اخبار جامعه

بازگرداندن ۱۱۰ بیمار و مصدوم ایرانی از عراق

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با تشریح اقدامات اخیر کمیته امداد پیاده روی اربعین از ورود بیش از 110 زائر ایرانی به دلایلی از جمله بیماری یا جراحت خبر داد.

پیرحسین کولیوند در گفت وگو با خبر فوری وی در خصوص جمع بندی فعالیت های انجام شده توسط کمیته امداد و نجات در اربعین حسینی در سال 1401 گفت: در خصوص خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، طرحی که از روز پنجشنبه دهم شهریور آغاز و تا 21 شهریور ادامه خواهد داشت. تحلیل شده است. در صورت لزوم مدت زمان اجرای پروژه افزایش می یابد.

وی در خصوص استفاده از امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات فعال امدادی در این طرح کشوری گفت: در این طرح یک هزار و 205 مرکز عملیاتی امداد و نجات فعال است که 116 پست ثابت و موقت در نهایت به مرزها منتهی می شود. همچنین 19 مرکز امداد هوایی، 13 قرارگاه مرزی، یک قرارگاه ویژه در مرز مهران، سه قرارگاه اصلی و 9 قرارگاه فرعی در مرزهای شلمچه، چذابه و خسروی و 574 پایگاه امداد و نجات بین شهری و 449 شعبه شهرستانی وجود دارد. نیز فعال است. فعال هستند

رئیس جمعیت هلال احمر درباره نیروی انسانی به کار رفته در این طرح نیز گفت: روزانه 15 هزار نیروی متخصص و 4 هزار و 599 داوطلب در این طرح شرکت می کنند. در مجموع 18 دستگاه آمبولانس، 14 دستگاه موتورسیکلت، سه خودروی امدادی، سه دستگاه خودروی سنگین، سه فروند بالگرد و 30 دستگاه خودروی دیگر در محورهای مرزی مسیر تردد زائران اربعین حسینی حضور دارند.

به گفته کولیوند، 384 نفر در کمپ های مرزی، 464 نفر در استان های مرزی، 3 هزار و 549 نفر در استان های تعیین شده و امدادی و 30 نفر در کمپ های کشوری که مراکز EOC و ECC هستند، حضور دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان درباره خودروهای عملیاتی مورد استفاده در این طرح گفت: 4 هزار و 508 دستگاه خودروی عملیاتی و 19 فروند بالگرد مستقر شدند که چهار فروند آن در مرزهای خروجی و 15 دستگاه در مرزهای ورودی و معین مستقر شدند. .

وی در ادامه در خصوص اقدامات سازمان امداد و نجات عراق اظهار داشت: در خصوص اعزام نیرو و خودروهای امدادی با مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همکاری لازم صورت گرفته است. در همین راستا 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس از استان ها به شهرستان ازاق اعزام شدند. همچنین با اعزام 50 دستگاه آمبولانس از استان ها و نهادها موافقت شد. آنها همچنین 16 کامیون برای انتقال تجهیزات و تجهیزات پزشکی به عراق فرستادند که در مجموع 72 خودرو و 202 نیروی متخصص و داوطلب در عراق وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه در مجموع به 80 هزار و 324 زائر اربعین حسینی خدمات ارائه شده است، اظهار داشت: از آغاز طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی 1401 تاکنون خدمات رسانی به طور عمده در پاسگاه های مرزی انجام شده است. در مناطق غربی کشور 47 درصد در مرز خسرو، 46 درصد در مرز مهران، یک درصد در مرز چابا، 2 درصد در مرز شلمچه و 4 درصد در سایر نقاط کشور ارائه شده است. .

حسینی در خصوص اسکان اضطراری برخی از زائران اربعین گفت: 38 هزار و 216 زائر اربعین از 10 تا 20 شهریور به صورت اضطراری اسکان داده شدند و در این راستا 740 خیمه امدادی برپا و شش کمپ اورژانس برپا شد. تنظیم..

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به 29 هزار مصدوم و بیمار خدمات درمانی پیش بیمارستانی ارائه شده است، گفت: از آغاز طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی تاکنون 1393 مصدوم و بیمار بستری شده اند. به مراکز درمانی و 29 هزار و 900 نفر در محل درمان شدند. در این مدت 18 هزار و 250 نفر از مبتلایان به گرمازدگی در مرز مهران با برپایی سه چادر با ظرفیت 52 تخت خدمات بهداشتی لازم را ارائه کردند و پس از آن ترخیص شدند.

انتقال 110 بیمار و مجروح از عراق به ایران

کولیوند درباره انتقال بیماران و مجروحان به کشور نیز گفت: تاکنون 110 بیمار و مجروح از عراق به ایران منتقل شده اند. همچنین حدود 30 ماموریت امداد و نجات در تصادفات جاده ای مربوط به زائران انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آموزش کمک های اولیه به زائران اربعین حسینی نیز اظهار داشت: برای آشنایی زائران اربعین با کمک های اولیه در مواقع اضطراری گروه های آموزشی در مرزهای خروجی و آموزش حضوری برگزار شد. به 27120 نفر داده شد همچنین به دلیل گرمای زیاد حدود 12896 بطری توزیع شد.

انتهای پیام