اخبار ورزشی

بدن ما دقیقا نیازمند کدام چربی هاست؟

درک تفاوت بین چربی های خوب و بد و نحوه گنجاندن بیشتر چربی های سالم در رژیم غذایی می تواند تفکر و احساس شما را بهبود بخشد و انرژی شما را افزایش دهد.

چربی مانند پروتئین و کربوهیدرات نوعی ماده مغذی است و نکته جالب این است که در میان آنها چربی های مفید و مفید و چربی های ناسالم و مضر وجود دارد که نشان می دهد به هیچ وجه نباید آنها را از رژیم غذایی افراد حذف کرد بلکه چربی ها و کدام غذاها؟!

بدن ما دقیقا به کدام چربی ها نیاز دارد؟

معرفی چربی های سالم

چربی ها شامل چربی های سالم و ناسالم می شوند و با توجه به اینکه چربی ها جزء مهمی از رژیم غذایی همه افراد هستند، باید توجه داشت که همه چربی ها تاثیر یکسانی بر سلامتی ندارند و اصطلاحا به آن چربی خوب می گویند.

این چربی های خوب می توانند به کاهش سطح کلسترول، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک کنند، اما از طرف دیگر مصرف چربی های ناسالم منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن می شود.

بر این اساس، بهترین قانونی که می توانید برای خود و زندگی خود در نظر بگیرید، اجتناب از چربی های فرآوری شده است، زیرا حاوی تعداد زیادی افزودنی و ترکیبات ناسالم هستند.

روغن‌های گیاهی تصفیه‌شده، گوشت‌های فرآوری‌شده و تنقلاتی مانند چیپس، کراکر و کیک حاوی چربی‌های ترانس انسداد عروق هستند، بنابراین باید از مصرف آن‌ها به‌کلی اجتناب کنید. کلید دیگر برای یافتن چربی های سالم، ترکیباتی است که دارای چربی بالایی هستند. آنها فرآوری نشده اند و در واقع غذاهایی هستند که حاوی چربی های سالم هستند که سلامت را ارتقا می دهند.

اما آیا می دانید چرا بدن ما به چربی نیاز دارد؟

مانند پروتئین و کربوهیدرات ها، چربی نیز نوعی ماده مغذی محسوب می شود که برای تولید انرژی، جذب ویتامین ها و حفظ سلامت قلب و مغز به مقادیر معینی نیاز داریم و سال هاست که مصرف چربی بر آن تاثیر می گذارد. وزن اضافی و کلسترول خون را افزایش می دهد و می تواند مشکلات سلامتی زیادی ایجاد کند، اما احتمالاً تا به حال می دانید که همه چربی ها یکسان ساخته نمی شوند.

با درک تفاوت بین چربی های خوب و بد و نحوه گنجاندن چربی های سالم بیشتر در رژیم غذایی خود، می توانید طرز فکر و احساس خود را بهبود ببخشید، انرژی را افزایش دهید و حتی لاغرتر و متناسب تر شوید.

در این میان فراموش نکنید که در یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف مقدار کمی چربی ضروری است و چربی های مفید منبع اسیدهای چرب هستند که بدن ما نمی تواند و چربی به بدن کمک می کند. برای تولید ویتامین های A، D و جذب E و این ویتامین ها محلول در چربی هستند، یعنی فقط با کمک چربی ها جذب می شوند.

همانطور که می دانید چربی هایی که در سلول های بدن مورد استفاده قرار نمی گیرند یا به انرژی تبدیل نمی شوند، به چربی بدن تبدیل می شوند و کربوهیدرات ها و پروتئین های استفاده نشده نیز به چربی بدن تبدیل می شوند.

بدن ما دقیقا به کدام چربی ها نیاز دارد؟

فواید چربی ها!

همانطور که می دانید و شاید تجربه داشته باشید، چربی برای سلامتی ضروری است و در واقع می توان این گونه تعبیر کرد که چربی به جذب ویتامین های محلول در چربی A، D، E و K کمک می کند، به سلامت پوست و مو کمک می کند. به تشکیل غشای سلولی، تامین انرژی و تنظیم دمای بدن کمک می کند و چربی نیز اثرات مثبتی بر سلامتی شما دارد، اگرچه ممکن است برعکس به نظر برسد، مصرف چربی های خوب برای کاهش وزن بسیار مفید است، زیرا چربی بهتر از کربوهیدرات ها و پروتئین ها هضم می شود. کندتر است. ، که باعث احساس سیری و طعم بهتر غذا می شود.

البته از طرفی به خاطر داشته باشید که طبق مطالعات انسانی و حیوانی میل به غذا خوردن در اواخر روز کاهش می یابد و به طور خودکار وزن کم می کنید.

جالب اینجاست که انواع خاصی از چربی ها دارای خواص ضد التهابی هستند و این خاصیت می تواند سلامتی را بهبود بخشد و از بیماری های مزمن پیشگیری کند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش التهاب و علائم بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید، پسوریازیس و بیماری کرون کمک می کنند، در حالی که اسیدهای چرب تک غیراشباع کلسترول خوب HDL را افزایش می دهند، تری گلیسیرید را کاهش می دهند و قلب را کاهش می دهند. بیماری ها

مصرف چربی های سالم عملکرد مغز را بهبود می بخشد و به یک معنا، مصرف غذاهای سرشار از چربی های سالم می تواند به کاهش التهاب و بهبود جریان خون در مغز کمک کند که باعث افزایش عملکرد شناختی می شود. اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره متوسط ​​و چربی های غیراشباع نقش مهمی در عملکرد و رشد مغز دارند.

بدن ما دقیقا به کدام چربی ها نیاز دارد؟

معرفی چربی های مفید

شکلات تلخ

حدود نیمی از چربی موجود در شکلات، چربی غیراشباع است و از طرف دیگر، شکلات تلخ نیز سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث کاهش فشار خون و حمایت از سلامت قلب می شود.

آووکادو

هر آووکادو به اندازه یک چیزبرگر دوبل (فست فود) چربی دارد، اما چربی این میوه اشباع نشده است و مصرف آن نه تنها برای بدن مضر است، بلکه خواص مفیدی نیز دارد.

پس فراموش نکنید که با افزودن آووکادو به رژیم غذایی خود می توانید به راحتی کلسترول بد و سایر چربی های ناسالم خون را کاهش دهید.

زیتون

زیتون و روغن زیتون هر دو سرشار از چربی های غیراشباع هستند و روغن زیتون اساس رژیم غذایی مدیترانه ای است و طبق نتایج بسیاری از مطالعات از قلب محافظت می کند و در صورت بروز دیابت از آن پیشگیری کرده و با آن مبارزه می کند. روغن کانولا و بادام زمینی نیز انتخاب های خوبی هستند.

ماهی

همانطور که قبلاً شنیده اید، غذاهای دریایی حاوی امگا 3 هستند که بهترین چربی برای قلب و عروق خونی محسوب می شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند حداقل دو بار در هفته ماهی مصرف کنید، زیرا این روش خطر حمله قلبی را تا 36 درصد کاهش می دهد.

میوه های خشک شده

مصرف روزانه آجیل و کره بادام زمینی می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 21 درصد کاهش دهد.علاوه بر این، طبق یافته ها، مصرف روزانه آجیل می تواند خطر حمله قلبی را تا 35 درصد کاهش دهد.

پس ادامه دهید و یک زندگی سالم با چربی های خوب برای بدن خود داشته باشید!

انتهای پیام/

انتهای پیام/