اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

سوالات احکام استخدامی نیرو انتظامی

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران زیرمجموعه ای از نیروهای مسلح است که وظایف مختلفی از جمله حفظ امنیت کشور را بر عهده دارد. این ارگان در دوره های مختلف بر اساس نیاز خود به نیروی انسانی از داوطلبان واجد شرایط در دو مقطع افسری و درجه داری ثبت نام به عمل می آورد. پس از مراحل ثبت نام، افراد واجد شرایط وارد مرحله گزینش شده و می بایست در موعد مقرر در جلسه مصاحبه حضور یابند که جزئیات دقیق تر آن در ادامه مقاله ذکر شده است. داوطلبانی که به مصاحبه نیروی انتظامی دعوت شده اند، باید با مطالعه سوالات مصاحبه نیروی انتظامی pdf رایگان؛ اطلاعات خود را در مورد مباحث مورد سوال در مصاحبه بالا ببرند.

زمان مصاحبه استخدامی نیروی انتظامی 1402

کارکنان نیروی انتظامی در دو مقطع درجه داری و افسری فعالیت می نمایند که در مقطع افسری افراد به صورت پیمانی استخدام شده و با ثبت نام دانشگاه علوم انتظامی امین و در صورت قبولی در آزمون ورودی آن، مشغول به تحصیل در این دانشگاه می شوند. اما در مقطع درجه داری، معمولا استخدام به صورت مستقیم و بدون آزمون ورودی انجام می پذیرد. لازم است بدانید که در هر دو نوع پذیرش، از داوطلبان مصاحبه به عمل آمورده می شود. در این دوره، پذیرش در مقطع درجه داری صورت می گیرد و واجدان شرایط می توانند برای شرکت در مصاحبه استخدام نیروی انتظامی اعلام آمادگی نمایند که زمان مشخصی برای آن در سال جاری مشخص نشده است.

بر خلاف تمامی امور مربوط به پذیرش در این ارگان که از طریق سایت استخدام نیروی انتظامی صورت می گیرد، به طور معمول، اطلاع رسانی در خصوص جزئیات مصاحبه از طریق تماس تلفنی یا پیامک انجام می پذیرد.

نحوه برگزاری مصاحبه استخدامی نیروی انتظامی 1402

متقاضیان شرکت کننده در مصاحبه استخدامی نیروی انتظامی می بایست مراحل پزشکی را به منظور تایید سلامت روانی و جسمی خود طی نموده و با انجام تست ورزش و معاینات پزشکی لازم، توانایی های بدنی و قابلیت استخدام در این زمینه را به اثبات برسانند. توجه داشته باشید که پیش از آغاز فرآیند گزینش، داوطلبان باید مدارک خود را ارسال نموده و منتظر دعوت به مصاحبه باشند. با طی شدن مراحل پزشکی، اولین مرحله مصاحبه به صورت چهره به چهره انجام می پذیرد و در این جلسات سوالاتی در خصوص ویژگی های فردی و خانوادگی شرکت کنندگان پرسیده می شود.

در دومین مرحله از این فرآیند، پرسش های عمومی یا جامع مطرح می گردد که از آن با عنوان مصاحبه سه گانه نام می برند و پاسخ دهی به این سوالات مستلزم دارا بودن اطلاعات در زمینه احکام، سیاست و… می باشد.

سوالات مصاحبه استخدامی نیروی انتظامی 1402

سوالات مصاحبه حضوری استخدام نیروی انتظامی از مباحث زیر طرح می شود که لازم است متقاضی با جواب دادن به آن ها، این مرحله را نیز پشت سر بگذارند.

  • در بخش احکام، سوالاتی از دسته اصول و فروع دین، شرایط مجتهد، دلایل عقلی اثبات ولایت فقیه و مانند آن و مباحثی از این دست پرسیده می شود.
  • در بخش اعتقادی، پرسش هایی نظیر اثبات توحید خداوند، مراحل نماز، نام بردن مطهرات و… مطرح می گردد.
  • موضوع سوالات سیاسی نیز معمولا پیرامون مباحث قانون اساسی، شرایط و وظایف رهبری، روش های انتخاب رهبر و مسائل سیاسی روز دنیا می باشد.
  • همچنین اطلاعات متقاضی در زمینه وقایع تاریخی انقلاب و تاریخ های مهم نیز مورد پرسش قرار می گیرد.

لیستی از سوالات مصاحبه استخدامی نیروی انتظامی.

۱) احکام اسلامی۲) تاریخ انبیا و اسلام۳) تاریخ اولیا۴) احادیث. کتب و شخصیت‌های مذهبی۵) دفاع مقدس۶) قرآن مجید۷) امام خمینی۸) قانون اساسی۹) ساختار جمهوری اسلامی۱۰) تاریخ معاصرایران یک کشور اسلامی است و بدیهی است که اولین گروه سوالات مصاحبه استخدامی نیروی انتظامی آن مربوط به احکام اسلامی باشد که هر فردی (که نام مسلمان را به یدک می‌کشد) باید با آن آشنایی داشته باشد.

این سوالات می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. اصول مروبط به انتخاب مجتهد. شرایط اجتهاد و احکام آن
  2. تعاریف و مفاهیم کلی موجود در احکام اسلامی از قبیل تعریف فتوی. حکم. نجس. واجبات و مستحبات و
  3. نام بردن واجبات. مستحبات. انواع آب. انواع وضو و
  4. تسلط کامل بر واجباتی نظیر نماز و روزه
  5. آشنایی کامل با محرمات
  6. تسلط بر احکامی که به صورت روزمره با آن‌ها سروکار داریم؛ نظیر نماز شکسته. نحوه ادای آن و شرایط آن. حد ترخص شرعی. احکام پاکی و…

شرایط ثبت نام استخدام نیروی انتظامی 1402

نیروی انتظامی هر سال با انتشار فراخوانی در سایت گزینش نیروی انتظامی به نشانی gozinesh.police.ir از کلیه داوطلبان علاقمند به این ارگان و دارای شرایط عمومی و اختصاصی استخدام نیروی انتظامی، جهت پذیرش در مقطع افسری ثبت نام به عمل می آورد. در جدول زیر مهم ترین شرایط استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است. با توجه به یکسان بودن شرایط ثبت نام استخدام نیروی انتظامی داوطلبان ثبت نام نیروی انتظامی ناجا می توانند با مراجعه به جدول زیر از کلیه  ۱۴۰۲ مطلع شوند.

شرایط ثبت نام استخدام افسری نیروی انتظامی سال گذشته
شرایط عمومی اعتقاد و التزام عملی به دين اسلام
اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران و ولايت مطلقه فقيه و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن ها
 تابعيت جمهوری اسلامی ايران
داوطلب می بايست ايرانی الاصل باشد (دارای شناسنامه ايرانی و پدر ومادر ايرانی الاصل باشد)
عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی و معارض با نظام جمهوری اسلامی ايران
عدم عضويت يا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی در زمان تقاضای استخدام
عدم محکوميت به محروميت از خدمات دولتی
عدم اعتياد به مواد مخدر
نداشتن سوء پيشینه کيفری
داشتن شرايط تحصيلی و يا تخصصی لازم برای خدمت مورد نظر
داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر
شرایط اختصاصی تنها داوطلبان مرد مجاز به ثبت نام در این مقطع نیروی انتظامی هستند
متقاضیان ثبت نام میبایست دارای مدرک تحصيلی کارشناسی در یکی از رشته های رشته های کامپيوتر(کلیه رشته ها)، برق(مخابرات و الکترونيک) باشند
حداکثر 27 سال می باشد
حداقل معدل برای برای استخدام 14 می باشد
حداقل قد برای داوطلبان 170 سانتی متر می باشد

نیروی انتظامی علاوه بر شرایط گفته شده، یکسری اولویت های استخدام در بین متقاضیان قرار داده که متقاضیانی که داری شرایط زیر باشند از آن اولویت برخوردار خواهند بود:

  • داشتن کارت پايان خدمت سربازی (به استثنا کارت معافيت از خدمت)
  • عضويت فعال در بسيج
  • خانواده معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان و نخبگان علمی و ورزشی