اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

تعرفه پشتیبانی شبکه در سال 1401 به چه صورت است؟

امروزه بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها، ادارات و همچنین آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی در تمام شهرها به شبکه‌های کامپیوتری نیاز دارند تا برای کارهای خود از آن بهره ببرند؛ اما باید این نکته را هم در نظر داشت که بروز هرگونه مشکل در سیستم‌های یک سازمان، اختلال‌های بسیاری را در بخش‌های گوناگون آن به وجود خواهد آورد. بنابراین، نیاز به پشتیبانی شبکه در این سازمان‌ها به چشم می‌خورد. به عبارت دیگر باید از شرکت پشتیبان شبکه‌های کامپیوتری کمک گرفته شود تا آن‌ها با ارائه خدمات پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، از بروز هرگونه مشکل، جلوگیری کنند. در صورت کمک گرفتن از خدمات این شرکت‌ها، حتما باید با تعرفه پشتیبانی شبکه و خدمات ارائه شده توسط شرکت پشتیبان شبکه، آشنایی کافی داشت. تا آخر این گزارش با ما همراه باشید تا متوجه شوید تعرفه پشتیبانی شبکه در سال 1401 به چه صورت است.

تعرفه پشتیبانی شبکه

يكي از سوالاتي كه براي هر كسي ممكن است پيش بيايد؛ اطلاع از رنج قيمتي تعرفه‌های خدمات پشتیبانی است. وجود اختلاف قيمت در سايت‌هاي مختلف، باعث سردرگمي و نرسيدن به يك جواب مناسب خواهد شد. در حالت كلي بايد در نظر داشت كه عوامل زيادي در محاسبه تعرفه پشتيباني شبكه دخيل خواهند بود. اين عوامل بايد توسط تيم پیمانکار شبکه، مورد بررسي قرار گرفته و سپس مبلغ دقيق، توسط آن‌ها ارائه شود. از جمله عواملي كه در اين زمينه مهم هستند و بر ميزان قيمت، تاثير مي‌گذارند؛ مي‌توان به متراژ محل مورد نظر، تجهیزات مورد نظر، زمان اجرای راه اندازی شبکه و غيره اشاره كرد.

 عوامل موثر در قیمت پشتیبانی شبکه

عوامل زيادي بر قیمت پشتیبانی شبکه و تعرفه آن تاثيرگذار هستند. آشنایی با این عوامل و چگونگی تاثیر آن‌ها بر قیمت، یکی از کارهای مهمی است که کارفرماها باید آن را انجام داده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. در اين قسمت به تعدادي از اين عوامل اشاره مي‌شود.

تعداد تجهیزات شبکه و تاثیري كه در تعرفه پشتیبانی شبکه دارند

قيمت و تعرفه خدمات پشتيباني شبكه‌هاي كامپيوتري از جمله عواملي هستند كه به‌صورت مستقيم با تعداد تجهيزات شبكه موجود در يك سازمان، ارتباط خواهند داشت. تجهيزاتي مانند سرورهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، پرینترها، اکسزپوینت‌ها، سوئیچ‌ها و روتر‌ها، کامپیوتر‌ها و تمام تجهیزات مرتبط دیگر، تاثير بسزايي در تعيين تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه دارند.

نوع سخت‌افزارهای موجود، در قیمت پشتیبانی شبکه موثر است

با توجه به نوع سخت‌افزاري كه در شبكه كامپيوتري مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ امكانات مختلفي هم در اختيار كارفرما قرار خواهد گرفت. به‌عنوان نمونه مي‌توان به سوئيچ شبكه اشاره كرد كه نوع مديريتي و غير مديريتي آن در امكانات ارائه‌دهنده، تفاوت زيادي با هم دارند. امكاناتي كه سوئيچ مديريتي براي شبکه‌های کامپیوتری در اختيار افراد قرار مي‌دهد؛ به مراتب بيشتر از سوئيچ غير مديريتي است. در تمام سخت‌افزارها از جمله كامپيوتر، اين موضوع مورد بحث قرار مي‌گيرد و از جمله عوامل تاثیرگذار در قيمت تمام شده پشتیبانی شبکه است. هرچه سخت‌افزار استفاده شده، قوی‌تر باشد، زمان لازم برای پشتیبانی و رفع ایراد آن، کمتر بوده و باعث کاهش هزینه‌های مربوطه و تعرفه پشتیبانی شبکه نیز خواهد شد.

تاثیر تعداد دفعات مراجعه کارشناس شبکه در تعرفه پشتیبانی شبکه و قیمت آن

با توجه به نوع و تعداد سخت‌افزارها، سرویس‌ها و نرم‌افزارها، تعداد دفعات حضور کارشناسان در ماه نیز متفاوت خواهد بود. همچنین گاهی اوقات ممکن است حضور کارشناس، مازاد بر قرارداد بوده و درخواست حضور بیشتر از طرف کارفرما وجود داشته باشد که همه این عوامل در قیمت پشتیبانی شبکه تاثیر خواهند گذاشت؛ بنابراین، تعداد روزهای حضور کارشناس در مجموعه، مهم است و باید برای تعیین تعرفه پشتیبانی شبکه، در نظر گرفته شود. باید به این نکته توجه کرد که ساعات حضور کارشناس در مجموعه، مهم نیست؛ چراکه یک کارشناس به خاطر دانش و تجربه بالایی که دارد؛ ممکن است کار را سریع‌تر انجام دهد و از به هدر رفتن وقت خود و کارفرما جلوگیری کند.

تفاوت سرویس‌ها و نرم‌افزارها در تعرفه پشتیبانی شبکه

هر شرکت و مجموعه‌ای با توجه به نیازهای خود، ممکن است در کنار سرویس‌های ثابت و روتین خود به یک سری سرویس‌های متفاوتی نیاز داشته باشد. این موضوع تاثیر بسزایی در هزینه آن سرویس شبکه و هزینه پشتیبانی کلی خواهد داشت. منظور از سرویس‌ها، نرم‌افزارهای راه‌اندازی شده در آن مجموعه، شامل سرویس دامین کنترلر (DC)، سرویس اشتراک‌گذاری منابع مانند فایل‌ها و پرینترها، سناریو بکاپ‌گیری و غیره است. با توجه به نوع سرویس‌های تحت شبکه، کارشناس مورد نیاز نیز متفاوت خواهد بود. چرا که برخی سرویس‌های تحت شبکه دارای نوعی پیچیدگی هستند که باید از کارشناسی باتجربه و با علم کافی کمک گرفته شود تا بتواند به درستی کار را انجام داده و مشکل را برطرف کند.

تاثیری که مسافت در تعرفه پشتیبانی شبکه دارد

مسافت از دیگر عواملی است که در پشتیبانی شبکه بر روی هزینه پشتیبانی شبکه، تاثیر می‌گذارد. علت این موضوع را می‌توان مدت زمان لازم برای حضور کارشناس در محل، در نظر گرفت. این عوامل باید در قرارداد پشتیبانی شبکه ذکر شوند تا بعدا مشکلی پیش نیاید. هزینه پشتیبانی شبکه شرکت‌های موجود در نقاط مختلف یک شهر، معمولا با هم تفاوت زیادی ندارند و قیمت در شرکت‌های یک شهر با شهر دیگر ممکن است متفاوت باشد.

رایان پشتیبان؛ بهترین شرکت پشتیبانی شبکه

شرکت رایان پشتیبان در زمینه خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر، سال‌های طولانی به فعالیت پرداخته و تجربه کسب کرده است. برای این‌که بتواند خدماتی با کیفیت عالی به کاربران خود ارائه دهد؛ از تیم کارآزموده و پرتلاش استفاده کرده است. تمام کارشناسان فعال در این شرکت، در کار خود بهترین بوده و به‌صورت حرفه‌ای در این مجموعه، فعالیت می‌کنند. با توجه به این‌که فعالیت این شرکت در زمینه سخت‌افزار، نرم‌افزار و شبکه است؛ در همین راستا با شرکت‌ها و نهادها و سازمان‌های بسیاری همکاری خوبی در طول سالیان طولانی داشته است. همچنین تجربه زیادی در ارائه خدمات مشاوره و پیاده‌سازی پروژه‌های شبکه و دیتا سنتر، اتوماسیون و سرویس و نگهداری کسب کرده و به یکی از بهترین شرکت‌ها در این زمینه تبدیل شده است. از دیگر زمینه‌های فعالیت آن، می‌توان به ارائه خدمات شبکه و نصب و راه‌اندازی شبکه نیز اشاره کرد. كارشناسان رايان پشتيبان به‌صورت تلفني، اينترنتي و حضوري به ارائه خدمات مي‌پردازند و همراه مشتريان خود هستند.