اخبار جامعه

حفظ سلامتی پوست با این روش‌های ساده

برای زیبایی پوست بهتر است مدتی روش های طبیعی را امتحان کنید. اگر از این کار نتیجه گرفتید، مصرف مواد شیمیایی خود را کاهش دهید. در زیر چندین روش موثر را ارائه می دهیم.

روغن نارگیل

برای داشتن پوستی زیبا می توانید آن را با روغن نارگیل میل کنید. روغن نارگیل یکی از مفیدترین مواد طبیعی است که باعث تقویت بافت اپیدرم زیر پوست می شود. این روغن سلول های مرده پوست را از بین می برد. همچنین از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کند. وقتی پوستتان در اثر آفتاب قرمز می شود، قبل از رفتن به رختخواب، مقدار کمی روغن نارگیل بمالید. این کار قرمزی پوست را از بین می برد. تحقیقات نشان می دهد که روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است. زیرا این روغن حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که به حفظ سلامت پوست کمک می کند. روغن نارگیل آنقدر قوی است که با بیماری های مزمن پوستی مبارزه می کند. به عنوان مثال، درماتیت آتوپیک (AD) نوعی التهاب پوستی است. اما روغن نارگیل در بهبود این التهاب موثر است.

خیار یک میوه آبرسان است

اگر پوست خشک و حساسی دارید، خیار را توصیه می کنیم. این میوه مرطوب کننده باعث ایجاد رطوبت در پوست می شود. برای بهترین نتیجه، یک لیوان آب خیار را با نصف لیوان ماست پرچرب مخلوط کرده و فریز کنید. بهتر است این مخلوط را در کیسه یخ قرار دهید و سپس هر روز مقداری از آن را روی صورت بمالید. این کار منافذ پوست را می بندد، رطوبت پوست را افزایش می دهد. اگر پوستتان چرب است، چند قطره آب لیموی تازه را به مخلوط فوق اضافه کنید. این روش آکنه های صورت را از بین می برد. همچنین پوست شما پس از استفاده از یخ زیبا، روشن و شفاف می شود. فراموش نکنید که پس از استفاده از یخ 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را بشویید.

با این روش های ساده پوست خود را سالم نگه دارید

روغن درخت چای

زیبایی پوست با روش های طبیعی ممکن است در ابتدا آسان به نظر برسد. اما گاهی اوقات باید به سراغ موادی بروید که تا به حال نام آنها را نشنیده اید. روغن درخت چای می تواند کمی عجیب باشد. اما جالب است بدانید که این روغن در بین مردم استرالیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از استرالیایی ها از این روغن برای درمان قرمزی، بریدگی و التهاب پوست استفاده می کنند. این روغن برای افرادی که پوست بسیار حساسی دارند مناسب است. هنگامی که پوست آنها به سرعت به مواد شیمیایی واکنش نشان می دهد، روغن درخت چای بهترین انتخاب برای آنها است. این ماده طبیعی دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد باکتریایی است. روغن درخت چای یکی از محصولاتی است که در استرالیا تولید می شود. اما می توانید از عطاری ها و فروشندگان معتبر در ایران نیز خرید کنید.

سرکه سیب یک پاک کننده طبیعی پوست است

سرکه سیب نیز یک ماده موثر و ارزان است. این ماده در روش های زیباسازی طبیعی پوست کاربرد فراوانی دارد. زیرا به پاکسازی پوست شما کمک می کند. اگر آکنه، جوش یا التهاب روی پوست خود دارید، ممکن است به دلیل مشکلات روده یا کبد باشد. سرکه سیب می تواند به راحتی از شر آکنه و جوش های روی پوست خلاص شود. این ماده خاصیت ضد قارچی نیز دارد. در یونان باستان از ترکیب سرکه سیب و عسل برای پاکسازی زخم ها و بیماری های پوستی استفاده می شد. سرکه حاوی اسید استیک مفید، پتاسیم، منیزیم و ویتامین ها است. بنابراین از این ماده به عنوان سم زدایی طبیعی نیز استفاده می شود. سرکه سیب سموم را از کبد دفع می کند و به تعادل باکتری های مفید و مضر در روده کمک می کند. پس اگر مشکلات پوستی شما به دلیل بیماری های روده ای و کبدی است، می توانید با مصرف سرکه سیب این بیماری ها را درمان کنید.

عسل طبیعی بهترین ماده با مواد مغذی است

از عسل برای زیبایی پوست خود با روش های طبیعی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که عسل باید طبیعی و خالص باشد. برخی از عسل های طبیعی موجود در بازار برای پاکسازی و زیبایی پوست مناسب نیستند. عسل طبیعی حاوی آنزیم ها، ویتامین ها و اسیدهای زیادی است که باعث تقویت پوست می شود. یکی از مزایای این ماده برای پوست آبرسانی به این قسمت است. عسل طبیعی دارای خواص ضد عفونی کننده، ترمیم کننده زخم، حساسیت پوستی و رفع آکنه است. عسل طبیعتی ملایم دارد و به درمان و التیام زخم های پوستی کمک می کند. همچنین به دلیل خاصیت ضد میکروبی برای جلوگیری از عفونت در زخم ها و سوختگی ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

علت اصلی زخم های دهان چیست؟ / نحوه درمان

توصیه های بهداشتی قبل از دوش گرفتن

233236