اقتصادی

تولید زخم‌پوش‌های درمان سوختگی بر پایه پرده آمنیون

محققان یک شرکت فناوری پانسمان زخم بر اساس غشای آمنیوتیک برای درمان زخم های سوختگی تولید کردند.

طهورا ابراهیمی محقق بخش تحقیق و توسعه این شرکت فناور در گفت وگو با خبر فوری. وی گفت: محصولات تولیدی این شرکت به دو دسته «سفید پانسمان» و «بانداژ خون» تقسیم می شود.

وی یکی از محصولات این شرکت را پانسمان های زخم بر پایه پرده آمنیوتیک ذکر کرد و افزود: غشای آمنیوتیکی که در رحم مادر جنین را احاطه کرده است حاوی مواد مغذی و فاکتورهای رشد بسیاری است و ما از این ماده استفاده می کنیم. درمان زخم مزمن. ما برنده شدیم

ابراهیمی کاربرد اصلی این نوع پانسمان را برای زخم های سوختگی عنوان کرد و اظهار داشت: ویژگی مهم این محصول این است که پس از مدتی جذب بدن می شود بنابراین بیمار هنگام تعویض پانسمان احساس ناراحتی نمی کند. .

وی انواع دیگر زخم های تولیدی این شرکت را پانسمان چند لایه عنوان کرد و یادآور شد: این پانسمان برای زخم های فشاری مانند زخم های دیابتی و زخم های ناشی از بیماری پروانه ای (EB) کاربرد دارد.

این محقق افزود: با توجه به وارداتی بودن انواع پانسمان زخم ایران، ایران به دلیل اعمال تحریم ها به این نوع پانسمان زخم دسترسی ندارد، از این رو بیماران پروانه ای برای دسترسی به این نوع زخم ها با مشکلات زیادی مواجه هستند.

ابراهیمی تصریح کرد: این محصول در مرحله آزمایش بالینی و نیمه صنعتی است.

به گفته این محقق، این زخم بندها به دلیل پوشش پلی یورتان، حالت فوم و خواص مکانیکی خوبی دارند و می توانند 3 تا 7 روز در زخم باقی بمانند و در نتیجه شرایط زندگی بیماران پروانه ای را بهبود می بخشند.

وی افزود: این پانسمان دارای 3 لایه است که لایه اول چسبی است که با برداشتن از زخم به پوست آسیبی نمی رساند. لایه دوم یک لایه پلی اورتان و ساپورت پانسمان زخم است.

به گفته این محقق، این محصولات حاوی مواد افزودنی نانو هستند.

انتهای پیام