اخبار عمومی

پیگیری فاینانس خط دو متروی تبریز – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد وحیدی بعدازظهر پنجشنبه در نشست با مدیریت شهری تبریز اظهار داشت: مردم در محله های تبریز مشکل دارند و رانش زمین در آینده می تواند مشکلات خطرناکی را در منطقه ایجاد کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پیشنهاد استاندار تبریز در خصوص ساماندهی حاشیه شهر، تاکید کرد: ایجاد قرارگاه سازندگی برای ساماندهی حاشیه شهر طرح خوبی است و باید مدیر مشخصی داشته باشد.

وزیر کشور با یادآوری ضوابط میراث فرهنگی در بافت تاریخی خاطرنشان کرد: در بحث میراث، برخی خانه ها و مراکز بی ارزش و فرسوده مزاحم مردم نمی شوند. اما در عین حال بناهای تاریخی نیاز به حفظ، مرمت و مراقبت دارند. با تقسیم بندی واضح روی نقشه می توانید بهتر عمل کنید.

وحیدی در خصوص اماکن و ساختمان های ناایمن گفت: اصولی باید رعایت شود. اولویت ما ساختمان های بلند و مهم است. مانند ساختمان های تجاری و ازدحام جمعیت. بر اساس ابلاغیه موجود نیاز به شناسایی و ارزیابی سریع دارد.

وی افزود: شورای شهر باید به مالکان این ساختمان ها اعلام کند که مشکل ناامنی باید در بازه زمانی مشخص برطرف شود در غیر این صورت شورای شهر از طریق دادسرا وارد عمل شود.

وزیر کشور همچنین در خصوص آسیب های اجتماعی تاکید کرد: آسیب های اجتماعی موضوع مهمی است که همه باید به آن کمک کنند. این اولویت ماست و باید مورد توجه قرار گیرد. دولت، فرماندار و بخشدار مسئول رسیدگی به آسیب های اجتماعی هستند و حمایت خواهند شد.

وی همچنین گفت: باید درآمد پایدار برای شهرداری ها در نظر گرفته شود و شورا و خود شورا برنامه مشخصی داشته باشند که قطعا به ما کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود: در تلاش هستیم تا 300 دستگاه اتوبوس به شهر تبریز ارائه دهیم. البته اگر تولید انجام شود.

وی با یادآوری اینکه در 15 سال گذشته هیچ حمایتی از حمل و نقل عمومی نشده است، گفت: در بحث مترو، تزریق. 1500 ما یک میلیارد شات را دنبال می کنیم تا حداقل خط اول را بدست آوریم. خط دوم و فاینانس 430 میلیون یورویی را هم دنبال می کنیم و باید ادامه دهید.