اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی ال جی

تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی ال جی یکی از خدماتی است که اکثر تعمیرگاه های الجی در سطح کشور ارائه می دهند. در واقع میکروسوئیچ درب لباسشویی ال جی همان قفل درب است. این قطعه به منظور بالا بردن ایمنی ماشین لباسشویی و کاربران در لباسشویی های درب از جلو تعبیه شد است. میکروسوئیچ لباسشویی ال جی در مواقعی که برنامه شستشو تنظیم شده است؛ اجازه نمی دهد درب دستگاه باز شود. این قطعه دارای یک زبانه است که دارای یک مکانیسم قفل است در قسمت پشت پنل جلوی لباسشویی قرار گرفته است. در صورت خرابی این قطعه یا تعمیر و در موارد سخت تر تعویض می شود.

عملکرد میکروسوئیچ لباسشویی چیست؟

میکروسوئیچ در واقع نوعی کلید است که عملیات ساده قفل کردن را ببر عهده دارد. اما این قطعه با یک دکمه معمولی تفاوت دارد. دکمه های ساده یک حالت ثابت قطع و وصل دارند که تقریبا همه ما با آن آشنا هستیم. میکروسوئیچ قطعه ای است که خود از سه بخش تشکیل شده است؛ معمولا یک سیم پیچ قفل کننده، چند میکروسوئیچ و باز کننده موتور واکس بخش های مختلف یک ممیکروسوئیچ است که بازها نام آن را شنیده ایم. میکروسوئیچ لباسشویی ال جی به کمک فنری که داخل آن تعبیه شده است جریان برق قطع و وصل می کند. تا زمانی که میکروسوئیچ عملکرد درستی نداشته باشد لباسشویی کار نخواهد کرد. در واقع دستور اولیه کار کردن لباسشویی و اجرای برنامه های شستشو از میکروسوئیچ صادر می شود و توسط برد دستگاه پردازش می شود.

علت خراب شدن میکروسوئیچ لباسشویی ال جی

یکی از عمده ترین دلایلی که منجر به خراب شدن میکروسوئیچ میشود، محکم بستن درب لباسشویی است. در وهله اول شما متوجه آسیبی که با این کار به میکروسوئیچ وارد می کنید نمی شوید چون این قطعه به چشم از بیرون دستگاه قابل مشاهده نیست. این کار به مرور باعث از کار افتادن این قطعه حیاتی در ماشین لباسشویی می شود.

یکی دیگر از عمده ترین دلایلی که منجر به خرابی قطعه میکروسوئیچ می شود این است که آب به آن نفوذ کند. نفوذ آب به میکروسوئیچ باعث می شود که این قطعه از کار بیافتد یا بسوزد. اخرین دلیلی که خیلی کم اتفاق می افتد این است که با نوسانات برقی میکروسوئیچ آسیب می بیند.

نشانه های خرابی میکروسوئیچ ماشین لباسشویی ال جی

مهمترین نشانه ای که به شما می گوید میکروسوئیچ خراب شده است باز و بسته نشدن درب لباسشویی است. عمدتا علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی از خرابی میکروسوئیچ است اما در چنین شرایطی باید از سالم بودن لولای درب سالم باشد. این قطعه یکی از مهمترین قطعات در لباسشویی ها است و خرابی آن می تواند به طور کلی باعث روشن نشدن دستگاه نیز بشود. برای رفع این مشکل، نیاز است دستگاه توسط یک تعمیرکار ماشین لباسشویی ال جی در منزل و محل نسبت به عیب یابی دقیق آن اقدام کرده و مشکل را شناسایی کند.

نکته ای که در نهایت باید بگوییم این است که میکروسوئیچ لباسشویی الجی در اثر استفاده نادرست از دستگاه مثل همان موردی که ذکر کردیم؛ فشار آوردن به درب و محکم کوبیدن آن یا عدم تمیز کردن دوره ای درب ماشین لباسشویی ال جی که منجر به جمع شدن گرد و غبار و لجن در محوطه ای که میکروسوئیچ قرار دارد ممکن است خراب شود.

عواملی که باعث می شود با وجود سالم بودن میکروسوئیچ این کلید غیر فعال شود

  • درست بسته نشدن درب ماشین لباسشویی
  • گیر کردن لباس لای درب لباسشویی
  • خراب شدن برد لباسشویی الجی
  • خراب شدن اتصالات الکترونیکی
  • شکستگی و خرابی زبانه درب لباسشویی ال جی
  • شل بودن اتصالات میکروسوئیچ
  • شل شدن لولای درب ماشین لباسشویی
  • شکستگی درب ماشین لباسشویی ال جی

روش تست سالم بودن میکروسوئیچ

تست سالم بودن میکروسوئیچ لباسشویی ال جی روش های مختلفی دارد که در ادامه این بخش از مطلب به آن پرداخته ایم.

در روش اول به این صورت است که ابتدا باید سیم های قطعه میکروسوئیچ را از یکدیگر جدا کرده و آن را با کمک یک لامپ تست کنید. اگر در ادامه این تست لامپ روشن شود یعنی میکروسوئیچ سالم است و جریان برق از آن عبور می کند.

یکی دیگر از روش های تست سالم بودن میکروسوئیچ استفاده از اهم متر است. اهم متر یکی از ابزارهای تعمیرتی است که هر تعمیرکاری یکی از انواع آن را در لابه لای ابزارآلات خود دارد.

برخی مواقع هم با نمایش یا عدم نمایش قفل روی پنل نمایشگر لباسشویی میتوان از سلامت یا عدم سلامت آن اطلاع پیدا کرد.

تعویض میکروسوئیچ لباسشویی ال جی در کرج

یکی از مشکلات لباسشویی های ال جی در واقع همین خرابی میکروسوئیچ است که گاهی هم با سوختن آن تعمیرکاران مجبور به تعویض آن می شوند. برای تعویض میکروسوئیچ ماشین لباسشویی ال جی بهتر است که مرکز تعمیر لباسشویی ال جی در کرج و تکنسین های متخصص نمایندگی مجاز ال جی کرج کمک بگیرید. توصیه بر تعویض میکروسوئیچ با کمک تعمیرکار مجاز به این دلیل است که خیالتان از بابت، استفاده از قطعه اورجینال و فابریک و اینکه تعمیرکار تخصص کافی بر روش تعویض دارد راحت باشد. به هر حال، لباسشویی های ال جی  جزو دستگاه های حساس هسستند که هزینه خرید بالایی نیز دارند. از این رو برای خدمات آن نمی توان ریسک کرد و دست هر کسی سپرد.

هزینه تعویض میکروسوئیچ ماشین لباسشویی الجی

هزینه تعویض لباسشویی ال جی شامل هزینه خرید قطعه، نصب آن و دستمزد تکنسین می باشد. قیمت خرید میکروسوئیچ ممکن است با توجه به مدل و قیمت روز ارز ممکن است متفاوت باشد. به هر صورت، زمانی که میکروسوئیچ سوخته باشد باید آن را با یک قطعه جدید جایگزین کرد تا لباسشویی مجددا کار کند.

از آنجایی خیلی از افراد به تنهایی قادر به نصب میکروسوئیچ نیستند بنابراین باید از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی الجی برای این منظور کمک بگیرند. در خوشبینانه ترین حالت اگر خرابی میکروسوئیچ به سایر قطعات آسیب نزده باشد، یک هزینه دستمزد تعمیرکار نیز باید بپردازید. اگر خرابی میکروسوئیچ منجر بهه خرابی سایر قطعات نیز شده باشد، هزینه تعمیرات آنها نیز بر هزینه کلی اضافه می شود.

کلام آخر

در صورتی که میکروسوئیچ لباسشویی ال جی خراب شده باشد؛ ممکن است منجر به خرابی سایر قطعات لباسشویی نیز بشود و در صورت سوختن آن باعث می شود که ماشین لباسشویی روشن نشود. اینکه چگونه می توان متوجه خرابی میکروسوئیچ شد را در بخش نشانه های خرابی میکروسوئیچ لباسشویی الجی آورده ایم. در حالت کلی یک توصیه برای جلوگیری از خرابی های سنگین و پیچیده در ماشین های لباسشویی ال جی استفاده از خدمات سرویس دوره ای لباسشویی است که تمامی این مشکلات را در سریع ترین زمان ممکن تشخیص داده شده و رفع می شوند.

خرابی میکروسوئیچ نیست در بیشتر مواقع فرآیند طولانی مدت دارد به جز در موارد استثناء مانند نفوذ آب که منجر به سوختن این قطعه می شود در سرویس های دوره ای قابل تشخیص است و سرویس کار آموزش های لازم برای نگهداری اصولی آن به منظور افزایش عمر قطعه را به مشتریان نمایندگی ال جی ارائه می کند. در صورت نیاز به خدمات لباسشویی های ال جی با نمایندگی تعمیرات ال جی تماس بگیرید.