اقتصادی

توقف تولید دانش‌بنیان تجهیزات بومی نقشه‌برداری به دلیل عبور “کابل فشار قوی”

در حالی که یکی از شرکت های دانش بنیان مشغول راه اندازی خط تولید صنعتی تجهیزات توپوگرافی بومی در کشور بود، شرکت برق منطقه ای تهران به دلیل عبور کابل برق این شرکت را از ادامه فعالیت منع و خواستار تخریب این کارخانه شد. 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبر فوریمکان یابی جی پی اس و تجهیزات توپوگرافی دستی و ثابت یکی از شرکت های پژوهش محور است که با همکاری تیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه در دوران تحصیل به دست آمد.

این شرکت با مجوز منطقه آزاد فرودگاه پیام و با اجاره ساخت کارخانه تولید این تجهیزات به فعالیت خود ادامه داد اما شرکت برق منطقه ای تهران چالش هایی را برای بقای این شرکت ایجاد کرده است.

شهاب پورصالح، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبر فوری حوزه تحقیقاتی این شرکت طراحی و تولید کلیه تجهیزات نقشه است و گفت: جی پی اس های ایستگاه و تجهیزات نقشه و «توتال استیشن» و سایر تجهیزات نقشه برداری اعم از سه پایه، نشانگر و … از جمله محصولات تولیدی این شرکت است. شرکت تا کنون . . این محصول وارد کشور شد.

پورصالح افزود: ما یک تیم تحقیقاتی متشکل از حدود 10 نفر از نخبگان و فارغ التحصیلان از سراسر کشور داریم و در حال مکان یابی تجهیزات جلسات هستیم و تلاش می کنیم در این دستگاه ها نوآوری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه محققان این شرکت موفق به مکان یابی تجهیزات توپوگرافی وارداتی شده اند، گفت: این شرکت دانش بنیان در سال 1378 زمینی را در کشور که در آن تجهیزات توپوگرافی صادراتی به منطقه ویژه اقتصادی پیام را تولید و جانمایی کرد، اقدام به ساخت و ساز کرد. کارخانه تولید تجهیزات توپوگرافی در کشور که تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

توقف تولید تجهیزات توپوگرافی دانش بنیان برای حمل و نقل "کابل ولتاژ بالا"

پورصالح با تاکید بر اینکه از 2200 متر جمع آوری شده حدود 1900 متر در 3 طبقه کاملا مجزا و بر اساس استانداردهای اروپایی مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات از جمله خطوط تولید پیشرفته و اتاق تمیز ساخته شده است، ادامه داد: برای صنعت ساخته شده است.

توقف تولید تجهیزات توپوگرافی دانش بنیان برای حمل و نقل "کابل ولتاژ بالا"

مدیرعامل دانش بان با تاکید بر اینکه ساختار این نیروگاه تاکنون 90 درصد پیشرفت داشته است، ادامه داد: در حالی که این نیروگاه آماده راه اندازی است، اداره انتقال انرژی استان البرز برای ما زیر نظر منطقه تهران، شرکت برق مشکل ایجاد کرده است. ” به نظر می رسد باید این ساختار را ببندیم. زیرا زمانی که شرکت برق منطقه ای تهران با مجوز منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام اقدام به ساخت و ساز در این منطقه کرد، ظرف یک سال متوجه شد که کابل فشارقوی 67 هزار ولت از یک کنتور عبور می کند.

توقف تولید تجهیزات توپوگرافی دانش بنیان برای حمل و نقل "کابل ولتاژ بالا"

وی افزود: بر اساس ادعای اعلام شده از سوی شرکت برق منطقه ای تهران، مساحت کابل های برق به شعاع دو متر در اختیار دولت است.

مدیر عامل شرکت دانش بان گفت: طرح های سازه ای این نیروگاه به منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام ارائه شد و مجوزهای لازم را دریافت کردیم که بر این اساس ساخت آن آغاز شد و پس از حدود یک سال کار مستمر، امور انتقال نیروی برق استان البرز. متوجه عبور این کابل از این ناحیه شده است.

وی یادآور شد: پیمانکار به ما اعلام کرده است که با دریافت 550 میلیون پریز این کابل را اجاره می کند و این سوال پیش می آید که زمین مورد اجاره چرا باید این مبلغ را برای تعویض کابل برق پرداخت کنیم؟ همچنین به ما گفته اند که اطراف ساختمان کارخانه را دیوار نکشیم که به دلیل گرانی قطعات و تجهیزات ما غیرممکن است. آیا کارخانه ای در دنیا وجود دارد که دیوار نداشته باشد؟

پورصالح افزود: این زمین به مدت 25 سال توسط منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام به شرکت اجاره داده شده است که پس از 90 درصد پیشرفت فیزیکی، کابل فشارقوی 67 کیلوولت در کنار این نیروگاه اعلام شده و درخواست تخریب شده است. ” آنها یک دیوار کارخانه دارند، یعنی می خواهند به جای پیچاندن کابل، دیوار کارخانه را پرتاب کنند.

این محقق فناوری با اشاره به موارد زیر تاکید کرد: تاکنون 20 میلیارد تومان برای احداث این منطقه سرمایه گذاری شده و حدود 15 میلیارد تومان نیز برای واردات تجهیزات زیرساختی برای راه اندازی این کارخانه پرداخت شده است.

توقف تولید تجهیزات توپوگرافی دانش بنیان برای حمل و نقل "کابل ولتاژ بالا"

پورصالح گفت: راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال حداقل 40 نفر از فارغ التحصیلان کشور و صرفه جویی سالانه حداقل 10 میلیون دلار در ارز کشور را فراهم می کند و به بخش الکترونیک و تولید از طبقه اول اختصاص دارد. بیشترین محصولات الکترونیکی و نوری و بخش دیگر به تجهیزات صنعتی اختصاص دارد.

مجری طرح افزود: طبقه دوم این کارگاه نیز به محیط دانشگاهی تبدیل می شود که با برگزاری دوره های پودمانی آموزش های لازم را به فعالان این حوزه ارائه خواهیم کرد. این اولین کارخانه جامعی است که تمامی تجهیزات نقشه برداری از تجهیزات جانبی تا پیشرفته را تولید می کند و متاسفانه این برنامه ها اجرا نمی شود.

وی افزود: متأسفانه همه این اقدامات به دلیل عبور کابل فشار قوی از زمین این شرکت است که با وجود سرمایه گذاری های کلان و خرید تجهیزات خارجی در شرایط تحریم، شرکت برق منطقه ای تهران را با چالش مواجه کرده است. متوقف شده است و به این ترتیب عبور این کابل، بهره مندی از خاک استثمار شده ما را سلب کرده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با ابراز امیدواری از همدلی مسئولان گفت: 4 کارخانه این شرکت دانش بنیان تنها در نوع خود در ایران و غرب آسیا می توانند سالانه حداقل 10 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته باشند. . و نقش مهمی در صادرات دارند. همچنین در کشورهای اروپایی برای حل مشکلات و بهره برداری هر چه سریعتر از آنها بازی کنید.

انتهای پیام/