اخبار عمومی

هشدار جوی و دریایی سطح نارنجی هواشناسی در هرمزگان صادر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهرداد حسن زاده از شامگاه شنبه 28 فروردین 1401 تا 30 تیر 1401 جو نارنجی و هشدار سطح دریا را اعلام کرد و گفت: می خواهیم در کنار رودخانه های فصلی سفر کنیم، ارتفاعات را بالا بریم، تفریح ​​کنیم و از شنا امتناع کنیم. .

وی تصریح کرد: در این مدت شاهد افزایش وزش باد از سمت جنوب شرقی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز و افزایش بادهای غربی در جزایر خلیج فارس، مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج خواهیم بود. تا ارتفاع 150 سانتی متری برای عبور ایمن کشتی های مسافربری از تنگه هرمز و کشتی های تجاری از دریای عمان لازم است.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان با اشاره به احتمال وقوع رگبار ناگهانی باران و آبگرفتگی معابر توصیه کرد: شناورهای سبک از تردد در دریا خودداری کنند و مردم شریف استان در سفرهای بین شهری و روستایی در طول سفر مراقب و ایمن باشند. عید. . تعطیلات قربان

و افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی از روز شنبه شاهد ناپایداری جوی در استان خواهیم بود و این روند تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

به گفته حسن زاده، این بار در بشاگرد، بستک، میناب، حاجی آباد، رودس، خمر و در ارتفاعات و سواحل مرکزی شاهد بارش باران و رعد و برق همراه با تگرگ، احتمال رعد و برق، رگبار لحظه ای و خیزش گرد و خاک خواهیم بود.