اخبار سلامت

تایید توانایی جسمی زائران حج ۱۴۰۲ سختگیرانه خواهد بود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: آمادگی جسمانی زائران برای حضور در حج 1402 با حساسیت ویژه و بر اساس دستورالعمل مکتوب انجام می شود.

به گزارش خبر فوری، دکتر پیرحسین کولیوند در همایش توجیهی و آموزشی حج و اربعین 1402 اظهار کرد: شرایط کاری عملیات حج و حج ویژه است و با تأمل آسیب شناسی سال قبل را انجام خواهیم داد و بر اساس آن . ، برای سال جدید برنامه مدون خواهیم داشت.

کولیوند افزود: پزشکان اعزامی به حج باید روحیه جهادی داشته باشند; زیرا می توانند بیش از آنچه از آنها انتظار می رود کار و فعالیت داشته باشند. این پزشکان باید برای ارائه خدمات حج در مدت زمان مشخص برنامه ریزی کنند و اگر کسی فکر می کند مشکلی وجود دارد باید از قبل به او اطلاع دهد زیرا امکان اضافه کردن فرد دیگری در حج و ماه سرخ وجود ندارد. گروه زیارتی

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه توضیح داد: موضوع دوم معاینات زائران است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امسال تمرکز بیشتری روی انجام فعالیت های هوشمندانه خواهد بود و بسیاری از کارهای دفترچه راهنمای آزمون باید به گونه ای انجام شود که دین حاجیان به گردن ما نیفتد. اعزام زائران باید بر اساس دستورالعمل دقیق و مکتوب پزشکی و ضوابط توانایی جسمانی زائر برای انجام عملیات حج انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ کولیوند تصریح کرد: آموزش زائران قبل از حج باید به درستی انجام شود و همچنین باید تقویت و توسعه یابد تا زائران خطرات را بشناسند و با آن مقابله کنند.

وی در پایان تاکید کرد: آسیب های حج سال گذشته باید به صورت آماری و در جلسات اطلاع رسانی حل شود.

انتهای پیام