اخبار جامعه

کسب نشان عالی صلیب سرخ توسط جمعیت هلال احمر کشور

خبر فوری/ همدان رئیس جمعیت هلال احمر کشور از کسب بالاترین نشان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر (هنری دیویسون) توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

پیرحسین کولیوند روز شنبه 28 آذرماه در سفر یک روزه به تویسرکان استان همدان با اعلام این مطلب افزود: این افتخار بزرگی برای کشور عزیزمان است چرا که نمایندگان 192 کشور در این نشست بین المللی حضور داشتند و ایستادند. با یک صدا برای عزت ایران و جمهوری اسلامی ایران ایران را تشویق کردند.

وی با اشاره به ارتباط بسیار خوب جمعیت هلال احمر ایران با شرکای بین المللی آن، گفت: این اتفاق به این معناست که کشوری که در شدیدترین تحریم ها قرار دارد، همچنان می تواند قیام کند و بدرخشد و با وجود این همه فشارها و نگاه های بدبینانه دشمن، ما هنوز دستاوردهای خوبی در سطح جهانی داشتیم.

کولیوند بیان کرد: کار هلال احمر خیرخواهی و نیکوکاری است و خدمت رسانی این گروه که به صورت داوطلبانه و بدون اجر انجام می شود خدمتی ارزشمند و بسیج ساز است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در امدادرسانی نگاه سیاسی و مذهبی خاصی ندارد و در صورت وقوع هر اتفاق غیرمنتظره ای همه مردم با رعایت بی طرفی از خدمات این جمعیت یکسان بهره مند می شوند و مهم ترین کار صرفه جویی است. انسان ها. زندگی می کند

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در جلساتی که با همکاران نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر داشتیم در دفاتر هیئت بین المللی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جانشین شدیم. از فدراسیون، و اکنون نمایندگان ما در ژنو، در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مستقر هستند.

کولیوند همچنین مشارکت هلال احمر ایران در عملیات های بین المللی و حضور این گروه در مراسم اربعین و در خاک عراق را نمونه خوبی از کار داوطلبان هلال احمر دانست و گفت: امسال تعداد. نیروهای امدادی و پزشکی ما چهار برابر سال های گذشته است و تعداد زیادی آمبولانس و خودروهای امدادی در عراق مستقر شدند و جاده ها و مراکز درمانی زیادی در محورهای مواصلاتی زائران از جنوب غرب و غرب ایجاد شد. مرزهای ایران تا کربلا.

وی افزود: در محور کربلای نجف در هر 100 خط عمودی یک مرکز امداد درمانی ایجاد شد و 6 بیمارستان عراقی در اختیار درمانگران هلال احمر قرار گرفت تا به زائران کشورهای مختلف از جمله هموطنان ایرانی خدمات بهداشتی رایگان ارائه کنند. .

کولیوند در تشریح رفتار بین المللی این جمعیت ادامه داد: هلال احمر در کشورمان دارای شرکت های زیرمجموعه بزرگ و موفقی در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی، عصاره های گیاهان دارویی و منسوجات است که محصولات آن در سطح منطقه از مزیت رقابتی برخوردار است. و توانسته ایم کشورهای ملی و کمیته صلیب سرخ را به خرید محصولات از کشورمان تشویق کنیم و آنها از محصولات ما برای ارسال کمک های بشردوستانه به کشورهای منطقه استفاده می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر در این خصوص ادامه داد: امسال برای کمک به حوادث پاکستان، شرکای بین المللی ما پتو و چادر امدادی را از صنایع نساجی هلال ایران خریداری کردند و در اختیار حادثه دیدگان پاکستان قرار دادند.

کولیوند تصریح کرد: در مورد شهرستان تویسرکان ابتدا باید برای کاهش تصادفات رانندگی تلاش کنیم تا اینکه تویسرکان به یک الگوی موفق در کشور برای پیشگیری از حوادث رانندگی تبدیل شود.

وی بیان کرد: ما درگیر مسائل اجتماعی نیز هستیم و تصمیم داریم تعداد قابل توجهی از جوانان را در امر کمک داوطلبانه آموزش دهیم چرا که جوانان و نوجوانان انرژی خوبی دارند و این انرژی باید به سمت مثبت هدایت شود. برای خدمت به جامعه کردها، جوانان سرمایه انسانی ما هستند.

انتهای پیام