اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

3 راز برای مصرف میوه و سبزی جهت رسیدن به سلامتی

  1. 1. تازه بخورید

هر چند سال یکبار، نظریه‌ای متفاوت در مورد انواع غذاهایی که باید بخوریم مطرح می‌شود و افراد زیادی هستند که از نظر مذهبی از آن پیروی می‌کنند. ما نباید غذا را دین کنیم. این به این نیست که شما یا شخص دیگری چه اعتقادی دارید. این در مورد خوردن معقول است. بهترین جراح لیپوساکشن

اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که اساساً غذا سوخت است. اگر می‌خواهید خودروی خود را سوخت‌گیری کنید، به پمپ بنزین می‌روید و سوخت مناسب برای این دستگاه خاص را انتخاب می‌کنید تا به عملکرد مطلوب برسید. شما می توانید نفت سفید را در ماشین خود بریزید و در واقع رانندگی کنید، اما ممکن است دود کند و سرفه کند و شما نتوانید آنطور که می خواهید شتاب بگیرید. وقتی صحبت از انتخاب غذای آنها به میان می آید، این وضعیت در مورد اکثر مردم وجود دارد. برای انتخاب سوخت مناسب، باید بدانید که چه نوع ماشینی هستید.

اگر به سلامتی خود و فرزندانتان علاقه مند هستید، باید مطمئن شوید که غذایی که می خورید تازه است. در فرهنگ یوگی، ما همیشه غذای پخته شده را ظرف 1.5 ساعت پس از بیرون آمدن از اجاق گاز مصرف می کنیم. اگر بعداً باشد، اینرسی وارد می شود. اگر غذایی بخورید که در سیستم اینرسی ایجاد می کند، تمام پویایی خود را از دست خواهید داد. همچنین بین نوع غذایی که می خورید و میزان خواب مورد نیاز شما همبستگی وجود دارد. به طور کلی، پزشکان توصیه می کنند که همه باید حداقل هشت ساعت بخوابند. اگر شبی هشت ساعت بخوابید به این معنی است که یک سوم عمر خود را خوابیده اید.

مردم در حال نوشتن کتاب‌های کاملی هستند که چگونه همه باید هشت ساعت بخوابند، و در مورد عواقب ناگوار هشدار می‌دهند که اگر این کار را نکنید. این روزها کمی تنبلی می کنم و چهار ساعت می خوابم. اما قبلاً، بیست و پنج سال بود که کمتر از سه ساعت در روز می خوابیدم و سالم هستم. بدن به آرامش نیاز دارد نه خواب. یکی از عوامل مهم میزان خواب مورد نیاز شما این است که چه نوع سوختی را وارد سیستم خود می کنید. اگر سوخت اشتباهی به خودروی خود وارد کنید، نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی دارد. به همین ترتیب، اگر سوخت اشتباهی را وارد سیستم خود کنید، به خواب زیادی نیاز خواهد داشت.

  1. آنچه را که از شما دور است بخورید

بدن شما فقط انباشته ای از غذایی است که خورده اید، پس از تبدیل شدن و جذب. هوش، حافظه و کد ژنتیکی خاصی در بدن وجود دارد که تعیین می کند غذایی که می خورید به چه چیزی تبدیل می شود. مثلا همین سیب بسته به اینکه چه کسی بخورد جزء بدن زن، مرد یا گاو می شود.

با تکامل زندگی، اطلاعات و حافظه یک موجود زنده پیچیده تر می شود. در سنت یوگی، ما همیشه می‌گفتیم که باید آنچه را که از نظر ژنتیکی از شما دورتر است بخورید. از این نظر، حیات گیاهی از ما دورتر است. اگر حتما باید غذاهای غیر گیاهی بخورید، مصرف ماهی را توصیه کردیم، زیرا در بین حیوانات، اگر از منظر تکاملی به آن نگاه کنید، از انسان دورتر است. از آنجایی که تصور می شود اولین حیات حیوانی روی این سیاره در آب تکامل یافته است، اولین آواتارا matsya avatara یا ماهی بود.

پس از یک قرن گفتن بهترین چیز برای خوردن گوشت است، امروزه پزشکان در غرب کم کم به دیدگاه دیگری تغییر می کنند. مدتی است که آنها می گویند که گوشت گاو عامل اصلی اکثر بیماری های قلبی در آمریکا است. و در چند سال اخیر هم می گویند که مصرف گوشت باعث سرطان می شود. در فرهنگ یوگی، ده هزار سال است که به شما می گوییم که اگر غذاهایی با کد ژنتیکی پیچیده بخورید، سیستم شما به هر طریقی خراب می شود. ما نه با انجام تحقیقات میلیون دلاری، بلکه فقط با مشاهده آنچه در سیستم ما هنگام غذا خوردن اتفاق می افتد به آن رسیدیم. اگر توجه کافی داشته باشید متوجه خواهید شد.

پس غذا را به نوعی دین قرار ندهید. اگر بحث زنده ماندن است، آنچه در دسترس است بخور. اما وقتی از بقا مراقبت شود، یک انتخاب وجود دارد. وقتی انتخابی دارید، باید معقولانه غذا بخورید، آنچه برای سیستم شما بهترین است. سوخت ایده آل برای بدن شما چیزی است که شما را هوشیار، چابک و فعال می کند. شما می توانید آزمایش کنید. یک روز، فقط میوه بخورید؛ یک روز دیگر، فقط سبزیجات خام بخورید. یک روز دیگر، سبزیجات را بپزید. سپس ماهی می خورید، گوشت می خورید – همه چیز را امتحان کنید. با چه نوع غذایی که حداکثر انرژی و هوشیاری را تجربه می کنید، لطفا آن را بخورید و سالم خواهید بود.

  1. این را هضم کنید!

اگر یک میوه بخورید، در عرض 1.5 تا 3 ساعت، به طور کامل هضم می شود. اگر سبزیجات پخته بخورید، هضم آنها دوازده تا پانزده ساعت طول می کشد. اگر غلات پخته شده و غذاهای دیگر بخورید، بیست و چهار تا سی ساعت طول می کشد. اگر گوشت پخته بخورید چهل و هشت تا پنجاه و دو ساعت طول می کشد. اگر گوشت خام بخورید هضم آن هفتاد و دو ساعت طول می کشد. هنگامی که غذا برای چنین دوره های زمانی طولانی در سیستم باقی می ماند، پوسیده می شود و باعث ایجاد سطوح غیر ضروری باکتری می شود. با چنین انتخاب های غذایی، به سیستم آسیب وارد می کنید. و سپس باور می کنید که به جای زندگی سالم به دارو نیاز دارید. شما به محصولات دارویی نیاز دارید زیرا در درون خود سم تولید می کنید.

آنچه در سیستم خود قرار می دهید می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. برای مثال – وقتی حدود دوازده سال پیش برای اولین بار بنزین اتانول را معرفی کردند، گفتم: “من نمی خواهم اتانول را در ماشینم بریزم زیرا موتور در حال زنگ زدن است.” برای رسیدن به آن لازم نیست دانشمندی باهوش باشید – این فقط عقل سلیم است. حالا بعد از دوازده سال استفاده، بالاخره اذعان می کنند که ممکن است باعث خوردگی موتور شود. فقط باید به نحوه کار کردن توجه کنید. اکثر مردم به هیچ چیز توجه نمی کنند. برای همه چیز نیاز به نسخه دارند. بهترین متخصص رژیم غذایی

اگر برای مدت طولانی غذای نامناسبی مصرف کرده اید، ممکن است بدن شما آنقدر بی حال و متراکم شده باشد که نتوانید متوجه چیزی شوید. در این صورت، روزه به شما استراحت می دهد. زمان آن فرا رسیده است که به مردم بیاموزیم چگونه به آنچه در سیستمشان اتفاق می افتد توجه کنند. فقط از خود بپرسید – آیا در حال حاضر خوب کار می کند یا نه؟ این یک راه ساده برای دانستن است.