اخبار جامعه

«کودکان را نجات دهیم»؛ جشنواره پلیس راهور برای کاهش آسیب‌دیدگی کودکان در تصادفات

معاون اجتماعی پلیس راهور فرجا از برگزاری جشنواره «کودکان را نجات دهید» با هدف کاهش آسیب های کودکان در حوادث رانندگی خبر داد.

سرهنگ سیروس حسن زاده در گفت وگو با خبر فوری وی در این خصوص گفت: کودکان از جمله قربانیان حوادث رانندگی هستند که هیچ نقشی در وقوع آن ندارند اما متاسفانه درصد قابل توجهی از مرگ و میر و جراحات تصادفات رانندگی را بر عهده دارند. در همین راستا پلیس راهنمایی و رانندگی تصمیم گرفته است در پی مسئولیت اجتماعی خود و همچنین با هدف فرهنگ سازی در این زمینه، اقدامی تحت عنوان جشنواره «کودکان را نجات دهید» برگزار کند.

وی با بیان اینکه استفاده از مفاهیم فرهنگی و هنری برای انتقال مفاهیم آموزشی تاثیر بسزایی در آگاه سازی والدین، فرزندان و سایر کاربران ترافیک دارد، اظهار داشت: بر این اساس معاونت اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از وی دعوت به همکاری کرده است. این جشنواره جشنواره «کودکان را نجات دهید» با هدف ترویج فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تعداد کودکان مجروح در حوادث رانندگی برگزار می شود.

وی در خصوص بخش های این جشنواره گفت: این جشنواره در چهار بخش فیلم کوتاه، فیلم کوتاه موبایلی، موشن گرافیک و عکاسی برگزار می شود.

حسن زاد ادامه داد: در بخش عکاسی امکان شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است و عکس ها می توانند رنگی یا سیاه و سفید باشند. عکس ها باید با فرمت JPG با پسوند RGB ضمیمه شوند، اندازه ضلع بزرگ 2 هزار پیکسل و حداقل 700 کیلوبایت و حداکثر 2 مگابایت هنگام ثبت اثر می باشد، همچنین در قسمت Fine شرکت کنندگان می توانند شرکت کنند. در سه حوزه: فیلم کوتاه. ، فیلم های موبایل و موشن گرافیک. ، اما باید در نظر داشته باشند که مدت زمان تولید آنها حداکثر دو دقیقه و فرمت آنها MP4 باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس راهور فرجا در خصوص حقوق معنوی آثار پذیرفته شده در این جشنواره گفت: صاحبان آثار به برگزارکنندگان نمایشگاه اجازه می دهند از آثار خود در تمامی نشریات، تابلوها و پوسترها استفاده کنند. جشنواره در فرهنگ داخلی نمایشگاه ها

بیایید تم های مهمانی کودکان را حفظ کنیم

حسن زاده درباره موضوعات این جشنواره نیز گفت: بی دفاعی کودکان در حوادث رانندگی، بی گناهی کودکان در حوادث رانندگی، آموزش های اولیه و لازم به کودکان برای ارتقای ایمنی تردد، آسیب ها و آسیب های ناشی از ترافیک غیرعادی به کودکان. رفتار والدینشان به کودکان ناشی از رفتار خشونت آمیز رانندگان، مسئولیت والدین در آموزش ترافیک کودکان و در واقع هرگونه مشکل ترافیکی مربوط به کودکان از محورهایی است که در آثار ارائه شده به این جشنواره می توان به آن پرداخت.

وی بیان کرد: شرکت در این جشنواره برای افراد بالای هشت سال آزاد است و هر شرکت کننده می تواند حداکثر پنج اثر ارائه دهد. همه این کارها باید برای رده سنی بچه ها انجام شود. شرکت کنندگان این جشنواره تا زمان اعلام نتایج نمی توانند اثر خود را به جشنواره دیگری ارسال کنند. شرکت‌کننده در این جشنواره تا زمان اعلام نتایج نمی‌تواند آثار خود را در هیچ فضای مجازی یا واقعی منتشر کند و حضور آثار در فضای مجازی یا رسانه‌های دیگر قبل از اعلام نتایج تخلف است. با توجه به شرایط آیین نامه جشنواره و منجر به حذف اثر از جشنواره می شود. خواهد بود.

به گفته حسن زاده، دبیرخانه جشنواره مجاز است آثار راه یافته به بخش مسابقه یا انتخابی و برگزیده جشنواره را در قالب کتاب جشنواره منتشر کند.

صرفه جویی در مهلت ارسال اثر به جشنواره کودک

رئیس اداره اجتماعی پلیس راهور فرجا با بیان اینکه شرکت کنندگان می توانند تا 4 شهریور ماه سال جاری نسبت به ثبت نام اقدام کنند و این مدت تمدید نخواهد شد، گفت: در صورت انتخاب اثر یک شرکت کننده، صاحب اثر خواهد بود. کار کردن مجاز به شرکت در رویداد خواهد بود. دعوتنامه ای برای بسته شدن وجود خواهد داشت.

وی افزود: پلیس راهور با توجه به اهداف جشنواره می تواند از آثار برگزیده برای تولید نماهنگ، انیمیشن و عناوین فیلم و موضوعات آموزشی، فرهنگی و تبلیغاتی در تمامی رسانه ها استفاده کند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس راهور فرجا با بیان اینکه در جشنواره فقط امکان ثبت نام و بارگذاری آثار وجود دارد، تصریح کرد: لازم است متقاضیان با مراجعه به سایت، فرم درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل کنند. tb1400.ir و سپس فایل کار را آپلود کنید

حسن زاده درباره جوایز این جشنواره نیز گفت: در بخش فیلم جایزه اول تا سوم از 12 میلیون تومان تا هشت میلیون تومان و در حوزه فیلم موبایلی نفر اول تا سوم است. چهار تا دو میلیون تومان در قسمت حرکت جایزه نفر اول از هشت تا چهار میلیون تومان تا نفر سوم و در قسمت عکس جوایز برگزیدگان از سه تا یک میلیون خواهد بود. همچنین در این نمایشگاه چندین افکت شایسته اهدا می شود که به هر کدام سه میلیون تومان جایزه تعلق می گیرد. همچنین به تمامی برگزیدگان لوح افتخار اهدا خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس راهور فرجا در پایان اظهار داشت: نتایج این جشنواره مهرماه امسال اعلام می شود اما اسامی برگزیدگان تا پایان جشنواره به صورت عمومی اعلام نمی شود.

انتهای پیام