اخبار ورزشی

کل هزینه فوتبال را دولت می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

از زمان مدیریت علی خطیر، او به دنبال جذب یک اسپانسر بزرگ برای باشگاه استقلال بود که در این میان نیز صحبت‌هایی با چند شرکت مطرح شد، ولی در نهایت قرارداد نهایی به امضا نرسید و اکنون آبی‌ها برای چهار هفته‌ای با یک اسپانسر به توافق رسیده‌اند.

این موضوع به سوژه گفتگو میان فرشید سمیعی و خبرنگاران تبدیل شد. جایی که عضو هیئت مدیره استقلال مدعی شد برخلاف برخی ادعا‌ها و البته تفکر اکثر جامعه هوادار فوتبال، اسپانسر تنها بخشی از مخارج یک باشگاه را پرداخت می‌کند.

سمیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همکاری با اسپانسر‌ها به کجا رسید و از زمان ورود تیم مدیریتی جدید، چقدر توانسته‌اید درآمدزایی کنید، گفت: این خیلی نکته جالبی است. برخلاف چیزی که می‌گویند هیچ تیمی اسپانسر پولش را کامل پرداخت نکرده است. این موضوع درست نیست که پول همه تیم‌ها به جز استقلال را فقط اسپانسر می‌دهد.

عضو هیئت مدیره استقلال ادعای جالبی را مطرح کرد. او گفت: کل هزینه فوتبال ایران را دولت می‌دهد. بالاترین مبلغ اسپانسرینگ در کل فوتبال ایران ۱۳۰ میلیارد تومان و متعلق به شرکت ایرانسل بود. درحالی‌که هزینه‌ها بالای ۵۰۰، ۶۰۰ میلیارد بود. اصلا این‌گونه نیست که برای استقلال را نداده و برای تیم‌های دیگر را داده‌اند.

او مدعی شد که یک اسپانسر هرگز نمی‌تواند تمام مخارج یک باشگاه را پرداخت کند. سمیعی می‌گوید: تا امروز هیچ اسپانسری هزینه کامل یک تیم فوتبال را نداده است. قسمتی از هزینه‌ها را می‌دهند که شامل تبلیغات روی پیراهن یا در بهترین حالت تبلیغات محیطی یا فضای مجازی است.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.