اقتصادی

راه‌اندازی بانک آف شور در جزیره کیش

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از راه اندازی بانک فراساحلی در جزیره کیش با همکاری بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش خبر فوری، سعید محمد در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و سیزدهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری با بیان اینکه امروز کشور و کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند تلاش جهادی است، گفت: بانک، بیمه و بورس نبرد اقتصادی دشمن است، کارآفرینان در این حوزه ها باید با کنار گذاشتن منافع جزیره، تاب آوری کشور را افزایش دهند. مطمئناً مجازات ها آزاردهنده است، اما بخشی از مشکلات کشور به دلیل عملکرد ضعیف و ظاهر جزیره است.

وی ادامه داد: از بخش‌های دولتی و خصوصی می‌خواهم تلاش کنند تا ویژگی‌های اقتصادی کشور را به منافع ملی برسانند.

یک استراتژی منحصر به فرد برای هر منطقه

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور درباره رویکردهای مناطق آزاد بیشتر توضیح داد: سرمایه گذاری در مناطق هشت گانه فعلی و هر منطقه آزاد دیگری که در سال جاری به تصویب می رسد و همچنین 30 منطقه فعال اقتصادی 45 است. درصد اقتصاد کشور.آیا ما.

محمد با تاکید بر اینکه هر منطقه با توجه به سازمان خود منطقه کشت می شود، تصریح کرد: هر بخشی اهداف خود را تعیین می کند. راهبردهای روشنی وجود دارد که به زودی در همه زمینه ها اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری در سایت دبیرخانه بالا رفته و بیش از 150 فرصت سرمایه گذاری معرفی شده است. از سرمایه گذاری سرمایه گذاران محترم حمایت می کنیم.

رسیدن به نسل هفتم مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اینکه بیش از 870 شعبه موسسات مالی در مناطق آزاد مستقر هستند، گفت: نقشه راه ما رسیدن به نسل هفتم مناطق آزاد دیجیتالی خواهد بود. ما امروز در نسل اول هستیم که تمرکزش روی کسب و کار است و نسل دوم تولید است و در این دو مولفه هم به شاخص های مطلوب نرسیده ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت نسل سوم که در راستای خدمات است حرکت کنیم، گفت: بانک فراساحل در سطح مسئولان اقتصادی کشور است و باید این بانک به صورت پایلوت در جزیره کیش با حمایت بانک راه اندازی شود. سازمان. بانک مرکزی.” مقدمات در حال انجام است. همچنین در حال همکاری با بورس هستیم تا زمینه را برای راه اندازی بورس بین المللی فراهم کنیم.

محمد با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های عملیاتی برای رسیدن به نسل چهارم (دانش بنیان) در حال انجام است، تصریح کرد: تشکیل صندوق جامع پژوهش و فناوری، توسعه مراکز نوآوری، تخصیص مشوق ها و… از جمله طرح های ذکر شده است. .

وی درباره نسل ششم مناطق آزاد نیز توضیح داد: نسل ششم فرامرزی است و ایجاد مناطق آزاد با کشورهای دیگر است که با برقراری دیپلماسی با کشورهای همسایه ایجاد شده و درخواست های آنها را دریافت کرده ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: به عنوان مثال ایجاد منطقه آزاد با چین در قالب توافقنامه شانگهای یا ایجاد منطقه آزاد مشترک بر اساس توافقنامه اوراسیا اوراسیا.

محمد ادامه داد: نسل هفتم همان هوش مصنوعی است که بلاک چین آن در دستور کار است.

ایجاد رمزهای عبور ملی

وی همچنین با تاکید بر اینکه با حمایت از قابلیت ارزهای دیجیتال و بستر مبادلات دیجیتال، از ارزهای رمزنگاری شده حمایت می کنیم، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ایجاد ارز دیجیتال ملی نیز ارائه شده است.

انتهای پیام/