اقتصادی

کاهش ۴۷ میلیونی تا افزایش ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو

بررسی روند قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار در یک ماه گذشته نشان می دهد که قیمت اکثر خودروها به طور میانگین بین چهار تا پنج میلیون تومان کاهش یافته است. البته کاهش یک میلیون تومانی (همه چیز عادی) و همچنین 47 میلیون تومانی (پژو 207 اتوماتیک) را می توان مشاهده کرد. اما در این بین خودروی هایما S7 توربوپلاس ۲۵ میلیون تومان گران شده و قیمت تیبا سایپا نیز اندکی افزایش یافته است.

به گزارش خبر فوری، بررسی آخرین روند قیمت محصولات پرتیراژ بازار در اولین روز هفته جاری (شنبه 21 شهریور) و مقایسه آن با قیمت حدود یک ماه پیش (28 مرداد) . نشان می دهد در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو قیمت تمامی محصولات به طور متوسط ​​بین 4 تا 6 میلیون تومان کاهش یافته است اما محصولی مانند پژو 207 اتوماتیک تا 47 میلیون ارزان شده است.

این در حالی است که قیمت خودرویی مانند رانا تقریبا ثابت مانده است اما هایما S7 توربوپلاس ۲۵ کرور قیمت گذاری شده است.

در این مقایسه قیمتی محدوده تعریف شده که افت قیمت اکثر خودروها را نشان می دهد، نه تنها هایما S7 توربوپلاس، بلکه محصولات بزرگ ترین خودروساز کشور (سایپا) و تیبا نیز تبدیل شده اند. کمی گران تر به طور دقیق تر می توان گفت که در سال 1400 تولید تیبا به دو میلیون تومان و در سال 1401 تولید تیبا به چهار میلیون تومان افزایش یافت.

افت بین 2 تا 10 میلیون تومانی در سایر محصولات سایپا مشاهده می شود.

قیمت انواع پرتیراژ در بازار روز شنبه (21 شهریور) و مقایسه با قیمت 28 مرداد به شرح زیر است:

از کاهش 47 میلیونی به افزایش 25 میلیونی

از کاهش 47 میلیونی به افزایش 25 میلیونی

انتهای پیام