اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

مزوتراپی مو روشی نوین در درمان ریزش مو

کاربرد‌های درمانی مزوتراپی مو

مزوتراپی مو روشی بی‌بدیل برای حل مشکلات متعدد مربوط به ریزش مو، طاسی و به طور کلی زمانی که موها نیاز به تقویت و ضخیم شدن دارند، می‌باشد. این درمان برای همه کسانی که خواهان موهای زیباتر، شاداب تر و سالم تر هستند، چه پیشگیرانه باشد و چه زمانی که نیاز به درمان دارند، در نظر گرفته می‌شود.

مزوتراپی مو اغلب در موارد زیر استفاده می‌گردد:

  • موها بی‌کیفیت یعنی خشک، نازک، بی‌روح، فاقد درخشندگی هستند و به راحتی می‌شکنند.
    • موها ناگهان شروع به ریزش کرده و حجم خود را از دست می‌دهند.
    • از درمان‌های طاسی ارثی، به اصطلاح آلوپسی آندروژنیک، کاشت مو است که می‌توان از مزوتراپی به عنوان یک درمان کمکی و محرک، پس از کاشت مو استفاده نمود. زیرا باعث تقویت فولیکول‌های مو و تغذیه پوست سر می‌شود.
    • در موارد خاص می‌تواند به درمان ریزش مو در بیماری آلوپسی آره‌آتا نیز کمک کند.
    • مزوتراپی می‌تواند به عنوان یک درمان موثر برای ریزش مو ناشی از حاملگی یا یائسگی باشد.
    • درمان خشکی یا چربی بیش از حد پوست سر
    • درمان سبوره، شوره سر، خارش پوست سر
    • موثر در درمان طاسی همراه با مشکلات هورمونی

چه کسانی نباید مزوتراپی مو انجام دهند؟

این روش نباید توسط افرادی که دارای بیماری‌های خود ایمنی، عفونت‌های باکتریایی و همچنین مشکلات انعقادی، اختلال عملکرد پلاکتی یا بیماری‌های بدخیم هستند، انجام شود. مزوتراپی مو برای بانوان باردار یا شیرده مناسب نیست و باید درمان خود را به بعد از این زمان موکول کنند.

نتایج تاثیر مزوتراپی مو چه مدت بعد آشکار می شود؟

مدت زمان درمان به خود فرد بستگی دارد و برای به دست آوردن اثر مطلوب به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. در طول جلسات درمان باید صبور باشید، زیرا نتایج قابل مشاهده پس از جلسه پنجم به چشم می آیند. درست است که برخی از بیماران می‌توانند در چند هفته اول انتظار نتایج را داشته باشند، اما در سایر موارد شدیدتر طاسی و عدم تعادل هورمونی، برخی ممکن است تا دو ماه بعد هم به نتایج مورد نظر خود نرسند. در مجموع ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا اثرات کامل درمان شروع شود. البته، زمانی که بدن شما شروع به پاسخ دادن به درمان کند، مدت زمان و دفعات درمان کاهش می‌یابد.

Hair mesotherapy is a new method in the treatment of hair loss

برخی از افراد می‌توانند در چند هفته اول درمان نتایج مثبتی را تجربه کنند، اما بسته به شدت ریزش مو و نحوه پاسخ فرد به درمان می‌تواند متفاوت باشد. بیماران می‌توانند نتایج قابل توجهی را در 2-3 ماه اول درمان مشاهده کنند، اما اثر کامل درمان ممکن است تا 6 ماه طول بکشد.

مدت زمان ماندگاری مزوتراپی مو

اثرات مزوتراپی مو می‌تواند از 12 تا 18 ماه ادامه داشته باشد. بعد از آن می توان با جلسات یادآور که فواصل آن توسط پزشک معالجتان تعیین می شود، نتایج حاصل از مزو را ماندگار نمود.برای افرادی که مشکل ریزش مو دارند؛ با انجام فرآیند مزوتراپی هر 3 ماه یکبار، 4 جلسه در طول سال و جلسات یادآوری در فواصل زمانی معین، مشکل تا حد زیادی حل خواهد شد.

پرسش و پاسخ درباره مزوتراپی مو

بعضی افراد به دلایل مختلف ممکن است دچار ریزش مو شوند. با تزریق مزوتراپی به سر می‌توان جلوی ریزش مو را گرفت. در این روش علاوه بر قطع ریزش مو، رشد مو دوباره آغاز می‌شود و فرد پرپشت شدن موی خود را نسبت به قبل به طور محسوسی مشاهده خواهد کرد. مزوتراپی در ناحیه سر گردش خون را به جریان می‌اندازد و باعث درخشندگی و مقاومت موها نیز می‌شود.

خیر، با توجه به استفاده از بی حسی موضعی، مزوتراپی همراه با درد نیست.  مزوتراپی می‌تواند فرآیند کاشت مو را بهبود بخشد. مزوتراپی سفیدی موی ارثی را درمان نمی کند ولی برای درمان سفیدی مو ناشی از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مناسب است. کم کاری تیروئید بر مزوتراپی اثر بدی ندارد و اثر آن را از بین نمی برد.استفاده از این روش در افرادی که تحت درمان داروهای تیروئید هستند به روند رشد کمک می کند.

خوب است که بدانید بعد از انجام مزوتراپی مو لازم است تا ۲۴ ساعت حمام نکنید و موهای خود را شانه نزنید و همچنین از ضربه زدن به سر خودداری کنید. در این مقاله قصد داریم پاسخ سوال چرا لاغر نمی شویم با وجود اینکه همیشه در رژیم هستیم و ورزش می کنیم، را بدهیم. کاهش وزن همیشه یک معادله ساده نیست و عوامل…

معمولاً بعد از بررسی وضعیت پوست از سوی پزشک و یا اسکین تراپیست محترم برای انجام برخی از امور چون تخلیه، پاکسازی و کوچک کردن منافذ، آبرسانی به پوست و ….کدو حلوایی در کشور ما برخلاف کشورهای اروپایی، نماد هالووین نیست، در واقع خواص کدو حلوایی در لاغری به اینجا ختم نمی‌شود و  یک ماده چند منظوره در آشپزخانه،…

نازک شدن مو یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد با آن  دست و پنجه نرم میکنند! بدون شک، داشتن موهایی سالم، ضخیم و درخشان آرزوی هرکسی است، همانطور که می‌دانید ابروها تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارند. داشتن ابروهایی خالی و کم پشت می‌تواند چهره شما را مسن و خسته نشان دهد. عوامل زیادی وجود دارد…

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که در آن مواد مغذی به صورت تزریق مستقیم به لایه میانی پوست (مزوآدرم)، به سمت موها و پوست سر ارسال می‌شوند. این روش درمانی به منظور بهبود سلامت موها، تقویت رشد مو، کاهش ریزش مو و افزایش حجم موها استفاده می‌شود. در زیر به برخی از کاربردهای اصلی مزوتراپی مو اشاره شده است:

  1. **کاهش ریزش مو:**

– یکی از کاربردهای اصلی مزوتراپی مو، کاهش ریزش مو است. تزریق مواد مغذی مستقیماً به محل مورد نیاز در پوست سر می‌تواند به تقویت موها و کاهش ریزش آنها کمک کند.

  1. **تقویت رشد مو:**

– مزوتراپی مو می‌تواند به تحریک رشد موها کمک کرده و باعث افزایش تعداد موها و بهبود کیفیت آنها شود.

  1. **تغذیه موها:**

– با تزریق مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، امینواسیدها و مواد معدنی، موها از داخل تغذیه داده شده و سلامت و زیبایی آنها افزایش می‌یابد.

  1. **تقویت ساختار مو:**

– مزوتراپی مو ممکن است به تقویت ساختار موها کمک کرده و به موهای ضعیف و آسیب‌دیده انرژی و زندگی بیشتری بخشیده و از شکنندگی آنها جلوگیری کند.

  1. **افزایش حجم مو:**

– با تزریق مواد حاوی افزودنی‌های حجم‌دهنده، می‌توان حجم و ضخامت موها را افزایش داد و به موهایی با حالت و ظاهر بهتر دست یافت.