اقتصادی

صفر تا صد احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در روستاها/ ساکنان حاشیه شهرها چه کنند؟

خبر فوری/گلستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان جزئیات ساخت گلخانه های کوچک در روستاها و حاشیه شهرهای استان را تشریح کرد.

مهدی لطفی زاده صبح امروز (18 مرداد، یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شرایط ساخت گلخانه های کوچک مقیاس گفت: با توجه به شرایط تغییر اقلیم و محدودیت منابع آبی، نیاز مبرم به احداث گلخانه های کوچک مقیاس وجود دارد. افزایش تولید برای امنیت غذایی و تامین غذایی جامعه در یک سطح هستیم از یک سو بحث اشتغال خانگی و ایجاد اشتغال برای روستاییان مهم است و از جمله این عوامل طرح توسعه گلخانه هاست. در استان گلستان به ویژه گلخانه های کوچک در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: طرح گلخانه های کوچک برای روستاهای روستایی و حیاط روستایی برای تامین امنیت غذایی و حمایت از اقتصاد روستا و ایجاد زمینه اشتغال در نظر گرفته شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه اعطای مجوز برای گلخانه های کوچک مقیاس کاملا ساده شده است، اظهار داشت: شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و یا شهرستان مجوز راه اندازی گلخانه های کوچک مقیاس را دریافت کنند. مدیریت، بنابراین. تسهیلات کم هزینه نیز برای کمک به روستاییان در نظر گرفته شده است.

لطفی زاده با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گلستان مصوبه ای در این خصوص داشتیم که منابع آن نیز مشخص شد، افزود: شهروندانی که متقاضی تاسیس گلخانه های کوچک هستند برای دریافت وام وارد بانک های عامل می شوند. – امکانات مورد علاقه

وی با بیان اینکه ساکنان خارج از شهرها در صورت داشتن آب، برق و فضا برای تغییر کاربری مشکلی برای ساخت گلخانه های کوچک ندارند و نیازی به صدور پروانه جدید نیست، تصریح کرد: متقاضیان تا حد امکان به نور غیر مستقیم نیاز دارند. محصولات گلخانه ای مورد نظر را با توجه به شرایط موجود انتخاب کنید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان شرایط استان را برای تولید محصولات گلخانه ای مساعد دانست و اظهار داشت: برای محصولات گلخانه ای مختلف در مناطق مختلف استان مشکلی وجود ندارد و متقاضیان می توانند برای عملکرد بهتر با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند. . هنگام انتخاب نوع محصول …

انتخاب روستای “کریم آباد گرگان” به عنوان مرکز تولید گل و گیاه گلستان

لطفی زاده یادآور شد: برای گلخانه های کوچک در سطح شهرستان ها و شهرستان ها در گلستان ایجاد زنجیره ارزش و زنجیره تولید در نظر گرفته شده است تا صاحبان گلخانه های کوچک کمتر برای کسب و کار و فروش مشکل داشته باشند. برنامه توسعه در سفر رئیس جمهور به گلستان تدوین و تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه روستای گرگان کریم آباد به قطب تولید گل و گیاه تبدیل شده است، تصریح کرد: تاکنون مجوز احداث گلخانه در استان گلستان حدود 500 هکتار داده شده است که از این میزان حدودا 60 هکتار. مربوط به گلخانه های کوچک مقیاس سطح روستاها است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان شرایط ساخت گلخانه زیر 300 متر در این روستا را بیان کرد و گفت: در صورتی که شهروندان فضای لازم را در حیاط مسکونی داشته باشند و خانه دارای آب، برق باشد. و گاز پس از اتمام تحصیلات ابتدایی مجوز داده می شود، لازم است حتی در خارج از شهرک حداقل سه هزار متر فضای گلخانه ای برای تغییر کاربری و تامین آب، برق و گاز متقاضی لازم است.

انتهای پیام