اقتصادی

محمودزاده: دولت لایحه بررسی مجدد ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه را ارائه کند

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلانشهر تنها ساختمان امن در ایران نیست، از دولت خواست تا لایحه ای را برای بازنگری در امنیت ساختمان های بلند کشور به مجلس بفرستد.

جلال محمودزاده در گفت وگو با خبر فوری، با اشاره به ریزش ساختمان کلانشهر آبادان، اظهار کرد: متاسفانه ساخت و ساز در اکثر شهرهای ایران فرمانداران را رها کرده است. روند ساخت و سازهای غیرسنتی در ایران به عنوان مثال با اخذ پروانه ساختمانی چهار یا پنج طبقه شروع می شود و پس از آن یک ساختمان هشت یا 10 طبقه غیرقانونی شروع می شود و در نهایت ماده 100 شورای شهر جریمه و طرح دعوی قضایی می کند. . درست شد. به عبارت دیگر متخلفان با پرداخت جریمه به خواسته خود خواهند رسید.

تا فاجعه ای مثل متروپل یا پلاسکو رخ ندهد دستگاه های مسئول بیدار نمی شوند

نماینده مردم مهاباد در مجلس درباره ساختمان های غیراستاندارد در شهر مهاباد گفت: یک ساختمان 17 طبقه در مهاباد داریم که سیستم اطفای حریق آن تا سه طبقه رعایت شده است. بازرسی از این ساختمان ها بر عهده وزارت کشور است. متأسفانه تا زمانی که بلاهایی مانند پلاسکو و متروپل در کشور رخ ندهد، متولیان دستگاه بیدار نمی شوند.

بسیاری از ساختمان های بلند در ایران تجهیزات کامل آتش نشانی ندارند

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس با بیان اینکه شورا باید ضوابط فنی و مهندسی را به صورت سیستمی و نظام مند رعایت کند، گفت: این وضعیت در بلندترین ساختمان ها نیز وجود دارد. بسیاری از ساختمان های بلندمرتبه در ایران تجهیزات اطفای حریق ندارند یا مثلاً فقط سه یا چهار طبقه از این سیستم هستند. سوال اینجاست که اگر طبقه یازدهم این ساختمان ها آتش بگیرد، آتش نشانان چه خواهند کرد؟ احتمالا منتظرند تا کل ساختمان روی مردم بیفتد.

محمودزاده با تاکید بر اینکه کلان شهر تنها ساختمان امن در ایران نیست، گفت: پشت صحنه همکاری و لابی گری مسائل فنی و مهندسی را پوشش می دهد. این پیام بسیار خوبی برای متروپل بود که استاندارد را برای مسئولان کنار نگذارند یا در صورت وجود مشکل، پیگیری و بررسی را در اولویت قرار دهند. حوادث آبادان قلب همه ایرانیان را به درد آورده است.

دولت لایحه ای برای بررسی امنیت ساختمان های کشور به مجلس ارائه کند.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در پایان با بیان اینکه کدام دستگاه ها مسئول رسیدگی به ساختمان های مشابه در کلانشهر هستند، گفت: بیش از هر سازمان دیگری باید وزارت کشور، شهرداری ها و نظام های مهندسی تشکیل شود، بی مسئولیتی گذشته. ” مجلس شورای اسلامی نمی تواند طرح کلنگ زنی ساختمان های بلند کشور را تصویب کند. این طرح بار مالی دارد و طبق ماده 75 نمی تواند طرحی با بار مالی ارائه دهد. اما مجلس از دولت می خواهد که هر چه سریعتر این لایحه را تقدیم مجلس کند تا بناهای بلند کشور بررسی شود تا مجلس دست خود را به روی دولت باز کند و آنها را بررسی کند.

انتهای پیام/