اخبار جامعهکسب و کار خبر فوری

بهترین شهر انگلیس برای ادامه تحصیل ایرانیان

معرفی 10 شهر برتر انگلیس برای زندگی، کار و تحصیل

اگر این طور تصور می کنید که تنها گزینه مناسب زندگی در کشور انگلیس و یا بورسیه تحصیلی انگلیس شهر بزرگ، زیبا و شلوغ لندن است، باید بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید و فهرست برترین شهرهای انگلیس تنها محدود به شهرهای بزرگ، مرکزی و پایتخت نبوده و گزینه های بسیار بیشتری در حومه و سایر مناطق این کشور بزرگ موجود است. اما از آنجایی که خیلی از مردم در سراسر دنیا انگلیس را با نام مشهور لندن می شناسند، ما هم قصد داریم در این بخش از مقاله موسسه مجاز اعزام دانشجو پارس رادین، اول از همه به معرفی کوتاه این شهر دوست داشتنی در فهرست بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی بپردازیم.

شهر لندن

در میان فهرست بهترین شهرها برای پذیرش تحصیلی انگلیس، اول از همه به سراغ پایتخت و بزرگترین شهر این کشور یعنی لندن می رویم که اتفاقاً بزرگترین شهر کل اروپا نیز محسوب می شود. سرزندگی و وجود فرهنگ های مختلف در کنار اصالت تاریخی و مدرنیته مواردی هستند که به خوبی در شهر لندن به چشم می آیند و با حضور انواع و اقسام توریست ها در سطح شهر، روزانه شاهد اجتماعات بزرگی از مردم ماجراجو از سراسر دنیا می شوید که انگلیس را همچون خانه خود دوست داشته و به آن علاقه دارند.

این شهر شناسنامه کشور انگلیس محسوب می شود که فرهنگ ناب انگلیسی و هزاران هزار تجربه و تاریخ ارزشمند کشور را با خود به همراه دارد.

اگر مسئله هزینه اجاره خانه و زندگی چندان برای شما مهم نیست و می توانید از پس هزینه های نسبتاً بالای زندگی در پایتخت خوش آب و رنگ لندن بر بیایید، بدون شک لندن جزو بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی، کار، تحصیل، سرمایه گذاری و تجارت محسوب می شود و از محبوبیت زیادی در بین مهاجران ایرانی برخوردار است.

دلایل اصلی توصیه شهر لندن به عنوان یکی از بهترین گزینه های زندگی در انگلستان شامل موارد زیر می شود:

  • شهری بسیار بزرگ و پیشرفته و داشتن فرصت های شغلی نامحدود
  • خانه انواع فرهنگ و ملل مختلف (مناسب مهاجران)
  • پایتخت و شهر اصلی کشور انگلستان، به همین خاطر از تجهیزات و توجه بیشتری به نسبت سایر شهرها برخوردار است
  • شبکه عظیم، گسترده و مجهز حمل و نقل عمومی
  • شهری سرشار از فرهنگ و تاریخ چند صد ساله انگلیسی
  • محل استقرار موسسات آموزشی با کیفیت و تراز اول

شهر ادینبورگ

یکی دیگر از شهرهای اصلی و بهترین شهرهای کشور انگلیس جایی نیست جز ادینبورگ که پایتخت بخش شمالی انگلیس یعنی اسکاتلند محسوب می شود. ادینبورگ بزرگترین شهر اسکاتلند نیست، اما برای مدت زمان زیادی است که به عنوان قلب و مرکز فرهنگی اسکاتلند محسوب می شود.

ادینبورگ یک شهر بندری است که از زیبایی یک شهر ساحلی در کنار ترکیبی از سرزندگی و مدرنیته یک شهر بین المللی برخوردار است. با وجود پایین بودن نرخ جرم و جنایت و بالا بودن فرصت های کاری و آموزشی، ادینبورگ به یکی از بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی تبدیل شده و جزو گزینه های مناسب برای خانواده ها است.

این شهر به داشتن فستیوال ها و جشن های زیبای فرهنگی مثل فستیوال بین المللی ادینبورگ و Edinburgh fringe مشهور است و با داشتن انواع قلعه ها و کاخ ها، کلیساها، جاذبه های توریستی و موزه های هنری متعدد، به انتخابی ایده آل برای مهاجران بدل شده است. فاکتورهای اصلی انتخاب ادینبورگ به عنوان یکی از بهترین شهرهای کشور انگلیس برای زندگی شامل موارد زیر می شود:

  • پایتخت اسکاتلند که به عنوان شهری بزرگ دارای فرصت های کاری و تحصیلی بی شماری برای افراد تازه وارد است
  • مرکز فرهنگی و خانه انواع جشن ها و فستیوال های اسکاتلند
  • محل استقرار موسسات آموزشی با کیفیت و دارای رنکینگ جهانی و مناسب زندگی خانوادگی
  • نرخ پایین جرم و جنایت در مقایسه با سایر نقاط کشور

شهر بیرمنگام

بیرمنگام که به “دومین شهر” معروف است، در Midlands واقع شده و از لحاظ جغرافیایی در مرکز انگلستان قرار گرفته است. این شهر پیش از این مرکز صنعتی انگلیس بوده و در حال حاضر به یک کلان شهر مدرن و چندفرهنگی که در مرحله رنسانس مدرن قرار گرفته تبدیل شده است. هر ساله تعداد زیادی از مهاجران به دلایل مختلفی زندگی در شهر بیرمنگام را انتخاب می کنند که این مسئله موجب راحتی بیشتر سایر تازه واردین و مهاجران به این شهر می شود.

شهر بیرمنگام از اقتصاد و بازار کار رو به رشدی برخوردار بوده و برخلاف شهری مثل لندن، قیمت های فضایی و سنگینی را به ساکنانش تحمیل نمی کند. خوشبختانه فرصت های شغلی زیاد، انواع سرگرمی و زندگی شبانه، خانه های اجاره ای مجهز و خوش قیمت و موارد جذاب دیگر موجب شده که بیرمنگام به یکی از برترین شهرهای انگلیس برای زندگی بدل شود.

با توجه به وضعیت اقتصادی و بازار کار مناسب شهر بیرمنگام، امکان کسب درآمد معادل با شهر لندن، ولی با 22 درصد هزینه زندگی کمتر برای شهروندان این شهر وجود دارد که می تواند خبری بسیار جذاب و خوشایند باشد.

فاکتورهای انتخاب بیرمنگام به عنوان شهر مناسب زندگی

  • موقعیت مرکزی جغرافیایی در کشور انگلستان
  • وجود فرصت های متعدد کاری و امکان کسب درآمد بالا
  • پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با شهری نظیر لندن
  • شهری چند فرهنگی و دارای غنای تاریخی

شهر منچستر

فرقی نمی کند که یک و بومی این کشور باشید و یا یک مهاجر تازه وارد، چون در هر حال شهر محبوب منچستر یکی از برترین شهرهای انگلیس برای کار، زندگی و یا تحصیل محسوب می شود. این شهر برای قرن های متمادی پیشتاز و سردمدار فرهنگ ناب و هویت انگلیسی بوده است. شور و هیجان زندگی در منچستر با سایر نقاط کشور متفاوت بوده و وجود تعداد زیادی از رستوران ها، مراکز خرید و امکانات متعدد زندگی و تفریح شبانه، حس و حال این شهر را به بهترین حالت در آورده است.

در واقع وجود انواع سرگرمی و تجهیزات مدرن شهری و رفاهی در شهر فوتبالی و معروف منچستر، این شهر را به یکی از بهترین گزینه های زندگی تازه واردین و دانشجویان در کشور انگلستان بدل کرده است.

 وضعیت اقتصادی، کارخانجات تولیدی و رسانه این شهر همانند بیرمنگام در شرایط بسیار خوب و رو به رشدی بوده و موقعیت بسیار خوبی را برای افراد جویای کار فراهم کرده است. از این رو، با توجه به شرایط خوب اقتصادی و بازار کار این شهر و پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با پایتخت انگلیس، می توان از منچستر به عنوان یکی از بهترین شهرهای کشور انگلیس برای زندگی خانوادگی و پیشرفت همه جانبه نام برد. به طور کلی فاکتورهای مثبت شهر منچستر در موارد زیر خلاصه می شود:

  • نرخ بالای استخدام و پایین بودن هزینه های زندگی
  • تنوع رستوران ها، مراکز خرید و زندگی شبانه
  • دسترسی به امکانات کامل شهری و رفاه اجتماعی
  • محلی مناسب برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری
  • مهد فرهنگ مدرن انگلیسی

شهر ردینگ

در 40 مایلی غرب لندن، شهر ردینگ یک گزینه عالی برای افرادی محسوب می شود که تمایلی به هیاهوی دیوانه کننده و شلوغی پایتخت نداشته و دوست دارند تا در صورت نیاز، دسترسی نزدیک چند ساعته به پایتخت داشته باشند. شما حتی می توانید یک موقعیت شغلی مناسب در لندن پیدا کرده و محل زندگی خود را در شهر ردینگ قرار دهید، بدین شکل می توانید از مزایای شهر ردینگ در کنار امکانات مدرن لندن به طور هم زمان برخوردار شوید.

البته شهر ردینگ نیز محل استقرار شرکت های بزرگی نظیر مایکروسافت، سیسکو و اوراکل است و فرصت های کاری متعددی را در اختیار ساکنان آن قرار می دهد. این در حالی است که دانشگاه بسیار خوبی نیز در این شهر قرار داشته و وجود جشن های فرهنگی و موسیقی سالانه، آن را به یکی از برترین شهرهای انگلیس برای زندگی دانشجویان بدل کرده است. اگر در حال تصمیم گیری برای انتخاب از میان بهترین شهرهای انگلیس هستید، بد نیست تا نگاهی به فاکتورهای شهر ردینگ بیاندازید:

  • نزدیکی به شهر لندن، تنها 30 دقیقه فاصله از طریق مترو
  • خانه و محل استقرار چندین شرکت چند ملیتی و بین المللی
  • حضور موسسات آموزشی و دانشگاه های برتر
  • خدمات شهری و زندگی شبانه مناسب و قابل قبول
  • هزینه های زندگی و اجاره خانه مناسب مهاجران

شهر ساوتهمپتون

این شهر در سواحل جنوبی انگلیس واقع شده و از تاریخچه و سابقه طولانی در زمینه امور دریایی و دریانوردی برخوردار است. ساوتهمپتون به عنوان شهری که کشتی تایتانیک از آنجا به راه افتاد و خانه برگزاری مسابقه معروف Cowes Week ( یکی از قدیمی ترین مسابقات قایقرانی رگاتا در جهان که موجب همبستگی شدید این شهر با دریا شده است) شناخته می شود.

در واقع، ساوتهمپتون یکی از بهترین شهرهای کشور انگلیس برای آن دسته از افرادی است که عاشق قایق رانی، ورزش های آبی و یا نزدیکی به ساحل زیبا و موج های خروشان دریا هستند. این شهر زیبا دارای دو دانشگاه با کیفیت با ظرفیت بیش از 30 هزار دانشجو بوده و وجود تاریخچه دریانوردی و فرهنگ مدرن، هویت غنی شهر ساوتهمپتون را پی ریزی کرده است. بر همین اساس، شهر ساوتهمپتون گزینه جذابی برای زندگی، کار و تحصیل محسوب می شود. شما می توانید با در نظر گرفتن دلایل زیر، این شهر را برای زندگی خود و خانواده انتخاب کنید:

  • خانه فرهنگ قوی دریانوردی و زندگی دریایی
  • مناظر طبیعی زیبا و چشم نواز ساحلی
  • موسسات آموزشی و دانشگاه های با کیفیت و مشهور
  • پایین بودن هزینه اجاره خانه

شهر گلاسکو

بزرگترین شهر اسکاتلند یعنی گلاسکو به یکی از محبوب ترین شهرها برای زندگی در کل کشور انگلستان بدل شده است. با اینکه محبوبیت شهر گلاسکو از درصد بالایی برخوردار است، هزینه های زندگی در این شهر همچنان بدون تغییر باقی مانده و حداقل 10 درصد از سایر نقاط انگلیس کمتر است.

بنابر آمار، نرخ استخدام در شهر گلاسکو بالا بوده و از هر 4 نفر یک فرد به کار در بخش عمومی مشغول است، این در حالی است که سطح سواد نیز در این شهر بالا بوده و قریب به نیمی از جمعیت مشغول به کار دارای تحصیلات سطح A آکادمیک و دانشگاهی هستند، از این رو می توان این طور گفت که گلاسکو جای ویژه ای در میان بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی خانوادگی دارد.

همچنین بزرگترین شهر اسکاتلند دارای نخستین پارک ملی و مناظر طبیعی فوق العاده زیبا بوده و تیم های مختلف و حرفه ای ورزشی را در خود جای داده است. به بیانی دیگر، همیشه مسابقات ورزشی در شهر گلاسکو در جریان است و مکان ایده آلی برای طرفداران انواع ورزش خصوصاً فوتبال حرفه ای محسوب می شود.

فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب گلاسکوی انگلیس برای زندگی شامل موارد زیر می شود:

  • پایین بودن هزینه های زندگی در قیاس با شهرهای بزرگ کشور انگلستان
  • فرصت های متعدد شغلی و درصد بالای استخدام در این شهر
  • سطح بالای سواد اجتماعی و پتانسیل بالای آموزشی در این شهر
  • آسان بودن شرایط نسبی زندگی و در دسترس بودن فرصت های مختلف در بزرگترین شهر اسکاتلند
  • آب و هوا و مناظر طبیعی فوق العاده

شهر بریستول

بریستول در جنوب شرقی کشور انگلستان واقع شده که زمانی به خاطر کشتی سازی تجاری دریایی معروف و مشهور بود، اما اکنون خیلی از افراد شهر بریستول را به خانه شرکت های استارت آپ می شناسند! بر همین اساس، با توجه به نرخ بالای سطح سواد در این شهر و کل کشور انگلیس، می توان این طور گفت که بریستول یک مکان ایده آل برای کارمندان و کارفرمایان کسب و کارهای مختلف محسوب می شود.

این شهر با مناظر بسیار دیدنی و متفاوت حومه سامرست و گلوسترشایر احاطه شده و فضاهای طبیعی زیادی را برای لذت بردن از زندگی و هوای تازه به ساکنان آن هدیه می دهد. در واقع، امکان دسترسی به حومه و طبیعت مثال زدنی شهر بریستول، آن را به عنوان یکی از شهرهای سازگار با محیط زیست در کشور انگلستان معرفی کرده و به یکی از برترین شهرهای انگلیس برای زندگی بدل کرده است.

جایی که امتیازهای مثبت و بالایی در زمینه انتشار کربن، مصرف گاز و نرخ بازیافت کسب کرده است. به بیانی دیگر، فاکتورهای موثر در انتخاب شهر بریستول برای زندگی در کشور انگلستان، شامل موارد زیر می شود:

  • شهری با تاریخ دریایی و فرهنگ غنی انگلیسی
  • وعده های شگفت انگیز تجاری
  • داشتن شهرت به عنوان یکی از سبزترین و خوش آب و هواترین شهرهای انگلیس
  • نزدیک بودن به بسیاری از نقاط حومه و روستایی انگلیس

شهر لیورپول

به طور حتم یکی از مشهورترین، جهانی ترین و البته بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی جایی نیست به جز شهر زیبای لیورپول که دارای جوی متفاوت و صمیمی بوده و در میان شهروندان انگلیسی نیز از محبوبیت فراوانی برخوردار است. شهروندان لیورپول دارای اجتماعی قوی و با اعتماد به نفس بوده و افرادی صمیمی و مهمان نواز محسوب می شوند. این در حالی است که گروه معروف بیتلز تا باشگاه مشهور و جهانی لیورپول همگی در این شهر هستند و موجب شهرت دوچندان کشور انگلستان در سراسر دنیا شده اند.

خوشبختانه دو دانشگاه موفق و محبوب در این شهر وجود دارد که موجب اعتلای سطح آموزش و سواد ساکنان آن و همچنین دانشجویان بین المللی شده است و در کنار این موضوع، هزینه اجاره خانه به نسبت سایر شهرهای بزرگ انگلیس در وضعیت ایده آلی قرار داشته و مناسب حال مهاجران خواهد بود.

موقعیت جغرافیایی این شهر نیز به ساکنان آن این اجازه را می دهد تا دسترسی سریعی به شمال غربی انگلیس داشته و به سرعت به شهرهای دیگری نظیر چستر و یا منچستر دسترسی پیدا کنند. همچنین وجود فرودگاه اختصاصی شهر لیورپول یعنی Liverpool John Lennon Airport نیز کار را برای آن دسته از افرادی که قصد سفر به مقاصد دورتر را دارند، آسان کرده است. دلایل انتخاب لیورپول به عنوان یکی از بهترین شهرهای کشور انگلیس برای زندگی

  • فضایی پرجنب و جوش و بی نظیر
  • تاریخ و فرهنگ هیجان انگیز و با اصالت شهر
  • رفتار صمیمی و مهمان نوازانه مردم با مهاجران تازه وارد و اجتماعات قوی مردمی
  • پایین بودن اجاره خانه در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ
  • دسترسی به سایر شهرهای شمال غربی کشور انگلستان

شهر لیدز

بزرگترین شهر یورک شایر یکی از شمالی ترین شهرهای انگلیس محسوب می شود که خانه خرده فروشی ها و فروشگاه های کوچک اما گسترده در خارج از پایتخت است. به بیانی دیگر، لیدز شهر رویایی عاشقان خرید است که موجب رشد اقتصادی لیدز نیز شده است. لیدز دارای مناظر و طبیعتی خیره کننده و هیجان انگیز است که به سادگی آن را در لیست بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی قرار می دهد. این شهر محل استقرار 3 دانشگاه معروف و بین المللی است که هر ساله پذیرای هزاران دانشجوی بومی و بین المللی از سراسر دنیا است. از این رو می توان این طور گفت که ترکیب اقتصاد رو به رشد و مترقی، مناظر خیره کننده طبیعی و هوای پاک، فرصت های متعدد آموزشی و موقعیت های شغلی پرشمار، لیدز را به یک انتخاب مناسب و مطمئن برای زندگی بدل کرده است.

فاکتورهای انتخاب لیدز

  • شهری آموزشی و دارای سه دانشگاه تراز اول
  • دارای کسب و کار گسترده خرده فروشی و اوقات فراغت و سرگرمی
  • بزرگترین شهر یورک شایر و وجود فرصت های تحصیلی و کاری متعدد
  • محیط زیست و مناظر طبیعی فوق العاده در حومه یورک شایر

بهترین شهر انگلیس برای زندگی ایرانیان

این موضوع مسئله ای کاملاً سلیقه ای است و نمی توان به طور دقیق در مورد آن نظر داد، اما در حالت کلی، به دلیل دسترسی کامل به تمام تجهیزات یک شهر بزرگ و کاملاً مدرن در پایتخت هر کشور، لندن بهترین شهر انگلیس برای زندگی ایرانیان محسوب می شود که قریب به نیمی از جمعیت آماری 80 هزار نفری ایرانیان را در خود جای داده است.

اما بنابر آمار وب سایت thehomelike، از لحاظ امنیت، شهرهای ادینبورگ، گلاسکو، ساوث همپتون، آبردین، آکسفورد و کمبریج جزو گزینه های مناسب زندگی محسوب می شوند، این در حالی است که شهرهای لندن، آکسفورد، کمبریج، ادینبورگ، منچستر، گلاسکو، ناتینگهام و بیرمنگام برای تحصیل بسیار مناسب بوده و از جنبه هزینه و اقتصادی بودن، شهرهای برایتون، آبردین، ادینبورگ، بیرمنگام، گلاسکو و کاونتری در اولویت انتخاب در کشور انگلستان قرار دارند.