اخبار جامعه

شناسایی ۱۷۶ باند حرفه‌ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای

به گزارش شفاف، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سردار وحید مجید گفت: با دریافت چندین فقره پرونده از پلیس فتا در یک استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهمان پرونده در پیام رسان های تلفن همراه با شهروندان تماس صوتی برقرار می کردند و برنده قرعه کشی را با آرم صداو سیما اعلام می کردند و اطلاعات شخصی و اطلاعات بانکی را اخذ و سپس سامانه های بانکداری الکترونیک را فعال می کردند. بالاخره بدون اجازه این کار را کردند. برداشت از حساب های بازنده

رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: با بررسی های کارشناسی و اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا، در نهایت متهمان پرونده شناسایی و پس از اخذ دستورات قضایی دستگیر شدند.

وی اعلام کرد: آن سودها کلاهبرداری مذکور در تحقیقات را شناسایی و 63 نفر به ارزش 4000 میلیارد ریال شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتا فرجا تصریح کرد: بر اساس اقدامات فنی و تخصصی یگان های پلیس فتا در مناطق تاریخی، از ابتدای سال جاری تاکنون 176 باند در زمینه کلاهبرداری رایانه ای شناسایی و در این راستا 329 نفر بوده اند. دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار مجید تصریح کرد: هرگونه تماس تلفنی یا پیامی که از خطوط شخصی و پیام رسان ها به ویژه از شبکه های اجتماعی خارجی با آرم صداوسیما با عنوان برنده شدن در قرعه کشی یا اهدای جوایز دریافت شود، کلاهبرداری است، لذا هموطنان عزیز مراقب باشند. صداوسیما و هیچ دستگاهی برای پرداخت جوایز از طریق پیام رسان ها و خطوط تلفن همراه شخصی تماس صوتی برقرار نمی کنند، لذا از هرگونه اطلاعات شخصی و کدهای ناشناس دریافتی از طریق پیامک اکیدا خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان