اقتصادی

عکس | غول شگفت انگیز تویوتا با ۱میلیارد ۲۰۰ میلیون در تهران؟

تویوتا هایلوکس یکی از بهترین و معروف ترین پیکاپ وانت های دنیاست که مدل های مختلف آن قبل از ممنوعیت واردات خودرو در بازار ما وجود داشت و در بین مشتریان حقیقی و حقوقی ایران بسیار محبوب بود. اکنون در دور جدید واردات خودرو، سقف قیمتی 20 هزار دلاری در نظر گرفته شده است که بسیاری را به این فکر انداخته که تویوتا هایلوکس دیگر نمی تواند در کشور ما حضور داشته باشد؛ البته این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به این فکر کنند که تویوتا هایلوکس دیگر نمی تواند در کشور ما حضور داشته باشد. زیرا اکثر مدل های هایلوکس در بازارهای جهانی بالای 20 هزار دلار قیمت دارند. اما باید بدانید که برخی از نسخه های این محصول در بازار قطر با قیمت فوب کمتر از 20000 دلار به فروش می رسد که در این مطلب به ارائه و بررسی مشخصات آن ها می پردازیم. جالب اینجاست که با آن قیمت (کمتر از 20 هزار دلار) حتی با تعرفه 100 درصدی، قیمت نهایی هایلوکس در ایران به 1.2 میلیارد تومان محدود می شود و این یعنی این وانت محبوب رقابت زیادی دارد. ماشین های چینی …

عکس آیا می توان غول خارجی تویوتا را به ایران وارد کرد؟

معرفی تویوتا هایلوکس 2022

در سال 1968 اولین نسل تویوتا هایلوکس به عنوان کامیون شهری به خطوط تولید تویوتا اضافه شد و از آن زمان تاکنون هفت نسل از این خودرو به دست مشتریان در سراسر جهان رسیده است. نسل هشتم تویوتا هایلوکس در سال 2015 با کد شناسایی AN120,130 به بازار عرضه شد. نسخه 2016 این خودرو به صورت محدود وارد بازار کشورمان شد اما مدتی بعد ممنوعیت واردات خودروهای هایلوکس و سایر محصولات جدید خارجی در بازار کشور نمایان نشد.

عکس آیا می توان غول خارجی تویوتا را به ایران وارد کرد؟

اما اکنون که واردات خودرو آغاز شده است، نسخه 2020 این پیکاپ ژاپنی که با طراحی تهاجمی و خشن تری وارد عرصه شده است، ممکن است با مدل 2022 نیز به دست مشتریان ایرانی برسد. زیرا قیمت فوب این مدل در بازار قطر کمتر از 20 هزار دلار است و با این حساب می توان نمونه هایی از تویوتا هایلوکس نسل هشتم مدل 2022 را وارد بازار کشورمان کرد. در زیر مشخصات این مدل های تویوتا هایلوکس 2022 را مشاهده می کنید.

تویوتا هایلوکس 2022 دو کابین 2.0 لیتری 4×2

ارزان ترین نسخه تویوتا هایلوکس در بازار قطر تقریبا 18 هزار دلار قیمت دارد. این نسخه از تویوتا هایلوکس دو کابین است و با موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی روانه بازار شده است. متاسفانه سیستم انتقال قدرت این خودرو از نوع دیفرانسیل عقب بوده و سیستم چهار چرخ محرک برای آن در نظر گرفته نشده است.

عکس آیا می توان غول خارجی تویوتا را به ایران وارد کرد؟

موتور 2 لیتری تویوتا هایلوکس 134 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می کند. شتاب 0 تا 100 این نسخه از تویوتا هایلوکس تقریبا 16 ثانیه است و حداکثر سرعت آن حدود 170 کیلومتر در ساعت است. میانگین مصرف سوخت این مدل 100 لیتر در 100 کیلومتر است و با توجه به مخزن 80 لیتری سوخت می تواند تا 800 کیلومتر بدون سوخت گیری طی کند.

عکس آیا می توان غول خارجی تویوتا را به ایران وارد کرد؟

سیستم تهویه مطبوع دستی، ایربگ جلو علاوه بر ایربگ زانوی راننده، ورود بدون کلید، کروز کنترل در قسمت پایین، سنسور فشار باد لاستیک، ترمز ضد قفل ABS، پورت های AUX و USB از نکات برجسته این تویوتا هایلوکس 2022 است.

تویوتا هایلوکس 2022 تک کابین 2.7 لیتری 4×2

نسخه دیگری از تویوتا هایلوکس 2022 در بازار قطر موجود است که تنها به صورت تک کابین یا دو سرنشین عرضه می شود و برای انجام خدمات باربری و کار در کشاورزی، دامداری و حمل بار مناسب تر خواهد بود. این خودرو در قطر با قیمت فوب 18260 دلار به دست مشتریان رسیده است. موتور این مدل یک موتور 2.7 لیتری بنزینی تنفس طبیعی با قدرت 164 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن متر است. گیربکس قدرت تویوتا هایلوکس از نوع دیفرانسیل عقب بوده و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این وظیفه را بر عهده خواهد داشت.

عکس آیا می توان غول خارجی تویوتا را به ایران وارد کرد؟

با توجه به وزن کمتر به دلیل حذف کابین عقب و استفاده از موتور قدرتمندتر، متوجه می شویم که این مدل تویوتا هایلوکس شتاب و چابکی بسیار بهتری نسبت به نسخه پایه دو کابین با موتور 2 لیتری ارائه می دهد. به گفته سازنده، این نسخه می تواند در 12 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت آن کمی بیشتر است و 10.9 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است. حداکثر سرعت این مدل 170 کیلومتر بر ساعت اندازه گیری شده و از مخزن سوخت 80 لیتری نیز در اینجا استفاده شده است.

تویوتا هایلوکس 2022 تک کابین 2.7 لیتری 4×4 GLX

این نسخه از تویوتا هایلوکس با موتور 2.7 لیتری مشابه نسخه قبلی عرضه می شود، اما از نظر جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت با نسخه قبلی تفاوت دارد. زیرا در اینجا از گیربکس شش سرعته دستی به همراه سیستم انتقال قدرت دوگانه استفاده شده است. با این حساب، این خودرو در جهت یابی، حمل و نقل بار و … کارایی بیشتری خواهد داشت و گزینه مناسبی برای سفرهای خارج از جاده و یا استفاده در موسسات عمومی به حساب می آید. در مورد قیمت نیز باید گفت که این تویوتا هایلوکس مدل 2022 با قیمت 18260 دلار در بازار قطر به فروش می رسد.

عکس آیا می توان غول خارجی تویوتا را به ایران وارد کرد؟

تویوتا هایلوکس 2022 دو کابین 2.4 لیتری DLS

گران ترین تویوتا هایلوکس مدل 2022 که می تواند مجوز واردات به ایران را بگیرد، مدل دو کابین با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری دیزل است. این موتور می تواند 142 اسب بخار قدرت و 342 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو 6 سرعته دستی بوده و سیستم انتقال قدرت نیز به صورت دیفرانسیل عقب طراحی شده است. تویوتا هایلوکس 2022 با موتور 2.4 لیتری دیزلی می تواند در 13.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در نهایت به حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت این مدل 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر است و تقریباً 900 لیتر فضا در قسمت بار وجود دارد.

عکس آیا می توان غول خارجی تویوتا را به ایران وارد کرد؟

ماشین افسانه ای!

هایلوکس در دنیا به عنوان یک پیکاپ معروف و بادوام شناخته می شود و قطعا حضور آن در ایران مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت. اما در این میان مشکلی که مشاهده می شود این است که نسخه های دو کابین تک چرخ و نسخه دو دیفرانسیل تک چرخ است که باعث می شود راندمان آن در ایران اندکی کاهش یابد. با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی و استفاده از وانت به نظر می رسد که کاربران کشورمان بیشتر از این گونه خودروها در قالب دو دیفرانسیل و دو کابین استفاده و استقبال می کنند.

حداقل قیمت مدل دو چرخ متحرک و دو کابین این خودرو در بازار قطر بیش از 21 هزار دلار است و با توجه به محدودیت قیمت 20 هزار دلاری نمی توان انتظار ورود آن را به کشور داشت. لحظه البته ممکن است رایزنی هایی که شرکت واردکننده در این زمینه با وزارت صنعت انجام می دهد، مسائل باز را در این زمینه ایجاد کند و استثنائاً تویوتا هایلوکس با قیمت بیش از 20 هزار دلار نیز به دست مشتریان ایرانی برسد. ; همانند گذشته، مدل‌های 2.7 لیتری نیز برای مشتریان ایرانی در دسترس بود، اگرچه ورود به خودروهایی با حجم موتور بیشتر از 2.5 لیتر محدود بود. با این حال، فعلا باید منتظر باشیم تا شرکت واردکننده محصولات تویوتا، پیکاپ هایلوکس 2022 را به خط تولید خود اضافه کند و به سدان و در نهایت کراس اووری که قصد دارد یا ترجیح می دهد به مشتری ایرانی تحویل دهد ضربه بزند. محصولات

227227