اخبار جامعه

رئیسی: در مسأله آب، بنای دولت این است که نگذارد حقی ضایع شود

رئیس جمهور گفت: دولت در نظر دارد منابع آبی را به نفع استان چهارمحال و بختیاری و استان های اطراف توزیع کند تا حق هیچکس ضایع نشود و عدالت اجرا شود. این مهم باید در طرح جامع آب مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبر فوری، سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز (18 خرداد) در هیات رئیسه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در صورت توجه به توان گسترده استان، مشکل بیکاری حل می شود، اظهار کرد: پذیرش یک نفر، بخشنامه دادن، و دادن اعتبار برای موفقیت کافی نیست.

وی ادامه داد: برای اجرای قانون و نظارت بر مصوبات نیازمند مدیرانی با انگیزه، اندیشمند و دلسوز هستیم که با انگیزه در مجموعه ای از دستگاه ها کار کنند و به فکر مردم باشند و موضوع آنها مردم باشد.

رئیسی با بیان اینکه موضوع اصلی در سیره عملی امام رضا(ع) توجه و خدمت به مردم بوده است، تاکید کرد: ایشان را فضیلت تر از ایجاد خادمی در بین مردم نمی دانستند.

رئیس جمهور جلب رضایت مردم را در پرتو رضای الهی مهم دانست و خاطرنشان کرد: این افراد همان افرادی هستند که 10 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام به 10 هزار شهید و 2500 شهید و 7000 جانباز و ایثارگر کرده اند. همان انسانهای پاک، لطیف، باصفا و متدین که در رشته های مختلف امتحان پس داده اند و بالاترین افتخار خدمت به این مردم و بازیابی مهارت آنهاست.

رئیسی خاطرنشان کرد: می توان فقر، بیکاری، دغدغه ها و مشکلات را در این استان به حداقل رساند، بنابراین مدیران بدانند که رسیدگی به دغدغه های مسئولان عالی رتبه و نمایندگان استان در اولویت قرار گیرد. و مديران با روحيه تحول و انگيزه زياد براي رسيدن به اين مهم.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر مدیران احساس می کنند کارمند یا مدیری انگیزه ای برای کار و تغییر ندارد باید آن را رد کنند، کشور، نظام و پروژه ها دچار وقفه نشود، برای خدا واجب است.

رئیسی احترام به همه و اعتماد به اموال را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به کسانی که حاضرند در منطقه ریسک کنند و مشکلات مردم را حل کنند، احترام گذاشت.

وی اعتماد عمومی را سرمایه ملی خود دانست و تصریح کرد: مردم باید احساس کنند که سیستم اداری موثر است و یکی از مشکلات ما در سیستم اداری این است که کار را به تاخیر بیندازیم و کار را جلو ببریم. امروز در منطقه عشایری لباد بودم که سال ها پیش مقصد سفر مقام معظم رهبری بود و مردم همچنان از ایشان تشکر می کردند و از رهبری تشکر می کردند. این مردم شاد، مودب و قدرشناس گفتند امیدواریم بتوانیم مشکلات ایاب و ذهاب، آب و مدرسه را در این منطقه حل کنیم.

رئیس جمهوری موضوع آب را مهم دانست و تاکید کرد که آب در این منطقه کمتر از گذشته کاهش یافته است و نگرانی هایی که به وجود آمده این است که آب در این منطقه کاهش یافته است و نه به اندازه قبل، بنابراین اینجاست. با کم آبی مدیریت آب نیز مورد توجه قرار می گیرد، برای موفقیت، مشارکت همه مردم ضروری است.

وی آب شرب را در اولویت دانست و گفت: در این استان پر آب در برخی شهرها و شهرستان ها شاهد تامین آب با قایق هستیم که نیاز به مدیریت دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در مدیریت آب بحث عدالت است. طرح جامع استفاده از آب شرب، آب صنعتی و کشاورزی باید بر اساس قانون و عدالت تهیه شود و نخبگان استانی و منطقه ای از این طرح مطلع شوند، برای همه بسیار مهم است. از این موضوع مطلع شوید شرط موفقیت این طرح مشارکت مردم است، بنابراین باید به طور کامل برای مردم توضیح داده شود و میزان آب تخصیص یافته در هر مقطع مشخص و گزارش شود.

سرپرست وزارت نیرو مسئول بررسی دلایل کاهش آب و راهکارهای احتمالی برای افزایش آن بود و گفت: بدبینانه.

وی افزود: دولت برای دیدن و غلبه بر مشکلات ساخته نشده است، بلکه معتقدیم باید با همکاری و مشارکت مردم و نخبگان و به نفع استان های همجوار مشکلاتی پیش بیاید تا به حقوق مردم برسند. ممکن است کسی گم نشود و عدالت اجرا نشود و این را باید در طرح جامع آب دید.

رئیس جمهور با توجه به نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان تاکید کرد: استانداران و مدیران باید همچنان مهم باشند و برای جذب سرمایه پاسخگو باشند. گردشگری در این استان بیش از حد قابل تامل است.

رئیسی با تاکید بر لزوم آبیاری سد باباحیدر تا پایان سال جاری گفت: این طرح بیش از 10 سال به طول انجامیده و زمان بهره مندی هر سه شهرستان از این سد فرا رسیده است.

وی افزود: اساس پیشرفت و توسعه کشور بر مبنای عدالت است و آمایش سرزمینی دستور العمل خوبی برای استان ها و کشور در این زمینه است و باید بر مبنای مورد توافق همه حرکت کنیم.

مسئول سیاست گذاری، ارشاد و پشتیبانی دولت را بر عهده گرفت و ادامه داد: اما اقدام و عمل و مدیریت منطقه بر عهده مردم است و بخش خصوصی و کارآفرینان باید وارد میدان شوند و از آن نیرو استفاده کنند. بارها. مناطق؛” صنعت گردشگری باید با حفظ مبانی فرهنگی استان احیا شود.

رئیس جمهور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر سلب نکردن هویت فرهنگی و انقلابی ما گفت: مردم چهارمحال و بختیاری در عرصه های مختلف هویت انقلابی خود را نشان داده اند و در حوادث اخیر مردم انقلاب را طرد کرده اند. آنها نگهبان ما هستند و نباید اجازه دهیم از ما بگذرند.

رئیسی با اشاره به زیرساخت های ورزشی سرزمینی تصریح کرد: باید در این مقطع به این موضوع پرداخته و تاکید شود. اگر صنعت گردشگری فعال باشد و صنعت تبدیلی فعال باشد، مشکل بیکاری نیز حل می شود. هر فردی می تواند نقشی داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کارخانه چادر مشکی شهرکرد قادر است نیاز کشور به این محصول را تامین کند، ادامه داد: در سالی که با شعار تولید و دانش تعیین شده است دولت وظیفه خود می داند زمانی که بتوانیم تولید کنیم در داخل کشور تولید کند. آنها از بیرون تامین نمی کند بنابراین به دنبال تامین اعتبارات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت کارخانه چادر مشکی است و باید این اتفاق بیفتد.

رئیسی گفت: نمونه دیگر کشتارگاه جونقان است که در حالی که جوانان منطقه از بیکاری رنج می برند با 10 درصد ظرفیت کار می کند و از وزیر خواستم با کمک جهاد کشاورزی و دانشگاه نسبت به احیای ظرفیت اقدام فوری کند. گفت. .

وی در خصوص معادن استان توضیح داد: معادنی در استان وجود دارد که نیاز به استخراج دارند اما نیازی به خام فروشی نداریم.

رئیس جمهور امام رضا(ع) را ادامه هجرت امام دانست و تصریح کرد: دست از این مجازات ها بردارید.

رئیسی گفت: باید شخصیت ها و مفاخر استانی مانند آیت الله دهکردی و بختیاری را به نسل های جدید معرفی کرد. امروز همه امکانات ما ما را تهدید می کند و نیروی انسانی، اتاق فکر، صنایع پیشرفته نظامی و دفاعی و سایر کالاهای مادی و معنوی ما در معرض تهدید است و نظام اسلامی و قرآن را نمی خواهند، بلکه ما را می خواهند. ملت قیام کرده است و کاخ سفید امروز آن را به رسمیت شناخته است. امروز همه باید کاری کنند که مردم را امیدوار و دشمن را ناامید کند و اگر مانعی دیدیم دست از کار نکشیم و بر اساس اختیارات ولایت همیشه حرکت کنیم.

انتهای پیام/