اخبار جامعه

موارد ابتلا به آبله میمونی در انگلیس از ۱۷۰۰ تن فراتر رفت

مقامات بهداشتی در بریتانیا گزارش می دهند که در حال حاضر 1735 مورد آبله میمون در این کشور وجود دارد که سه چهارم آن در لندن گزارش شده است.

به گزارش خبر فوری، آژانس ایمنی سلامت انگلیس اعلام کرد که هیچ نشانه ای از کاهش روند آبله میمون در این کشور وجود ندارد.

علاوه بر این، کارشناسان هشدار داده اند که هر فردی که با فرد مبتلا به آبله میمون تماس فیزیکی نزدیک داشته باشد، در معرض خطر ابتلا به این بیماری است.

کارشناسان انگلیسی بر این باورند که شیوع این بیماری هر دو هفته دو برابر می شود و معتقدند همه موارد ثبت و گزارش نشده است.

به گفته متخصصان، تقریباً در 80 درصد موارد، هیچ راهی وجود ندارد که بدانیم آیا فرد با یک بیمار میمون در تماس بوده است که بدون شناسایی ویروس در حال گسترش است.

متخصصان خاطرنشان می‌کنند که افراد مبتلا به آبله میمون‌ها با تنها علامت این بیماری نیز شناسایی شده‌اند و موارد دیگری از آبله میمون‌ها وجود دارد که سایر بیماران هیچ علامتی از این بیماری نداشتند.

حدود 10 درصد از افراد دارای میمون در انگلیس در بیمارستان بستری شده اند، اما در این کشور به دلیل عوارض ناشی از این بیماری مرگ و میر در این کشور مشاهده نشده است.

کارشناسان انگلیسی اضافه کرده اند که این ویروس از طریق تماس نزدیک با یک فرد آلوده سرایت کرده است و تاکنون هیچ مدرکی دال بر انتقال از طریق هوا وجود ندارد.

آژانس ایمنی سلامت بریتانیا گزارش می دهد که تعداد موارد میمون در حال افزایش است و سه کودک در این کشور نیز این بیماری را گزارش کرده اند.

ماه گذشته (ژوئن) سازمان جهانی بهداشت (WHO) از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت جهانی به دلیل شیوع آبله میمون خودداری کرد، اما اعلام کرد که به زودی تصمیم خود را بررسی خواهد کرد. این سازمان اعلام کرد که در صورت گسترش بیشتر یا افزایش بیماری زایی، ارزیابی بیماری را تغییر خواهد داد.

افراد مبتلا به آبله میمون اغلب علائمی مانند تب، بدن درد و بثورات پوستی را تجربه می کنند و اکثر آنها در عرض چند هفته بدون نیاز به کمک پزشکی برطرف می شوند.

در غرب و مرکز آفریقا، جایی که آبله میمون ها برای دهه ها بومی بوده است، این بیماری عمدتاً افرادی را که با حیوانات وحشی آلوده در تماس هستند مبتلا می کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) بیش از 9600 مورد آبله میمون را در نزدیک به 60 کشور در سراسر جهان شناسایی کرده است.

انتهای پیام