اخبار جامعه

مصرف شیر و لبنیات را در هوای آلوده فراموش نکنید

آلودگی محیط زیست می تواند از طریق دخالت انسان یا پدیده های طبیعی رخ دهد. آلودگی هوا مهمترین عامل خطر برای بروز بیماری های تنفسی، ریوی، آسم، پوست، چشم و سرطان است و به مرور زمان می تواند باعث آلزایمر و پارکینسون شود.

به گزارش خبر فوری، منبع آلودگی از حجم کم مانند خاکستر سیگار تا حجم زیاد مانند سوخت خودرو و فعالیت های صنعتی متغیر است. با گذشت زمان، این ذرات آلوده باعث بیماری های تنفسی، ریوی و سرطان می شوند. آلودگی محیط زیست با اکثر مرگ و میرها ارتباط مستقیم دارد.

بر این اساس کارشناسان تغذیه مصرف روزانه شیر و لبنیات کم چرب را برای تمامی گروه های سنی به ویژه افراد در معرض خطر در کارخانه ها و معادن و همچنین محیط های کاری پرتوزا توصیه می کنند. همانطور که می دانید مکان های آلوده حاوی فلزات سنگین از جمله سرب هستند که به راحتی به عنوان سم وارد بدن می شوند. شیر منبع پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم است و این ریزمغذی ها می توانند از پخش شدن فلزات سنگین مانند سرب در بدن و دفع از طریق ادرار و مدفوع جلوگیری کنند. علاوه بر این مصرف شیر و فرآورده های آن باعث نرم شدن مخاط می شود.

زیر بخش شیر و لبنیات هرم غذایی به شرح زیر است:

گروه شیر و شیر: شامل شیر و فرآورده های آن مانند ماست، پنیر، کشک، بستنی و کره است. این گروه حاوی کلسیم، پروتئین، فسفر، ویتامین B12 و B2 و سایر مواد مغذی است و بهترین منبع کلسیم است که برای رشد و تقویت استخوان ها و دندان ها ضروری است.

مصرف روزانه لبنیات بین دو تا سه واحد است.

یک واحد در این گروه معادل یک لیوان شیر یا ماست کم چرب (کمتر از 2.5 درصد) یا معادل 45 تا 60 گرم پنیر ساده، معادل یک و نیم قوطی کبریت یا معادل یک چهارم است. فنجان کشک یا دو فنجان دوغ یا یک و نیم فنجان بستنی پاستوریزه.

لازم به ذکر است شیر ​​کم چرب 240 سی سی حاوی 102 کیلو کالری انرژی، 8 گرم پروتئین، 12 گرم کربوهیدرات، 13 گرم قند، 2 گرم چربی و حاوی منیزیم، پتاسیم، فسفر، کلسیم و ویتامین ها می باشد. D، B12 و B2. .

انتهای پیام