اخبار عمومی

آقای رئیس استعفا پیشکش، عذرخواهی هم نمی‌کنید؟

ساعت 21 دیروز شب هنگام پخش گزارشی از حضور رهبر انقلاب هک شد و مخالفان با تصاویری عجیب آنتن زنده جمهوری اسلامی ایران را گرفتند. انقلاب در چند ثانیه! چگونه باکس های انتخاب شده، قطعی و آماده پخش یک ساعت قبل از خبر، ناگهان جای خود را به تصاویر دیگر، مشکل فنی در دست نفوذی ها یا هک شدن سیستم پخش از بیرون بدهد. . .

اما مهم ترین نکته سکوت عجیب رئیس سازمان صدا و سیما در هر دو مورد است.

آقای رئیس! دفعه قبل (7 بهمن 1400) ظاهراً هنوز جا نیفتاده اید و فضا در دست شما نبود، الان چه می شود؟ اینکه چنین اتفاقی پس از جابجایی های کلان و تغییر مدیران به همان شیوه و دقیقاً به سبک قبلی رخ داد، آیا طرح شبهه استعفا حداقل به آن اندازه مهم نیست؟ یا توضیح رسمی باید در قسمت خبر داده شود یا قسمت بعدی؟ و از مدیر اصلی سازمان و نه از کارشناسان همیشه در صحنه!

به راستی اگر چنین اتفاقی در رسانه دیگری رخ می داد، در اخبار، به بهانه «نفوذ» و افترا با آن رسانه چه می کردند؟ آقای رئیس! پس از دریافت دو گل در رشته خود، انتظار شفافیت و شفافیت داریم که نداریم و نداریم، آیا انتظار یک عذرخواهی ساده از شما زیاد است؟!

البته زمانی که پخش زنان برهنه را در بخش اخبار با گزارشی ضعیف و یک «ببخشید» حیله گرانه پوشش می دهید، قطعا در مورد این اتفاق عجیب سکوت کرده و در کمتر از یک سال آن را تکرار کرده و یا به دوستان خود بگویید. «بی بی سی» را از بودجه خارج کنید و در مقابل بودجه کم صدا و سیما بگویید «من و تو» و پیشرفت حرفه ای را با کمبود منابع مالی توجیه کنید.

آقای رئیس! صحبت با منبع آگاه خود خبرگزاری دولتی راه حل نیست.اینجا (بخوانید) بعد از واقع اعلام علت به گفته مأخذ آگاه فقط در صورت بسته شدن راه تکرار قابل نجات است وگرنه کنایه از بی پولی بهانه و نشانه ضعف است تا گناه. مدیریتی که حتی نمی تواند منابع خود را بر اساس اولویت ها تخصیص دهد، از “نفوذ و هک” جلوگیری می کند اما می تواند انتقاد کند که پول نبود، دوباره هک شدیم!

آقای رئیس جمهور و دیگر رهبران، باور کنید «بخشش» جزء اختیارات است!