اخبار جامعهکسب و کار خبر فوری

نحوه انتخاب لباس مناسب فرم بدن

چرا باید فرم بدن خود را بشناسید!؟

قطعا هر شکل بدنی، زیباست و برای اینکه احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید؛ نیازی به تغییر شکل بدن خود ندارید. هر تیپ و فرم بدنی؛ سبک و استایل مختص به خود را می طلبد تا جذابتر به نظر برسید.
ما در مجله وقت مد، تمام فرم های بدن به همراه اینکه چه لباس هایی متناسب آنهاست، به طور کامل بیان میکنیم و به شما میگوییم چگونه شکل بدن خود را بشناسید و آگاهانه لباس خود را انتخاب کنید.

انواع فرم های بدن

در حالی که فرم های بدنی مختلفی وجود دارد، که هر یک میتواند منحصر به فرد باشد؛ بیشتر زنان و دختران با یکی از این پنج فرم بدنی هماهنگ هستند. انواع فرم بدنی شامل این موارد است:

  • فرم بدن سیب شکل (Apple-shaped body shape)
  • فرم بدن گلابی شکل (Pear-shaped body shape)
  • فرم بدن ساعت شنی (Hourglass body shape)
  • فرم بدن مثلث وارونه (Inverted triangle body shape)
  • شکل بدن مستطیل (Rectangular body shape)

آگاهی از شکل بدنتان به شما کمک میکند تا راحت تر لباس متناسب اندام خود را انتخاب کرده و بپوشید. در اینجا، انواع فرم های بدنی را نام برده و هریک را توضیح میدهیم، تا فرم بدن خود را بیابید.برای شرکت در آموزشگاه خیاطی در تهران لطفا کلیک کنید

توصیه میکنیم جهت شناخت شیکترین تیپ و مد، مقاله را مطالعه بفرمایید.

فرم بدن گلابی یا مثلثی شکل (Pear or triangular body shape)

در بدن گلابی شکل ()، همه چیز در پایین بدن شما قرار دارد. در این مدل فرم فدن؛ باسن و ران های شما بزرگتر از قسمت بالاتنه است. اگر کمرتان از سینه بزرگتر و پهن تر است، باسن بزرگی دارید.

در فرم بدنی گلابی یا مثلثی شکل؛ پایین تنه شما عریض تر از بالا تنه خواهد بود، به گونه ای که باسن و ران های شما پهن تر از ناحیه سینه شما است. انتخاب و استفاده از لباس مناسب این فرم بدن، انتخاب مهمی برای شما خواهد بود و تاثیر مستقیمی در زیبایی و جذابیت بیشتر استایل شما خواهد داشت.

شما اگر پهنای شانه تان در مقایسه با باسنتان کمتر است و پاهای چاقی دارید؛ بنابراین شکل بدن شما مثلثی یا به عبارتی گلابی است. افراد مشهوری مانند، کیم کارداشیان و جیلو فرم بدنشان گلابی یا مثلثی میباشد. در حالی که خودشان کارهای زیادی میکنند تا ما فکر کنیم، فرم ساعت شنی دارند، اما در واقع باسن آنها متناسب با شکل گلابی است.

در این زمینه بخوانید: .

فرم بدن مستطیل یا مستقیم (Rectangular body shape)

فرم بدن مستطیل (Rectangular body shape) یعنی؛ شما خمیدگی و برجستگی خاصی در بدن ندارید، اندازه شانه ها و باسن شما تقریبا یکسان است. اگر کمرتان مستقیم از بالا به پایین با سینه ها همسان است و به طور کلی وزن شما به طور مساوی در همه قسمت های بدنتان توزیع شده است شما دارای ساختار مستقیم یا همان مستطیلی هستید. به این فرم از بدن ورزشی نیز گفته میشود. افراد مشهوری مثل کیت هادسون و گوئنت پالترو این شکل بدن زنانه را دارند.

فرم بدن سیب یا دایره ای (Apple or circular body shape)

اگر فرم بدن شما به گونه است، که گودی کمرتان کمتر مشخص است، یک بدن به شکل سیب دارید.

اگر فرم بدن شما به گونه است که گودی کمرتان کمتر مشخص است؛ یک بدن به شکل سیب (Apple body shape) دارید. به این شکل بدن، دایره ای یا گرد نیز گفته میشود. افرادی با این فرم بدن معمولا، شانه های پهن و خط سینه بزرگی دارند و به همین دلیل است که به نظر میرسد وزن در قسمت میانی بدن جمع شده است. شکل بدن سیب، بالاتنه بزرگتری به نسبت پایین تنه دارد بدون اینکه گودی کمرشان مشخص باشد.

در این مورد بخوانید: .

فرم بدن ساعت شنی (Hourglass body shape)

در فرم ساعن شنی اندازه شانه و باسن برابر است در عین حال کمر باریک هست.

اگر اندازه شانه ها و باسنتان تقریبا متعادل و مناسب هستند، در عین حال کمر شما باریک است؛ شکل بدن شما ساعت شنی (Hourglass body shape) است.
در واقع اندازه سینه و لگن تقریبا یکنواخت است. فرم بدن ساعت شنی بین بانوان بسیار پرطرفدار است. امروزه بسیاری افراد در تلاش هستند از طریق رژیم غذایی و یا ورزش کمر خود را باریک و اندازه سینه و باسنشان را متناسب کنند.

در این رابطه بخوانید: .

فرم بدن مثلث وارونه (Inverted triangle body shape)

در فرم بدن مثلث وارونه، شانه های شما از باسنتان بزرگتر است.

اگر شانه های شما از باسنتان بزرگتر است؛ احتمالا فرم بدن شما مثلث وارونه () است. مثلث وارونه ورزشی ترین شکل بدن است. چرا که شانه ها پهن تر از باسن است. بنابراین باید روی بازو ها و شانه های شما کار شود و آنها را تقویت کنید. افراد مشهوری مانند آنجلینا جولی، دمی مور و رنه زلوگر فرم بدنشان از این دسته میباشد.

در این مورد بخوانید: .

چگونه نوع فرم بدنمان را تشخیص دهیم؟

حال که ما انواع تیپ های بدنی را به شما معرفی کرده و هریک را توضیح دادیم، نوبت به این میرسد که شما، فرم بدنتان را تشخیص دهید که در کدام دسته قرار میگیرید. برای بدست آوردن نوع شکل بدنتان؛ کافی است، با متر اندازه شانه ها، کمر، سینه و باسن را به صورتی که میگویم اندازه بگیرید.

  • تشخیص فرم بدن بر اساس شانه ها :

برای اندازه گیری شانه ها؛ متر را در قسمت بالای شانه ها قرار دهید و در وسیع ترین نقطه بالای تیغه شانه های خود بپیچید. اندازه گیری شانه شاید کمی سخت باشد، پس اجازه دهید شخص دیگری به شما کمک کند. متر را در نوک شانه قرار دهید و سپس آن را به طرف دیگر ببرید تا به انتهای شانه برخورد کند. با این روش شما اندازه وسع ترین بخش شانه را بدست آوردید.

  • انتخاب فرم بدن بر اساس سایز سینه :

برای اندازه گیری بخش سینه؛ صاف بایستید، باید دور سینه خود را اندازه بگیرید. یک سر متر را در کامل ترین قسمت قرار دهید و از زیر شانه ها رد کنید تا دوباره به همان جای اول که شروع کردید برسد. اکنون اندازه نیم تنه یا دور سینه خود را دارید.

  • اندازه کمر برای فرم بدن مهم است:

برای اندازه گرفتن کمر؛ خود را خم نکنید و تا جایی که میتوانید کمرتان را صاف نگه دارید. متر را در باریک ترین قسمت کمرتان و در بالای ناف زیر قفسه سینه قرار دهید، این دور کمر طبیعی شما است. در اینجا اگر شکم دارید اندازه شکم نیز مهم است. متر را دور شکم خود بپیچید و آن را به همان جایی که ابتدای متر را گذاشتید برگردانید.

  • اندازه باسن در تشخیص فرم بدن:

برای اندازه باسن؛ باید دور کامل ترین قسمت باسن خود را اندازه بگیرید. برای اندازه گیری دور ران؛ از یک طرف شروع کنید و آن را به طرف دیگر ران ببرید. این کار را در مقابل آینه کنید تا بدانید متر در سراسر سطح لگن هم تراز شده است.

چه مدل لباسی برای فرم بدن گلابی یا مثلثی بپوشید؟

برای فرم بدن گلابی یا مثلثی که شانه های شما باریک و باسنتان پهن تر است؛ باید لباسی بپوشید که قسمت پایین بدن شما کوچکتر دیده شود. تاپ طرح دار یا کشی با شلوار پهن و دامن های فون برای این فرم بدن، فوق العاده هستند. شلوار جین جذب با تاپ گشاد یقه هفت، از انتخاب کراپ تاپ، یقه V یا یقه قایقی غافل نشوید. هدف این است که برای این تیپ بدنی، تمرکز افراد را به قسمت بالایی بدن جلب کنید. میتوانید این کار را با لباس های رنگ روشن انجام دهید.

انواع لباس مناسب برای فرم بدن گلابی یا مثلثی

برای این سبک از فرم بدنی باید لباس های با یقه های بازتر مانند یقه قایقی انتخاب کنید. لباس های خود را لایه بندی کنید تا بالاتنه تان حجیم تر به نظر برسد. پیراهن های کوتاه بپوشید، زیرا شما میخواهید پیراهنتان در وسیع ترین قسمت لگن قرار گیرد. از پوشیدن پیراهن بلند خودداری کنید. البته هیچ کدام اینها یک قانون نیست. پیشنهاد میشود از یک سوتین اسفنجی یا جکدار یا فشاری برای برجسته کردن قسمت بالایی و سینه تان بهره بگیرید. برای اینکه باسن شما کمی باریک تر به نظر برسد؛ از رنگ های تیره استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: .

لباس مناسب برای فرم بدن مستطیلی شکل

اگر بدنتان مستطیلی است؛شما باید لباسی بپوشید، که کمرتان را باریک تر نشان دهد.

اگر بدن شما مستطیلی است؛ تاپ های کشی و لایه ای بپوشید. لباس هایی بپوشید که به قسمت پایینی و بالای بدن حجم اضافه میکند. برای این فرم بدن، لباس های بدون آستین و بدون بند مناسب هستند. بلوزها، کاپشن ها و شنل های مورد علاقه تان را برای حجم دهی اضافه کنید. شما باید از پیراهن های که بیش از حد عمودی یا راسته هستند خودداری کنید. شما باید لباسی بپوشید، که کمرتان را باریک تر نشان دهد. شلوار جین فاق بلند به برجسته کردن کمرتان کمک میکند.

لباس مناسب برای فرم بدن مثلث وارونه چیست؟

در شکل بدن مثلث وارونه باید دنبال لباسی باشید که بین اندازه باسن و دیگر اعضا تعادل بخشد.

افرادی که فرم بدن مثلث وارونه دارند؛ باید برای تیپ بدنی، مثلث وارونه به باسن خود و تعادل بین اعضای بدن تمرکز کنید. شلوار های جین و لباس های راسته با این فرم بدن سازگاری دارند. از آنجایی که باسن شما خیلی کوچک تر از شانه هایتان است، دامن کلوش یا برش خورده و شلوار جین جذب با هر نوع تاپی مناسب هستند. اما از لایه های زیادی در قسمت بالای بدنتان استفاده نکنید؛ چرا که میخواهیم شانه ها کمی باریکتر به نظر برسند.

از لباس هایی با یقه قایقی، تاپ های یقه دار و به طور کلی الگوهای بزرگتر در قسمت بالای بدن اجتناب کنید. لباس هایی را انتخاب کنید که مانند دامن راه راه یا شلوارهای بگ یا گشاد، قسمت پایین بدن شما را بزرگتر نشان دهد.

برای افرادی با فرم بدن ساعت شنی چه مدل لباسی مناسب است؟

متناسب ترین شکل بدن، فرم ساعت شنی است؛ زیرا بالاتنه و پایین تنه از طریق خط کمر( کمر باریک) مشخص است. باید لباسی را انتخاب کنید که دقیقا کمر باریک و تعادل بین باسن و سینه را حفظ کند. پیراهن باید به طور کامل روی منحنی و برجستگی های بدن بنشیند. لباس های که به کمرتان بچسبد، به شما کمک میکند تا بالاتنه خود را به نمایش بگذارید. در قسمت کمر از یک کمربند بهره بگیرید تا بیشتر جلوه و زیبایی تان را نشان دهد. از لباس و پیراهن های گشاد برای این فرم بدن خودداری کنید. به دنبال شلوار هایی با جیب های زاویه دار باشید.

چگونه برای فرم بدن سیب یا گرد لباس بپوشیم؟

اگر فرم بدنتان گرد است مانع از جلب توجه شانه تان شوید.

قطعا شما میخواهید اندام و ظاهری متعادل داشته باشید. اگر شکل بدنتان گرد است؛ نباید از لباس هایی استفاده کنید که باعث شود شانه هایتان جلب توجه کند. لباس های باریک و بالای زانو( کوتاه) بپوشید. دامن های مدادی با رویه گشاد و زیبا نیز مناسب بدن های دایره ای شکل هستند. برای برجسته کردن پاهایتان، درحالی که کمر شما بیشتر مشخص شود، شلوار جین راسته یا مستقیم عالی میباشد. لباس های چاپی و یا کت های طرح دار بپوشید. لباس های تک رنگ تیره انتخاب کنید. از انتخاب لباس های گشاد غافل نشوید. از آنجایی که شما شانه هایی پهن و احتمالا خط سینه بزرگتری دارید، برای ایجاد تعادل از سوتین های مناسب استفاده کنید. از پوشیدن شلوار جین جذب خودداری کنید.

نکات طلایی برای داشتن اندام ایده آل برای هر فرم بدن

مهمترین نکانی که برای داشتن اندام ایده آل برای هر نوع فرم بدنی باید بدانید و رعایت کنید تا خوش استایل تر و زیباتر شوید شامل موارد زیر است:

  1.  پوشاکی که مناسب نیست مثلا کوچکتر از سایز شما است را نخرید.
  2. کمد لباسی داشته باشید که تمام وسایل اولیه و اصلی که به عنوان پایه همه سبک ها از آنها بهره میگیرید را دارا باشد. اکثر افراد به دنبال روندهای جدید مد و استایل هستند و قطعا خود را محدود به یک سبک نمیکنند. باید مجموعه ای از پوشاک اصلی را به طور همیشگی در کمد خود داشته باشید تا برای ایجاد سبک جدید از آنها کمک بگیرید و در نتیجه هزینه دوباره برای آن نکنید.
  3. لباس و پوشاک خود را فقط به دلیل اینکه ارزان هستند و یا تخفیف خورده اند نخرید. همچنین از خرید لباس های خیلی گران پرهیز کنید. از لباس اطرافیان تقلید نکنید. تقلید باعث میشود؛ سبک منحصر به فرد خود را از دست بدهید.
  4. عجله نکنید و سریع تسلیم نشوید. وقتی شما یک سبک یا مد را انتخاب میکنید؛ اما آنچه که میخواهید نمیشود، ناخوشایند است. اما برای داشتن یک استایل خاص و مد نظر خود، باید بیشتر آزمون و خطا کنید تا در نهایت پیروز شوید.
  5. باید به یاد داشته باشید، که شما نمیتوانید همه اطرافیان و دوستانتان را از ظاهر خود راضی نگه دارید. فراموش نکنید مد و استایل هر کسی به خودش مربوط است. از قضاوت و نظر دیگران در مورد نوع پوششتان ناراحت نشوید زیرا قضاوت آنها ممکن است حال شما را خراب کند. بدون ترس، استایل منحصر به فردی که علاقه دارید را برای خود درست کنید.

نکات طلایی برای داشتن اندام ایده آل

چگونه لاغرتر به نظر برسیم؟

در اینجا به صورت کلی روش لاغر تر به نظر رسیدن شما شرح داده شده است. برای مطالعه دقیق تر و کامل تر به مقاله مراجعه کنید.

  • برای اینکه لاغر تر به نظر برسید، روی لباس های فرم دار بیشتر تمرکز کنید. شما میتوانید برای اینکار از گن ها لاغری کمک بگیرید.
  • برای اینکه قد شما کشیده تر و بلند تر از چیزی که هستید به نظر برسد؛ از لباس های رنگ تیره و تمام مشکی بهره بگیرید. زیرا لباس های تیره شما را لاغر تر و باریک تر نشان میدهند. توصیه میکنیم که را در این زمینه بخوانید.
  • از لباس های راه راه افقی و عمودی برای چاق تر یا لاغر تر نشان دادن خود غافل نشوید. به این صورت که اگر شما فردی هستید که خیلی لاغر و کشیده هستید، لباس و پیراهن هایی با خط های افقی بپوشید تا کمی چاق تر به نظر برسید. این کار میتواند به سادگی افزودن یک کمربند به لباستان و یا پوشیدن یک شلوار جین بلند باشد. اگر کمی چاق هستید و می‌خواهید لاغرتر و کشیده تر به نظر برسید؛ از لباس هایی با راه راه عمودی استفاده کنید.

با چه مدل لباسی لاغرتر به نظر برسیم؟

  • شلوار جین فاق بلند، میتواند بهترین دوست شما باشد. در صورتی که نیمه پایینی بدن شما کوتاه است، پوشیدن این شلوار جین فاق بلند به شما کمک میکند تا پاهای شما بلند تر به نظر برسد.
  • برای اینکه اندام و شکل بدن شما به بهترین حالت ممکن دیده شود، باید درست و صاف بایستید و بنشینید. از خم شدن و یا گوز کردن بپرهیزید. هر چقدر هم اندام خوبی داشته باشید با این کار، خوش استایل دیده نمیشوید. علاوه بر این، اگر درست نایستید به مرور زمان دچار خمیدگی کمر میشوید.

چگونه ران هایتان را لاغرتر نشان دهیم؟

بعضی از افراد استایل میزان و خوش فرمی دارند، اما ران های آنها بزرگ و نامتناسب بنظر میرسد. ما در ادامه به شما راهکارهایی را ارائه میدهیم که ران را لاغرتر نشان دهد:

۱_ روی قسمت بالای بدن خود یعنی بالاتنه بیشتر تمرکز کنید؛ بیشتر تزیینات و لباس های خاص در قسمت بالاتنه شما باشد.

۲_ از دامن گشاد یا شلوار بگ بهره بگیرید، تا ران شما جلب توجه نکند.

۳_ جوراب شلواری مشکی ران‌های شما را لاغر تر نشان میدهد. از جوراب شلواری های با رنگ مشکی بهره بگیرید. توصیه میکنیم حتما مقاله را مطالعه بفرمایید.

۴_ از کفش پاشنه دار استفاده کنید، تا کشیده تر و لاغر تر دیده شوید. پاشنه نوک تیز کفش ها در این زمینه، بسیار خوب عمل میکنند.

اگر در مورد اطلاعاتی نیاز دارید به این مقاله مراجعه بفرماید.

چطور شانه های پهن خود را باریک تر نمایش دهیم؟

لباسی بپوشید که به کمرتان تمرکز کند.

اگر شانه های وسیعی دارید مانند شکل سیب یا مثلث وارونه؛ لباسی بپوشید که به بخش کمرتان تمرکز کند. این مدل لباس باید در ناحیه کمر شما تمرکز کرده و سپس کمی از قسمت باسنتان بیرون بزند. از پوشیدن لباس های که توجه همه را به سمت شانه هایتان جلب کند بپرهیزید. از رویه و شال های بزرگ در قسمت شانه استفاده نکنید. یقه مناسب و در عین حال مطابق مد برای این فرم از بدن، یقه اسکوپ و یقه V میباشد. گردن بندها بسیار عالی هستند؛ زیرا چشم ها را به سمت پایین تر میکشند و این کار باعث میشود تمرکز از روی شانه های پهن کم تر شود. بهتر است پیراهن یا لباسی بپوشید که قسمت بالاتنه آن تیره و ناحیه پایین تنه روشن تر باشد تا شانه ها باریک تر به نظر برسند.

از پوشیدن لباس و تاپ های بدون بند و یا بدون شانه جدا خودداری کنید. لباس های با آستین گشاد بپوشید؛ زیرا به دلیل گشاد بودن مدل آستین هایش، شانه هایتان را کوچک تر نشان می دهد. مانتوهای کیمونوی از نمونه لباس های مناسب برای افراد با شانه های بزرگ هستند.

بر اساس فرم بدن خود، تیپ و استایل مناسب را انتخاب کنید

زنان و مردان به طور کلی دارای فرم های بدنی مختلفی هستند که اندام و استایل آنها را تشکیل میدهد. پنج مدل شکل بدن وجود دارد که ما در این مقاله از ؛هر یک را تک به تک تشریح کردیم. به شما آموزش دادیم تا بتوانید با اندازه گیری چهار قسمت از بدن خود( شانه، سینه،کمر، باسن ) تیپ بدنی خود را تشخیص دهید. حال شما میتوانید، لباس و پوشاک مناسب فرم بدنتان(دایره، مستطیل، مثلثی، مثلث روارونه، ساعت شنی) را انتخاب کنید.

تمام نکات کلیدی برای اینکه تمام قسمت های نامناسب بدن خود را پنهان کنید و لاغرتر یا چاق تر از چیزی که هستید، به نظر برسید، عنوان کردیم. امیدواریم این مطالب راهنما و کمکی برای انتخاب لباس و استایل شما باشد. اگر حس میکنید بسیار چاق و یا لاغر هستید؛ خود را ناراحت نکنید شما با اجرای قوانین گفته شده در بالا، استایلی جذابی پیدا خواهید کرد.

نحوه محاسبه فرم بدن به چه صورت است؟

همانطور که در این مقاله شرح داده شده، برای محاسبه فرم بدن خود باید اندازه شانه ها، کمر، سینه و باسن را به صورتی که میگویم اندازه بگیرید.

فرم بدن زنان و مردان متفاوت است؟

به صورت کلی، فرم بدن خانم ها با فرم بدن آقایان در یک دسته قرار میگیرند اما استایل مورد استفاده در هر کدام متمایز از دیگریست که در این مقاله از مجله مد و استایل وقت مد شرح داده شده است.

چرا اطلاع از فرم بدن خود بسیار مهم است؟

یکی از اصول شیک پوشی و خوش استایل هر خانم و آقایی، انتخاب لباس و تیپ مناسب بر اساس المان های مانند فرم بدن است تا بتوان بهترین را مد را برای جذابیت و درخشش بیشتر فرد انتخاب کرد. در مجله وقت مد در این باره بیشتر بخوانید

منبع : سیماکده

thesprucecrafts.com