اخبار جامعه

پرونده ترک‌فعل احیای خلیج گرگان روی میز دادستانی/”زیارت” قربانی نادیده‌انگاری ظرفیت‌ گردشگری

خبر فوری/ گلستان دیوان عالی گلستان گفت: یکی از پرونده های انصراف از اقدامات مدیران دادسرای مرکز گلستان مربوط به پرونده احیای خلیج گرگان و مشکلات مربوط به جزیره آشوراده است.

حیدر آسیابی پنجشنبه سوم تیرماه در گفت و گو با خبرنگاران در گلستان با اشاره به اقدامات قضایی برای مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در زائرسرای گرگان اظهار داشت: در حوزه مسائل اراضی از اوایل تیرماه تا 30 خرداد سال گذشته است. امسال 10 قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی، 298 مورد قلع و 29 هکتار معادل 16 هکتار در گلستان وضع شده و 68 حکم قطعی معادل تقریباً یک و نیم هکتار اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آنچه را که در حق زمین و مدیریت شهرک زیارت گفته ایم انجام داده ایم، گفت: با اقدامات انجام شده و استقرار کنترل در ابتدای ورودی شهرک زیارت، ساخت و ساز غیرمجاز در این شهر به صفر رسیده است این کار در عرض دو دهه انجام شد و ساخت زیارت پس از ایجاد پاسگاه ها و انتقال مصالح به روستا رونق گرفت.

به گفته دادگستری استان گلستان، هدف قوه قضائیه از این اقدام، مبارزه با زمین خواری و جرایم ارتکابی در حوزه امور اراضی است. ایشان رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه هستند.

آسیابی به همراه دادستان مرکز گلستان و مدیران مسئول در امور اراضی با بیان اینکه به مدت 6 ساعت در زیارتگاه حضور داشتم، تاکید کرد: یکی از دلایل ساخت و ساز غیرقانونی زائرسرا عدم توجه دستگاه های اجرایی است. مسئولین. به ویژه در حوزه گردشگری.

تاکنون دو تلاش برای رفع موانع گردشگری در شهر زیارت صورت گرفته است.

دادگاه عالی استان گلستان آخرین اقدامات انجام شده در خلیج گرگان را برشمرد و گفت: قبل از سفر رئیس جمهور برای طرح احیای خلیج گرگان اعتباری وجود نداشت و بیش از 500 میلیارد اعتبار لازم نیست و رئیس جمهور دستور کار را صادر کرد. هرچه زودتر خلیج گرگان را احیا کنیم.

آسیابی با بیان اینکه احیای خلیج گرگان کار ساده ای نیست و نیاز به لایروبی و بازگشایی کانال ها دارد، تصریح کرد: به سمت خلیج گرگان ظاهر شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت تصمیم به احیای خلیج گرگانگو گرفته است و ما به عنوان قوه قضاییه به احیای خلیج فارس ادامه خواهیم داد، تاکید کرد: یکی از پرونده های رهاسازی دادسرای مرکز گلستان مربوط به پرونده احیا است. مشکلات مرتبط با خلیج گرگان و جزیره آشوراده.
انتهای پیام/