اخبار جامعه

کشف تجهیزات نظامی از خانه‌ای در بلوار مرزداران/ دستگیری ۸ شرور در تهرانسر

معاون پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری 8 قلدری در غرب تهران خبر داد.

به گزارش خبر فوری، سرهنگ محمد قاسم طرهانی درباره برخی از مهمترین ماموریت های پیشگیرانه پلیس در شبانه روز گذشته گفت: صبح دیروز هنگام درگیری دو سارق مسلح در محله تهران، این افراد با استفاده از قمه، شمشیر یکدیگر را مجروح کردند. آنها قبل از رسیدن ماموران فرار کردند. همچنین در اثر این درگیری دو خودروی سواری نیز منهدم شد.

وی با بیان اینکه این اراذل و اوباش با برهم زدن نظم عمومی رعب و وحشت را در بین شهروندان ایجاد کردند، گفت: تیم عملیاتی کلانتری تهرانسر با اقدامات فنی و پلیسی هویت افراد درگیر در این درگیری را شناسایی و سپس با هماهنگی انجام شد. 8 مجرم در این درگیری دستگیر و در عملیات های جداگانه در مخفیگاه خود دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به بازجویی از متهمان دستگیر شده گفت: این متهمان که از اوباش سابقه دار بودند به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت عمومی و تخریب خودرو در تاریخ اعتراف کردند. تحقیق کردند و آنها ادعا کردند که قدرتمند است

اجرای طرح تامین اجتماعی در بازار تهران

طرهانی در این خصوص از اجرای طرح تامین اجتماعی و ارتقای سطح امنیت در محلات خبر داد و گفت: این طرح در سطح کل کلانتری ها و کلانتری های اصلی تهران بزرگ در حال اجراست و در مرحله نهایی قرار دارد. . دیروز در کلانتری بازار و کلانتری مولوی مستقر شدند او آمد. در اجرای این طرح سارقان، فروشندگان و سارقان اموال مسروقه شناسایی شدند. این افراد در چندین عملیات پلیسی همزمان با هماهنگی مقام های قضایی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

وی تعداد دستگیر شدگان را 20 نفر اعلام کرد و گفت: 10 سارق، سه سارق، یک نفر زورگیر، سه مالخر و سه قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند. همچنین 40 معتاد متجاهر نیز تجمع کردند.

کشف تجهیزات نظامی در یک خانه

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از دستگیری فردی که اقدام به حمل و نگهداری سلاح و تجهیزات نظامی در منزلی می کرد، خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و نگهداری سلاح و تجهیزات نظامی فردی در بلوار مرزداران، به نقل از پایگاه خبری پلیس پلیس 139 مرزداران- تیم عملیات داخلی با اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات و رصد تخصصی این فرد متوجه صحت این خبر شدند.

وی با بیان اینکه تیم عملیات با هماهنگی مقام قضایی به مخفیگاه متهم اعزام شد، گفت: این فرد در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی در منزلش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. همچنین به منزل این فرد یورش برده و دو قبضه اسلحه کلت، یک قبضه اسلحه شکاری، شش عدد بی سیم دستی، 30 فشنگ، چهار قمه و یک شمشیر، دستبندهای فلزی و چندین دستور مأموریت جعلی از سازمان های مختلف کشف و ضبط کردند.

معاون پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این متهم 44 ساله به جرم سرقت در زندان به سر می برد، گفت: متهم تحت بازجویی قرار گرفت و مشاهده شد قصد سوء استفاده از این سلاح ها را داشته که موفق نشد. قبل از هر اقدامی دستگیر شده است. با تشکیل پرونده اولیه، آن فرد برای ادامه سیر مراحل کیفری روانه دادسرا شد.

دستگیری سارقان

طرهانی همچنین از دستگیری سارقان منزل در یک فقره سرقت در منطقه مرزداران خبر داد و گفت: سارقان اقدام به سرقت از خودروی پلاک مسروقه دیگری کردند. رسیدگی به این پرونده با گشت زنی تیم عملیاتی کلانتری 139 مرزداران آغاز شد، این تیم در حال گشت زنی در محدوده بلوار مرزداران بودند. بر اساس اعلام مرکز فوریت های پلیسی در یکی از آنها 110 سارق منزل مشاهده شدند. خیابان این افراد بلافاصله وارد عمل شده و در آدرس آگهی شده حاضر شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل، یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ با موتور روشن مشاهده کردند. زمانی که راننده پراید با یک سرنشین آماده حرکت پشت فرمان بود، ماموران متوجه شدند که احتمالا سارقان داخل خانه هستند. در پاسخ بلافاصله شماره پلاک خودرو را خواستند و در این بین مشاهده شد که پلاک مربوط به خودروی سرقتی است. همزمان دو نفر از روی دیوار منزلی به پایین پریدند که بلافاصله ماموران برای دستگیری متهم رفتند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از متهمان موفق به فرار از محل شد، گفت: متهم دیگر سوار یک دستگاه خودرو شده و از محل متواری شد که پلیس خودرو را متوقف و سه متهم را دستگیر کرد.

طرهانی با بیان اینکه متهمان 30 تا 38 ساله دارای سوابق متعدد سرقت منزل بودند، گفت: این افراد در بازجویی به جرم سرقت منزل اعتراف کردند. این افراد امروز به دادسرا معرفی شدند و تحقیقات تکمیلی برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری در حال انجام است.

انتهای پیام