اخبار جامعه

لرزش نزدیک چشم نشانه چیست؟

خبر فوری/ خراسان رضوی لرزش یک یا هر دو چشم ممکن است تحریک کننده باشد، اما معمولاً دردناک نیست. به طور کلی، لرزش نزدیک چشم ممکن است نشانه کمبود ویتامین B12 باشد.

به گزارش روانشناسی نیوز، همچنین سوزن سوزن شدن در پاها یا بازوها ممکن است نشانه کمبود ویتامین B12 باشد. این احساس می تواند به دست ها سرایت کند و سپس به دست ها سرایت کند. این وضعیت همچنین می تواند با مشکل در حفظ تعادل یا راه رفتن همراه باشد. این بیماری به عنوان نوروپاتی شناخته می شود که بیشتر در افراد بالای 50 سال دیده می شود.

سایر علائم رایج کمبود ویتامین B12 شامل سرگیجه، یبوست، ضعف عضلانی و زردی است.

ویتامین B12 توسط بدن برای حفظ سلامت سیستم عصبی و ایجاد گلبول های قرمز خون استفاده می شود.

برخی از گروه ها مانند افراد مسن، گیاهخواران و افراد مبتلا به اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون در دریافت ویتامین B12 کافی مشکل دارند.

خوشبختانه خلاص شدن از شر کمبود ویتامین B12 برای اکثر افراد نسبتاً آسان است. مکمل ها در دسترس هستند و غذاهایی مانند غلات غنی شده، جگر، لبنیات، تخم مرغ و ماهی آزاد سرشار از ویتامین B12 هستند.

دکتر جان دی انگلند، متخصص مغز و اعصاب در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در نیواورلئان، می گوید: «افرادی که مشکوک به مشکلات عصبی هستند باید آزمایش های غربالگری، به ویژه برای قند خون، ویتامین B12 و سطح پروتئین سرم خود انجام دهند. آزمایش ها اغلب می توانند علل شایع نوروپاتی را نشان دهند.

وی افزود: باید توجه داشت که سال هاست بسیاری از افراد نوروپاتی تشخیص داده نشده و درمان نشده داشته اند.

متخصصان مغز و اعصاب و همچنین افراد مبتلا به نوروپاتی باید بدانند که انتخاب مناسب آزمایشات برای تشخیص دقیق این بیماری ضروری است.

توجه داشته باشید که انقباضات چشم ممکن است با خستگی، استرس، آلرژی و خشکی چشم نیز همراه باشد.

این یافته ها در آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر شد.

انتهای پیام/