال سرمایه گذاری در این بخش ها هستیم.

به گفته وی، «صنایع مرتبط با پتروشیمی و زنجیره پایین دستی نفت و گاز از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستند که بر اساس طرح آمایش سرزمینی قابل انجام است و حمایت از آنها برنامه ماست.

خلیلیان گفت: صنایعی هستند که در آنها سرمایه گذاری می شود اما نیمه فعال یا غیرفعال هستند و باید آنها را فعال کنیم زیرا راه میانبری برای توسعه شغل است. در حال حاضر هماهنگی های لازم انجام شده است که در چند ضلعی ها قابل ادامه است.

وی با بیان اینکه در خوزستان صنایع کوچکی وجود دارند که تجهیزات را به صنایع بزرگ عرضه می کنند و به نفع صنایع بزرگ هستند، گفت: گاهی روابط و سازوکارهای اداری طوری طراحی می شود که صنایع بزرگ بتوانند نیاز خود را خارج از استان خریداری کنند و از صنایع کوچک حمایت کنند. آن را نمی گیرند.

وی گفت: در جلسه با صنایع بزرگ مقرر شد از صنایع کوچک به عنوان یک مسئولیت اجتماعی حمایت شود و نیازهای آنها در داخل استان تامین شود.