اقتصادی

تجاری سازی کشاورزی از مهم ترین اهداف جهاد کشاورزی استان قم است

خبر فوری/قم رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما تجاری سازی کشاورزی در استان و خارج شدن آن از حالت بقا است همچنین در این راستا کشاورزی پیمانی، مدل های زراعی و نگاه زنجیره ای از بیشترین موارد است. اهداف مهم ما هستیم.

محمدرضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم امروز نهم مردادماه در نشست خبری با اشاره به 130 میلیون تن محصولات کشاورزی کشور گفت: بر اساس اسناد بین المللی ایران روند غذایی خوبی دارد. امنیت

وی همچنین افزود: با توجه به ظرفیت های خوبی که در بخش کشاورزی کشور داریم، می توانیم تامین کننده و تولید کننده سایر کشورها باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه کشاورزی استان قم به توانایی تولید دام و طیور در کشور معروف است، گفت: در قم بیش از 900 هزار راس دام سنگین و سبک تولید و نگهداری می شود و 32 راس دام. هزار تن هر ساله گوشت قرمز تولید می شود ظرفیت مصرف قم 15 هزار تن در سال است.

وی با بیان اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می شود، اضافه کرد: سالانه بیش از 31 هزار تن مرغ، 85 هزار تن تخم مرغ و 90 هزار تن شیر در قم تولید می شود و رتبه چهارم کشور را داریم. از نظر تولید تخم مرغ

حاجی رضا بیان کرد: در زمینه تولیدات گیاهی 65 هکتار گلخانه و 22 هزار هکتار زمین باغ داریم که بیشتر آن باغات پسته است و سالانه 7 هزار تن پسته در قم تولید می شود.

وی در نماز جمعه شهرستان پردیسان گفت: یکی از مهمترین اهداف ما تجاری سازی کشاورزی در استان و خروج آن از حالت بقا است همچنین در این راستا به دنبال اهدافی هستیم که کشت را منقبض کند. الگوی کشت و توسعه زنجیره ها از همه مهمتر هستند و اهداف ما هستند.

حاجی رضا همچنین با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف بخش کشاورزی کشور در حوزه تولید و انتقال علم است، افزود: به نظر ما شرکت های دانش بنیان باید در کنار بخش کشاورزی و تولید، انتقال و کاربرد باشند. . دانش جزو اولویت های ماست که در سازمان جهاد کشاورزی قم قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به مسئولیت بزرگ نظارت بر بازار گفت: در شهرستان پردیسان یکی از دغدغه ها در حوزه آرد و نان است و وضعیت نانوایی های این شهرستان قابل قبول نیست. با تجزیه و تحلیل 44 واحد نانوایی در آن منطقه، تصمیماتی اتخاذ کردیم که در اولویت افزایش سهمیه آرد و ساعات کار نانوایی ها و همچنین اعطای مجوز برای راه اندازی 10 نانوایی دیگر قرار گرفت.

انتهای پیام