اخبار عمومی

خرم‌آباد مهیای «مهمانی غدیر»/ همه به این جشن بزرگ دعوتید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان‌ها: «مهمانی بزرگ غدیر» در تاریخ ۱۶ تیرماه امسال در مرکز لرستان برگزار می‌شود، همه موکب‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان، اقشار مختلف مردم و… برای برگزاری این مهمانی بزرگ پای‌کار آمده‌اند تا شاهد برگزاری جشن بزرگ و سه‌کیلومتری عید غدیر خم با حضور عموم مردم در شهر خرم‌آباد و بلوار شورای این شهر باشیم.

لرستان مهیای «مهمانی بزرگ غدیر»

مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به برگزاری جشن و مهمانی بزرگ غدیر در مرکز لرستان، اظهار داشت: برای برگزاری این مهمانی بزرگ و اتفاق مبارک خیلی‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند.

وی با اشاره به ستادهای مردمی، پشتیبانی و… این مهمانی بزرگ، عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها پای‌کار آمدند، برخی مقدمات را فراهم کردند، الان هم در حال فعالیت هستند.

خرم‌آباد مهیای «مهمانی غدیر»/ همه به این جشن بزرگ دعوتید

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاری شهرداری، شرکت برق، شرکت آب و فاضلاب و همچنین تسطیح زمین برای پارکینگ خودروها و برگزاری نماز جماعت، ادامه داد: اوج فعالیت‌ها از این لحظه به بعد است.

حجت‌الاسلام قدرتی با بیان اینکه من و شما باید ورود پیدا کنیم برای این مهمانی بزرگ، تصریح کرد: امیدواریم که امام علی (ع) توفیق به ما بدهد که در این مهمانی میزبان باشیم.

وی با اشاره اینکه در قالب این مراسم و مهمانی بزرگ در بلوار شورای شهر خرم‌آباد حدود ۱۵۰ موکب فرهنگی، آموزشی، تفریحی، خدماتی، اطعام، جهاد تبیین و … برپا خواهد شد، گفت: اعتبار این مراسم توسط مردم، موکب دارها، مؤسسات، هیئت‌های مذهبی و… تأمین خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: مشابه این برنامه و مهمانی روز عید غدیر در سایر محلات، خیابان‌ها و … استان برگزار می‌شود.

ساعت‌ها کار هیئتی و کارشناسی برای برگزاری جشن عید غدیر

مسلم رضایی دبیر ستاد مردمی میهمانی بزرگ عید غدیر در لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین در سخنانی با اشاره به اینکه ستاد مردمی مهمانی بزرگ غدیر از اسفندماه سال گذشته از مجموعه‌های مختلف تشکیل شد، اظهار داشت: این ستاد از مجموعه‌های مختلف هیئت رزمندگان اسلام، بسیج مداحان، کانون مداحان، شورای هیئت‌های مذهبی، بنیاد دعبل، نهضت پیشرفت بانوان و… تشکیل شده است.

وی با اشاره به همکاری ستاد بازسازی عتبات‌عالیات، مؤسسات فرهنگی، هنری، قرآن، کانون‌های مساجد و… دراین‌رابطه، عنوان کرد: این کار یک کار مردمی است و جلسات مختلفی برای برگزاری این مهمانی بزرگ برگزار شده است.

خرم‌آباد مهیای «مهمانی غدیر»/ همه به این جشن بزرگ دعوتید

دبیر ستاد مردمی میهمانی بزرگ عید غدیر در لرستان با اشاره به ساعت‌ها کار هیئتی و کارشناسی برای برگزاری این مهمانی غدیر، بیان داشت: این مهمانی بزرگ در روز عید غدیر از ابتدای بلوار شهید سید نور خدا موسوی، ابتدای بلوار شورا تا انتها و مسیر برگشت آن برگزار می‌شود.

خرم‌آباد میزبان مهمانی ۳ کیلومتری غدیر

رضایی با بیان اینکه مسافت این مهمانی بزرگ حدود سه کیلومتر است، افزود: سامانه پیامکی را دراین‌رابطه راه‌اندازی کردیم، ۳۰۰ نفر مجموعه برای خدمت در این مهمانی بزرگ اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی اصناف مختلف، مردم، خانواده‌ها و… برای خدمت در این مهمانی بزرگ، بیان داشت: بر اساس پالایش‌ها و جمع‌بندی‌های صورت‌گرفته، قریب به ۱۱۴ مجموعه تا امروز برای خدمت در این مهمانی بزرگ احصا شده است.

دبیر ستاد مردمی میهمانی بزرگ عید غدیر در لرستان با تأکید بر اینکه اولین‌بار است که این مهمانی در مرکز لرستان برگزار می‌شود، گفت: در این راستا ۱۵ موکب برای اطعام، ۳۳ مجموعه و موکب برای پذیرایی ساده، ۱۰ مجموعه و موکب در حوزه کودک و نوجوان، ۱۸ مجموعه و موکب در حوزه برنامه‌های فرهنگی، هشت مجموعه و موکب در حوزه حجاب و عفاف، ۱۰ مجموعه و موکب در حوزه خدماتی، سه مجموعه و موکب در حوزه قرآنی و سه مجموعه و موکب ورزشی در این راستا اعلام آمادگی برای خدمت کرده اند.

خرم‌آباد مهیای «مهمانی غدیر»/ همه به این جشن بزرگ دعوتید

رضایی با اشاره به قرعه‌کشی موکب‌ها برای توزیع در مکان‌های مختلف شمالی و جنوبی، رفت‌وبرگشت، افزود: استفاده از ظرفیت سادات، علما، روحانیون و… برای برگزاری این جشن بزرگ از دیگر اقدامات صورت‌گرفته بوده است.

همه به «مهمانی بزرگ غدیر» دعوتید

وی با بیان اینکه بعد از تبلیغ فرهنگ غدیر، مهم‌ترین هدف از برگزاری این مهمانی بزرگ، وحدت، همدلی و همگرایی بین مجموعه‌های مذهبی استان است، گفت: همه این مجموعه‌ها در روز عید غدیر جمع می‌شوند و برای عاشقان امیر المومنین (ع) خدماتی را ارائه می‌کنند.

دبیر ستاد مردمی میهمانی بزرگ عید غدیر در لرستان با اشاره به نمایش توانمندی هیئت‌های مذهبی، موکب‌های حسینی و… به عموم در راستای جهاد تبیین، گفت: برای برخی از دستگاه‌های اجرایی یک سری وظایف را پیش‌بینی کرده‌ایم، شهرداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری دراین‌رابطه پای‌کار بوده، دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و خدمت‌رسان نیز دراین‌رابطه پای‌کار بوده‌اند.

رضایی با اشاره استقرار اکیپ‌های درمانی، بهداشتی، جهاد تبیین در حوزه جوان و خانواده، رسانه و… دراین‌رابطه، گفت: در این راستا همه باید سفیر برنامه عید غدیر باشیم و اقدام به دعوت عمومی برای حضور در این مهمانی بزرگ کنیم.