اخبار جامعه

هرگونه خرید و فروش زمین‌های پادگان ۰۷ ممنوع است

خبر فوری/ لرستان استاندار لرستان خرید و فروش پادگان ۰۷ را ممنوع دانست.

دکتر فرهاد زیویار در بازدید از پادگان 7 خرم آباد، سی و سومین سالگرد قیام امام خمینی (ره) را به خبرنگاران تسلیت گفت و نگرانی خود را از رسانه ها و افکار عمومی ابراز کرد.

وی بیان کرد: این موضوع از مدت ها قبل در جلسات متعددی بین معاونت و شورای شهر هماهنگی امور عمرانی استانداری در راستای رفع مشکلات پادگان 07 مطرح شده است.

زیویار ادامه داد: از زحمات رسانه های استانی بر روی این دارایی و رساندن دغدغه های آنها نسبت به وضعیت پیش آمده تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: پادگان 07 شامل زمینی به مساحت 15 هکتار از سال 92 تا 1378 است که 7 هکتار زمین علاوه بر بناهای تاریخی واقع در اختیار شهرداری خرم آباد و حدود 8 هکتار است که هم اکنون در اختیار شهرداری خرم آباد است. از ارتش

نماینده عالی دولت استان لرستان با بیان اینکه توافقات انجام شده تاکنون در زمین های متعلق به پادگان 07 مربوط به تیم مدیریتی قبلی بوده و ربطی به تیم مدیریت فعلی شهرداری و دولت ندارد. آنها احساس مسئولیت ویژه ای می کنند و به سازماندهی این پادگان ادامه می دهند.

زیویار افزود: امکانات لازم برای توافق وجود دارد تا طرفین بتوانند به صورت منطقی و مستقیم وارد مذاکره شوند و در مورد این مجموعه که بخشی از هویت شهرستان است تصمیم شایسته ای بگیرند.

وی درباره قرارداد زمین پادگان نیز گفت: در مورد زمین های 07 پادگان هیچ سند قانونی وجود ندارد و شاید از سوی شرکت های غیررسمی در این مورد تصمیم گرفته شده باشد که فرماندار در این موضوع ورود کرده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه خرید و فروش پادگان ۰۷ از این تاریخ ممنوع است، تاکید کرد: بنگاه ها و مشاوران املاک از تاریخ مذکور اقدام به خرید و فروش ملک پادگان نکنند و در صورت انجام معامله به شورا اطلاع دهند. توافقات انجام شده در خصوص معامله مالکیت در این مجموعه به هیچ وجه مستندات قانونی صادر نمی کند و لازم است عجله نکنید.

پایان یاما