اخبار جامعه

شرط ورود به ایران آسان‌تر شد

معاون گردشگری کشور از تسهیل شرایط ورود گردشگران خارجی به ایران و حذف یکی از دو گواهینامه تاج بر اساس آخرین مصوبه ستاد تاج ملی خبر داد.

به گزارش خبر فوری، علی اصغر شالبافیان پیش از این با بیان اینکه شرط پذیرش گردشگران خارجی و ایرانیان خارج از کشور منفی بودن گواهی واکسیناسیون و تست تاج است، اظهار داشت: شرایط پذیرش گردشگران خارجی، ستاد تاج و تخت. وی شرط الحاق به ایران را گواهی دو واکسن و تست تاج “یا” منفی (PCR) اعلام کرد.

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری های وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، مصوبه یکصد و شصت و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت تاج و تخت برای تسهیل ورود و خروج مسافران از طریق هوایی، زمینی و دریایی انجام شد. برای افراد پرخطر و برای اتباع ایرانی یکی از دو شرط گواهی دو واکسن حداقل دو هفته از تاریخ واکسن دوم یا تست تاج منفی (PCR) باشد که توسط رئیس جمهور تایید شده و به سازمان گزارش شود. دستگاه های اجرایی ذیربط برای نظارت، نظارت و اجرا.

وی افزود: بر اساس اولین اطلاعیه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صورت مشاهده علائم بیماری برای انجام آزمایش PCR و مشکوک شدن به دریافت هزینه آزمایش، کادری را برای انجام PCR مرزی اعزام می کند.

معاون گردشگری، گردشگری و صنایع دستی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس دستورالعمل حضور گردشگران خارجی در کشور آسیب دیده عمل خواهند کرد.

در پایان مارس 1400، اقامت کرونا مشروط به ارائه یکی از دو گواهی واکسیناسیون یا آزمایش منفی برای سازگاری بود، که مقر تاج را به مقررات جدید تغییر داد.

انتهای پیام/